طرز تهیه شیر بادام + خواص


طرز تهیه شیر بادام,خواص شیر بادام,شیر بادامطرز تهیه شیر بادام,خواص شیر بادام,شیر بادام

از خواص شیر بادام چه می دانید؟

آشنایی با خواص شیر بادام با عسل و طرز تهیه شیر بادام:

شیر بادام، شیره بادام است که می توان آن را با آب و عسل تهیه کرد. شیربادام سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. و باعث می شود بدن شما در برابر بیماری ها مقاوم تر باشد. در این مقاله

شما را با طرز تهیه شیربادام و خواص آن آشنا می کنیم.

شیر بادام چیست؟

شاید خیلی ها فکر کنند، شیر بادام مخلوطی از شیر و بادام باشد. اما اینطور نیست، شیر بادام در اصل عصاره یا همان شیره ی بادام است. شیر بادام، مخلوطی از بادام و آب و عسل می باشد. شیر بادام بسیار مقوی است.

فواید نوشیدن روزانه شیر بادام با عسل برای سلامتی

شیر بادام و عسل منبع غنی از مواد مغذی مهم هستند. مخلوط شیر بادام و عسل بدن شما را تغذیه می کند. در واقع یک نوشیدنی خوشمزه و در عین حال سالم دریافت می کنید. از طعم و عطر آن لذت خواهید برد. احتمالاً می دانید که شیر باعث خواب بهتر می شود، اما بیایید ببینیم این ترکیب شیر بادام و عسل چه فوایدی برای سلامتی دارد.

* خواب شما را بهبود می بخشد

شیر بادام حاوی تریپتوفان است که چرخه خواب مناسب را حفظ می کند. عسل سطح اضطراب و استرس را کاهش می دهد. بنابراین، این مخلوط اثر آرام بخشی بر ذهن شما خواهد داشت.

* انرژی و تمرکز

در یک لیوان شیر بادام، ۲ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این مخلوط را هر روز صبح با شکم خالی بنوشید تا سطح انرژی خود را افزایش دهید. شیر لبنی منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است، با این حال شیر بادام حاوی مواد مغذی بیشتری است. عسل حاوی کربوهیدرات است که منبع اصلی انرژی است.

* از پیری زودرس جلوگیری می کند

شیر بادام و عسل به دلیل فواید شکوهمندشان شناخته شده اند. آنها پوست شما را درخشان می کنند و از آکنه جلوگیری می کنند. خواص مغذی شیر بادام و عسل پوست شما را جوان می کند و کیفیت موهای شما را نیز افزایش می دهد.

طرز تهیه شیر بادام برای کرونا,شیربادام,خواص شیر بادام با عسلطرز تهیه شیر بادام برای کرونا,شیربادام,خواص شیر بادام با عسل

از خواص شیر بادام می توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد

* محافظت آنتی باکتریال

شیر بادام و عسل فعالیت ضد التهابی و ضد ویروسی موثری دارند. آنها سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند و به عنوان یک پیشگیری طبیعی در برابر بسیاری از بیماری ها عمل می کنند.

* گوارش

مصرف یک فنجان شیر بادام و عسل باعث بهبود هضم غذا می شود. این نوشیدنی مفید به مشکلات گوارشی مانند یبوست، نفخ، اسهال و زخم معده کمک می کند.

* مشکلات تنفسی

شیر بادام حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین D و ویتامین E است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا، عفونت و سرفه را کاهش می دهند. پتانسیل ضد التهابی شیر بادام و عسل به کاهش علائم سرماخوردگی و سرفه کمک می کند. علاوه بر این، این دارو به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند.

* از فشار خون بالا جلوگیری می کند

این نوشیدنی سالم فاقد چربی اشباع شده است که با افزایش فشار خون مرتبط است. شیر بادام حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامت قلب شما ضروری است.

شیر بادام چیست,شیره بادام,طرز تهیه شیره بادامشیر بادام چیست,شیره بادام,طرز تهیه شیره بادام

طرز تهیه شیره بادام

طرز تهیه شیر بادام برای کرونا :

برای بیماران کرونایی شیر بادام را با عسل تهیه کنید. تا اگر مشکلی در گوارش و یا تنفس آن ها به وجود آمده بود به برطرف کردن آن ها کمک کند.

طرز تهیه شیر بادام در خانه :

مواد لازم برای تهیه شیربادام :

 بادام  نصف فنجان (۶۵ گرم)
 آب  دو فنجان (۴۷۳ میلی لیتر)
 عسل به مقدار لازم

طرز تهیه شیره بادام :

برای طرز تهیه شیر بادام در طب اسلامی از همین روش استفاده کنید. برای تهیه ۲ فنجان شیر بادام در خانه، ابتدا مغز بادام ها را بشویید و یک شب در آب جوش خیس کنید. (سعی کنید همیشه بادام را با پوست تهیه کنید و خودتان آن ها را مغز کنید تا خاصیت خود را از دست ندهند).

بعد از خیساندن بادام ها، پوست قهوه ای روی آن را جدا کنید و به همراه آب جوش به مخلوط کن اضافه کنید. آن را روشن کنید و اجازه بدهید خیلی خوب پودر شوند. که هنگام میل کردن اذیت نشوید.

اجازه بدهید تا خنک بشود و بعد به میزان دلخواه عسل به آن اضافه کنید. و باز مخلوط کن را روشن کنید تا همه ی مواد با هم مخلوط شوند.

خواص شیر بادام با عسل,طرز تهیه شیر بادام در طب اسلامی,شیر بادام چیستخواص شیر بادام با عسل,طرز تهیه شیر بادام در طب اسلامی,شیر بادام چیست

نحوه ی درست کردن شیر بادام

نکاتی برای تهیه ی شیر بادام :

* اضافه کردن عسل به چیزهای داغ، باعث می شود سم تولید کند. پس اجازه بدهید خنک شود و بعد عسل را اضافه کنید.

* اگر تمایل دارید شیر بادام شما رقیق تر باشد آب بیشتری اضافه کنید و اگر می خواهید غلیظ تر باشد آب کمتری اضافه کنید.

* بعضی افراد دوست دارند شیر بادامشان شیرین نباشد می توانند به مقدار خیلی کم نمک به آن اضافه کنند. حتی می توانید مقدار کمی نمک و مقدار کمی عسل اضافه کنید. بستگی به ذائقه ی شما دارد.

* شیر بادام را می توانید به مدت ۲ روز داخل شیشه های درب دار داخل یخچال نگهداری کنید. اما بهتر است آن را پی از تهیه میل کنید. تا از خواص بیشتری از آن بهره ببرید.منبع: خوی وب

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=طرز-تهیه-شیر-بادام-+-خواص