گلایه کارگردان فیلم «مجنون» از بی‌مهری‌ها نسبت به ارگان‌ سرمایه‌گذار



مهدی شامحمدی، کارگردان فیلم سینمایی «مجنون» در برنامه «هفت» شبکه نمایش در پاسخ به سوال بهروز افخمی که آیا تعداد قطعه‌های موسیقی مجید انتظامی زیاد نبود؟ گفت: آقای انتظامی می‌خواستند ۳۰ قطعه بسازند، بعد مجبور شدند ۴۸ دقیقه بسازند، که با میکس به ۶۰ دقیقه رسید. قطعاً در زمان اکران فیلم با همان مدت زمانی که آقای انتظامی می‌خواستند مواجه می‌شوید. ما مجبور بودیم فضای فیلم را با موسیقی پر کنیم، تا به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

شامحمدی ادامه داد: زمانی که مهدی زین‌الدین به «مجنون» رفت و گفت من اگر شده با جنازه‌ام یک متر از خاک جزیره را نگه می‌دارم، دسته‌بندی نکرده بود که بگوید من برای این دسته از مردم به جنگ می‌روم. من هم به همین شکل به ماجرا نگاه کردم. این فیلم برای مردم ایران است. چون ممکن است بد اخلاقی‌هایی از جایی باشد، که بگویند این فیلم را سازمان اوج ساخته و درباره فلان موضوع است. 

کارگردان این فیلم در پاسخ به این پرسش که همیشه با یک دوربین فیلمبرداری می‌کردید؟ گفت: گاهی اوقات از دو دوربین استفاده می‌کردیم، اما فیلم ذاتاً تک دوربین است. بخاطر شرایط جنگی که «مجنون» دارد، در چند صحنه هم دوربین‌های مختلف کاشته شده بود. اگرچه دوره فشرده‌ای را برای بازیگران در تهران گذاشته بودیم، ولی این جلسات تفصیلی با جزئیات نبود. من به بازیگران گفته بودم، بازی نکنید! فکر می‌کردم «مجنون» نیاز به باورپذیری دارد.

عباس نادران، تهیه‌کننده «مجنون» درباره مدت زمان فیلمبرداری فیلم توضیح داد: ما پارسال همین موقع‌ها تولید فیلم سینمایی «مجنون» را کلید زدیم و فیلمبرداری در خوزستان شروع شد. در پس تولید دچار مشکل شدیم. ما می‌خواستیم فرصت بیشتری داشته باشیم، تا در پروسه فیلم بیشتر کار کنیم. طبق برنامه‌ریزی‌مان در پیش تولید، ۹۰ جلسه در مدت سه ماه و چند روز فیلم‌برداری کردیم. برای این فیلم ۳۲ لوکیشن در استان خوزستان داشتیم.

به گفته نادران، قیاس این فیلم با نمونه‌های موفق قبلی مثل «موقعیت مهدی» یا ساخته محمدحسین مهدویان که در سینمای ایران ساخته شده، اجحاف در حق آن‌هاست. چون اساساً این فیلم‌ها هیچ ارتباطی با هم ندارند. حتی در ساختار فیلمنامه‌ای «مجنون» قابل مقایسه با فیلم‌های ساخته شده نیست.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=گلایه-کارگردان-فیلم-«مجنون»-از-بی‌مهری‌ها-نسبت-به-ارگان‌-سرمایه‌گذار