۳۵بانوی قاری به مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن راه یافتند

در دومین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که هم اکنون در محل سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی در حال برگزاری است، ۳۵ بانوی قاری قرآن توانستند با کسب امتیاز به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کنند.

محبوبه کاتب رئیس هیات داوران چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات نیمه‌نهایی و انتخابی قبلی، ۳۵ نفر از بانوان منتخب ۴۰ کشور به مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن که به میزبانی ایران راه پیدا کردند.

افزود: هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش بانوان و هشتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی از امروز شنبه – ۲۸ بهمن – شروع و تا روز دوشنبه -۳۰ بهمن- ادامه خواهد داشت.

وی با بیان به اینکه بانوان در رشته حفظ کل و ترتیل به رقابت می‌پردازند، گفت: تا پیش از این مسابقات به صورت نیمه‌نهایی برگزار می‌شد، اما در این دوره از هر رشته نفرات اول تا سوم را معرفی می‌کنیم؛ ارائه آموزش قبل از حضور در مسابقات برای تمامی قاریان با تجربه ایرانی و خارجی از جمله اقدامات خوب این دوره از مسابقات است.

کاتب با اشاره به اینکه حضور اساتید راهنما (از رتبه‌داران سال‌های قبل مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی دیگر کشورها) در سالن برگزاری مسابقات سبب افزایش کیفیت و سطح مسابقات شده، بیان کرد: هیات داوران بخش بانوان این دوره از مسابقات ۱۴ نفر هستند که در این میان پنج نفر از آن‌ها از کشور‌های عراق، سوریه، لبنان، بحرین و تانزانیا حضور هستند؛ همچنین یک استاد راهنما و ناظر فنی هم داریم.
چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان از روز پنجشنبه -۲۶ بهمن- در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی آغاز شده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

در بخش قرائت آقایان ۲۰ نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن ۱۵ نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، ۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.

کشور‌های حاضر در این مسابقات جمهوری اسلامی ایران، مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، نوار باختری رود اردن، پاکستان، کومور، بروندی، لیبی، افغانستان، نیجر، سومالی، بنگلادش، تانزانیا، موریتانی، تایلند، تاجیکستان، انگلستان، نیجریه، اتیوپی، اوگاندا، عمان، برونئی، گامبیا و نیوزیلند هستند.

دانلود فیلم

۳۵بانوی قاری به مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن راه یافتند

در دومین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که هم اکنون در محل سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی در حال برگزاری است، ۳۵ بانوی قاری قرآن توانستند با کسب امتیاز به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کنند. محبوبه کاتب رئیس هیات داوران چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان اظهار داشت: پس از […] http://www.vatanfa.com/?s=۳۵بانوی-قاری-به-مرحله-نهایی-مسابقات-بین‌المللی-قرآن-راه-یافتند