خواص بادام و پسته


خواص بادام و پسته,آشنایی با خواص بادامخواص بادام و پسته,آشنایی با خواص بادام

بادام بیماری های تنفسی را کاهش می دهد.

تمام مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی هستند که بر بدن انسان اثر شیمیایی و فیزیکی دارند. این محصولات دارای خواص مفید و گاهی مضر هستند. آجیل هایی مانند بادام و پسته از جمله خوراکی هایی هستند که متخصصان تغذیه توصیه می کنند که همیشه در سبد غذایی هفتگی برای آن ها رزرو شود، بنابراین با مصرف به مقدار مناسب، اندام ها و بافت های بدن به مواد معدنی و ویتامین های لازم برای عملکرد بهینه

در این مقاله قصد داریم فواید و عوارض این دو غذای مغزی را فاش کنیم تا با دانستن اثرات آن ها بتوانید سلامت خود را حفظ و افزایش دهید و از برخی بیماری ها یا بیماری های مرتبط با آن پیشگیری کنید و بدانید که چه بیماری هایی را درمان می کنند.

روزی ۴ عدد بادام بخورید. بادام سرشار از انرژی و کالری است. با این حال، منبع خوبی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن و ویتامین های B1، B2 و B3 است. همچنین حاوی چربی های غیر اشباع، نشاسته و پروتئین است.البته به گفته متخصصان طب سنتی استفاده از بادام خام فواید زیادی ندارد پس بهتر است بادام خام بخورید تا بیشترین بهره را از داشته های او ببرید.تمام قسمت های درخت از جمله گل ها، برگ ها، میوه ها و حتی پوست آن در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

از آنجایی که سرشار از چربی های غیراشباع است، برای کاهش بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

از آنجایی که کالری بالایی دارد، می تواند احساس سیری را در فرد افزایش دهد و با کاهش اشتها به کاهش وزن کمک کند.

پتاسیم موجود در آن علاوه بر حفظ تعادل فشار خون و تنظیم ضربان قلب، می تواند برای کسانی که فشار خون بالا یا تپش قلب دارند مفید باشد.

بادام شیرین به تقویت قوای جنسی کمک می کند. التهاب سیستم تنفسی را کاهش می دهد.

به دلیل داشتن منبع آنتی اکسیدان برای درخشندگی و شفافیت پوست و حفظ شادابی آن ضروری است.

ماساژ پوست با روغن بادام باعث بهبود تورم و سوختگی پوست و کاهش خارش در کودکان مبتلا به سرخک یا مخملک می شود.

اسید فولیک موجود در آن می تواند شانس بارداری را افزایش داده و سپس به تشکیل سلول ها و رشد جنین کمک کند.

ویتامین های B و منیزیم موجود در آن می تواند آرامش را افزایش دهد. کلسترول بد را کاهش می دهد.

مالیدن روغن بادام شیرین به پشت سالمندان باعث تسکین کمردرد می شود. روغن آن داروی خوبی برای افرادی است که از یبوست رنج می برند.

روغن بادام برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند نیز مفید است و به عنوان یک قرص خواب آور عمل می کند.

هفته ای یکبار ماساژ مو با روغن بادام باعث کاهش ریزش مو می شود. از آنجا که سرشار از فیبر است، می تواند دفعات یبوست در دوران بارداری را کاهش دهد.

اثرات مخلوط کردن بادام با مواد دیگر اجداد ما روغن بادام را با شکر و کثیر مخلوط می کردند و برای نرم کردن سینه و رفع سرفه خشک استفاده می کردند. از مخلوط دانه‌های میوه شیرین و عسل برای تسکین درد کبد و بیماری‌های کلیوی استفاده می‌کردند و همچنین به مادران باردار توصیه می‌کردند که علاوه بر کاهش حساسیت و سوء هاضمه، پنج عدد بادام را در آب بجوشانند و بعد از مالیدن پوست آن را بخورند. . سالم تر بودن

اخیراً محققان دریافته‌اند که خوردن این گونه بادام‌ها با خیساندن آن‌ها و استفاده از آن‌ها به این روش، علاوه بر این که به عنوان یک راه ممکن برای جلوگیری از مسمومیت مادر در دوران بارداری در نظر گرفته می‌شود، باعث تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم عصبی می‌شود. بچه از مادرش خواهد آمد

با جوشاندن برگ بادام و حل کردن آن در آب، محلولی به دست آوردند که پس از صاف کردن و نوشیدن برای درمان کمبود کبد و جلوگیری از مشکلات و ناراحتی های کبدی استفاده می شد. برای کاهش درد پوست بادام را دم می کردند. از برگ های تازه یا خشک نیز استفاده می شد.

خواص و روش های تهیه شیر بادام برای به دست آوردن شیر بادام که خواص بسیار زیادی نیز دارد، می توانید بادام خام و تصفیه نشده را آسیاب کنید تا به پودر تبدیل شود که می توانید به نسبت مساوی با شکر مخلوط کنید. سپس به اندازه کافی آب به این مخلوط اضافه کنید تا شیر ایجاد شود. برخی از خواص شیر بادام به شرح زیر است.

