گلایه محمدرضا سرشار از رفتار دوگانه یک تشکل حوزه کودک در قبال فلسطین



محمدرضا سرشار، نویسنده و پژوهشگر ادبی در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق با گلایه از رفتار دوگانه یکی از تشکل‌های حوزه کودک در ایران در عدم ابراز همدردی با مردم فلسطین گفت: با وجود اینکه تعداد زیادی از نویسندگان‌مان در ماجرای غزه بیانیه دادند و موضع‌گیری کردند، ولی متاسف شدم، که یکی از تشکل‌های حوزه کودک و نوجوان، که در جریان فتنه سال گذشته خودش را جلو انداخته بود و بخاطر وضعیت بچه‌ها یقه چاک می‌داد، درباره مسئله فلسطین هیچ واکنشی نداشت.

سرشار ادامه داد: این تشکل در روز جهانی حقوق کودک نامه احساسی نوشت و در آن نامه هیچ‌کس را محکوم نکرد، هیچ اسمی از هیچ کشوری نیاورد و در کنار مسئله غزه از وضعیت کودکان افغانستان و دانش آموزان در مدارس ایران نوشت. در انتهای نامه هم آرزوی استقرار صلح و دوستی در جهان را داشت. این تشکل با ریاکاری تمام نه‌تنها موضع نگرفت، بلکه می‌ترسید نامی از اسرائیل و آمریکا ببرد. شاید منافعی دارند و نگرانند که از دستشان برود! 

این نویسنده با بیان اینکه از بین نویسندگان داخلی کتاب‌های خوبی درباره مسئله فلسطین نوشته شده، گفت: مثلاً خانم مریم مقانی رمان سه‌گانه‌ای را شروع به نگارش کرد، که دو جلد آن چاپ شده است. عنوان اولین جلد «عشق آبی» و دومین عنوان آن «چشم‌هایم در اورشلیم» است، که دربر گیرنده ماجرای پلیسی – جنایی است و ظرفیت تولید یک مجموعه تلویزیونی را دارد. 

به گفته وی، آقای جلال توکلی داستان بلندی به نام «ریاح» دارد، که درباره ماجرای یک نوجوان فلسطینی و رانده شدن آن‌ها از سرزمین‌شان است. کتاب «باغ کیانوش» از علی اصغر عزتی پاک با وجود اینکه دعوت‌کننده صلح است، اما در نمایشگاه فرانکفورت گروه یهودی در آمریکا نامه نوشتند و خواستار ممانعت از توزیع کتاب شدند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=گلایه-محمدرضا-سرشار-از-رفتار-دوگانه-یک-تشکل-حوزه-کودک-در-قبال-فلسطین