مردم از اجرای بانوان در جشنواره موسیقی فجر استقبال کردند + فیلم

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رضا مهدوی، دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر درباره توجه به بانوان در این دوره از جشنواره گفت: در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر توجه ویژه‌ای با بانوان شد. بانوان طبق ضوابط اجرا برای بانوان پنج اجرا در تالار وحدت داشتند. ابتدا بنایمان ۱۰ اجرا بود، اما به دلیل محدودیت زمانی به پنج اجرا کاهش یافت، که از بانوان عذرخواهی کردیم. امیدواریم در سال آینده گروه‌های بیشتری شرکت کنند و امکانات صحنه‌ای ما متناسب با بانوان باشد. بانوان اجرا‌های خوبی داشتند و مردم استقبال خوبی از آن‌ها کردند. این موضوع نشان می‌دهد که بانوان و دختران این سرزمین چقدر در هنر‌ها خلاقیت دارند.

مهدوی ادامه داد: بانوانی که در ساحت‌های مختلف خوانندگی، آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی خوش درخشیدند، نشان می‌دهند چیزی از مردان کم ندارند. دولت‌مردان و نهاد‌های فرهنگی – هنری باید بیش از گذشته به هنرمندان توجه کنند. 

دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با بیان اینکه چشم‌انداز موسیقی را بر توسعه‌محوری و عدالت‌محوری گذاشتیم، افزود: امیدوارم سال آینده گونه‌های مختلف موسیقی جایگاه خاص خود را پیدا کنند و جشنواره مستقل داشته باشند. لازم است موسیقی پاپ، موسیقی تلفیقی، موسیقی زنان و کودکان جایگاه خود را داشته باشند. از طرفی، به موسیقی خیابانی پرداخته شود. باید موسیقی فیلم به طور جداگانه به جایگاه خود دست یابد. از سویی، با اصلاح نهایی آیین‌نامه جشنواره، دبیرخانه دائمی جشنواره پایه‌گذاری می‌شود.

پیش از این محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشارکت بانوان در جشنواره موسیقی فجر گفته بود، از میان بیش از ۲۰۰۰ نفر نزدیک ۹۰۰ خانم در جشنواره موسیقی فجر مشارکت داشتند. جوانان و نوجوانان و هنرستانی‌های عزیز هم حضور چشمگیری در جشنواره داشتند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=مردم-از-اجرای-بانوان-در-جشنواره-موسیقی-فجر-استقبال-کردند-+-فیلم