رمضان ماه تقویت اراده‌ها

حجت‌الاسلام بهاری کارشناس مذهبی گفت: ماه رمضان ماه فرصت‌یابی و آشتی با خدا است. این ماه فرصتی است برای آشتی کسانی که با خداوند قهر کرده‌اند. همچنین این ماه فرصتی است برای برنانه‌ریزی که هر کسی بی‌نظم بوده است منظم شود، به موقع بیدار شود، به موقع غذا بخورد و به موقع بیاشامد‌‌ و در واقع فرصت تقویت اراده است.

وی ادامه داد: کسانی که می‌گویند ما نمی‌توانیم خودمان را تقویت کنیم و هربار تصمیم می‌گیریم پی در پی زمین می‌خوریم و به خدا قول می‌دهیم و زیر آن می‌زنیم بدانند که ماه رمضان ماه تقویت اراده‌ها است.

وی افزود: شما کسی را می‌بینید که در طول ماه مبارک رمضان روزه گرفته است از کارهای حرام اجتناب می‌کند پس می‌تواند از حرام در غیر ماه مبارک رمضان هم اجتناب کند. کسی که اراده آن این می‌شود که به خصوص در هنگام غروب چشمش سیاهی می‌رود اما نزدیک آب نمی‌رود این اراده به او می‌گوید نرو و تحمل کن و برای افطار آماده شو. در زمان موعد خودش معلوم می‌شود که این انسان می‌تواند در خیلی از زمان ها از حرام اجتناب کند و خودش را نگه دارد.

این کارشناس مطرح کرد: حدیث از پیامبر اکرم(ص) داریم که می‌فرمایند: هرگاه صائم و روزه دار در جواب کسی که به او فحاشی می‌کند بگوید «انی صائم یعنی سلام العلیک» و من چون روزه هستم جواب تو را نمی‌دهم. این در واقع حجابی از نور است که به شکل مانع و سدی از رحمت خدا می‌آید و خود را از آتش دور کرد‌. یعنی انسانی که خودش را از فحش، نگاه به نامحرم و … باز می‌دارد فرصت تقویت اراده در ماه رمضان را برای خودش به عالی ترین شکل ممکن تقویت می‌کند‌. 

وی افزود: پیغمبر(ص) فرمودند: اگر بنده ارزش ماه رمضان را می‌دانست آرزو می‌کرد که سراسر سال ماه رمضان باشد. لذا بزرگان ما مقید بودند که روز اول ماه مبارک رمضان دو رکعت نماز شکر بخوانند تا زنده بمانند و رمضان را کامل درک کنند.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

رمضان ماه تقویت اراده‌ها

حجت‌الاسلام بهاری کارشناس مذهبی گفت: ماه رمضان ماه فرصت‌یابی و آشتی با خدا است. این ماه فرصتی است برای آشتی کسانی که با خداوند قهر کرده‌اند. همچنین این ماه فرصتی است برای برنانه‌ریزی که هر کسی بی‌نظم بوده است منظم شود، به موقع بیدار شود، به موقع غذا بخورد و به موقع بیاشامد‌‌ و در […] http://www.vatanfa.com/?s=رمضان-ماه-تقویت-اراده‌ها