از عدالت محوری تا سبک زندگی ایرانی اسلامی در جشنواره موسیقی سی و نهم

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رضا مهدوی، دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درمورد این دوره از جشنواره اظهار کرد: جشنواره امسال شعارش عدالت محوری و موضوعش سبک زندگی ایرانی اسلامی بود و بخش کودک و نوجوان و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری موسیقی و بینارشته‌ای مربوط به موسیقی و رشته‌های دیگر مواردی بودند که اضافه شدند و سعی ما این بود که بخش بانوان این رویداد هنری توسعه پیدا کند و بخش داوری هم تقویت شد. چون معتقدیم جایزه‌های ارزنده باعث تقویت کم و کیفی و شوق در نسل نو می‌شود. بنابراین، امسال، تلاشمان این بود در کنار بخش رقابتی، گونه‌های مختلف موسیقی مثل رسانه، پژوهش، شعر، آهنگسازی به سبک زندگی ایرانی و پایان نامه‌ها و رساله‌ها با شعار عدالت محوری در تالار‌های مختلف به اجرا بپردازند. 

دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درمورد پژوهش موسیقی در این دوره گفت: ما در بخش پژوهش موسیقی، پایان نامه‌ها و رساله‌های مقطع ارشد و دکتری را اضافه کردیم که قبلاً نبوده اند و علاوه بر این، پژوهش ما به مدت پنج شب در رادیو گفتگو به صورت زنده برگزار شده است و دبیر این بخش به عنوان کارشناس مجری، هر شب یک مهمان را با یک عنوان دعوت می‌کرد و قبلاً بخش پژوهش را داشتیم که در چند سال گذشته توسط بنده به رادیو آمد و ادامه پیدا کرد و از آن استقبال شد و به نوعی، تجربه خوبی بود، ولی امسال، به خاطر این که بنده دبیر کل جشنواره هستم عزیزانی که مسئولیت این بخش را داشتند خودشان اجرا کردند. یعنی بخش پژوهش را داشتیم، ولی در قالب تخصصی تر، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و دکتری این حوزه را اضافه کردیم و امیدواریم الگویی برای سال‌های آینده شود.

مهدوی مطرح کرد: در این دوره، ۲ هزار و ۱۰۹ هنرمند در تهران و ۱۴ استان کشور حضور پیدا کرده اند و سهم بانوان موزیسین ۸۲۲ نفر بوده و یکهزار و ۲۸۷ نفر هم مردان بوده اند.

دبیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر  با اشاره به بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال در بخش بین الملل، بیشتر از کشور‌های جهان اسلام دعوت به عمل آوردیم و از اروپا هم حضور دارند، ولی ایران فرهنگی مهمان‌های ویژه جشنواره موسیقی فجر امسال بوده اند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=از-عدالت-محوری-تا-سبک-زندگی-ایرانی-اسلامی-در-جشنواره-موسیقی-سی-و-نهم