خشکی دهان و زبان را برطرف می کند. در صورتی که حلق به دلیل سرفه های زیاد یا شدید سفت شده باشد، مسکن ها و خلط آورهای گلودرد خوب هستند.

ناراحتی گلو و حنجره را کاهش می دهد. تنگی نفس را به خصوص در افراد مسن کاهش می دهد.

سنگ ها را از مثانه خارج می کند. به عنوان یک آبرسان طبیعی برای بدن در نظر گرفته می شود.

می توان از آن برای نرم کردن پوست و زیبایی و طراوت آن استفاده کرد.

اثرات بد بادام: مانند بسیاری از غذاها، بادام نیز می تواند برای سلامتی مضر باشد. بنابراین قبل از خوردن آن باید بدانید که خوردن آن بسیار کند است و خوردن زیاد آن باعث احساس سنگینی معده می شود و برای افرادی که معده ضعیفی دارند مناسب نیست.

خواص بادام,خاصیت داروئی بادامخواص بادام,خاصیت داروئی بادام

بادام بیماری های تنفسی را کاهش می دهد.

از پسته غافل نشوید. این عضو محبوب سبد آجیل که همه به آن نیاز دارند، سرشار از مواد معدنی است که برای بدن مفید است و سلامتی را حفظ می کند. در پسته کلسیم، پروتئین، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین های A، E، B1، B3 و B6 ذخیره می شود که به همین دلیل دارای مزایایی از جمله خواص زیر است:

او افراد مبتلا به کم خونی را درمان می کند. مغز را تقویت می کند و ذهن را بهتر کار می کند که برای دانش آموزان مفید است.

اعصاب را آرام می کند. دندان ها را تقویت می کند، زخم های دهان را کاهش می دهد، دندان ها را تقویت می کند، به ویژه برای کسانی که از بوی بد دهان رنج می برند.

از آنجایی که حاوی مقدار زیادی فسفر است، به افزایش هوش و تمرکز ذهنی کمک می کند.رفع خستگی و جلوگیری از ضعف و بی حالی

اگر پیر یا جوان غذا می خورید، پیشگیری از پوکی استخوان در میانسالی یا پیری بسیار مهم است.

برای کسانی که می خواهند اندامی قوی داشته باشند خوب است. همچنین نه تنها در ورزشکاران بلکه در افراد عادی نیز راه خوبی برای جلوگیری از کشیدگی عضلات است.

پوست نازک پوشاننده دانه های پسته یرقان و طحال را درمان می کند. به دلیل پتاسیم موجود در آن، ضربان قلب یا ضربان قلب را متعادل و تنظیم می کند.

داروی مفیدی برای کاهش فشار خون محسوب می شود. علاوه بر این به دلیل وجود آهن می تواند کم خونی و رنگ پریدگی ناشی از آن را درمان کند.

افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند یا به عبارتی گوشت نمی خورند، می توانند بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن خود را از این منبع غذایی تامین کنند.

فیبر زیادی در پسته وجود دارد که باعث می شود روده ها به خوبی کار کنند. بینایی و جهت چشم را تقویت می کند.

منیزیم، مس و ویتامین های گروه B موجود در آن می تواند اثربخشی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

اگر سرما خورده اید، پسته درمان کننده است.پسته به دلیل داشتن منابع آنتی اکسیدانی از بروز برخی سرطان ها پیشگیری کرده یا آن را به تاخیر می اندازد.

یکی از منابع خوب برای متعادل کردن ترشحات تیروئید محسوب می شود. اگر می خواهید پسته ای که می خورید تاثیر بیشتری داشته باشد، به یاد داشته باشید که از نوع تازه یا حداقل نوع بو داده نشده استفاده کنید.

درمان طبق سنت گذشتگان ما با افزودن پوست سبز پسته از آن به عنوان داروی گیاهی برای رفع حالت تهوع و استفراغ استفاده می کردند. این چای برای درمان اسهال نیز استفاده می شود، اما یکی از موارد مصرف آن زمانی است که فردی از سکسکه طولانی مدت رنج می برد. پوست آن جوشانده شد و یک فنجان از این نوشیدنی را به او داد.

در روش قدیم، جوشانده برگ و پوست آن می تواند به کسانی که اغلب احساس خارش در باسن دارند کمک کند.

مضرات پسته: پشت لب های خندان پسته ممکن است برای برخی افراد مضراتی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، این آجیل ها به دلیل طبع گرمی که دارند، خطر تورم و آکنه را افزایش می دهند و برای کسانی که حساسیت دارند مناسب نیستند. به دلیل وجود چربی زیاد، برای کسانی که معده ضعیفی دارند نیز خطرناک است.افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند، خوردن پسته ممنوع است.

افراد مبتلا به دیابت و نقرس نیز نباید از آن استفاده کنند. متخصصان طب سنتی معتقدند افرادی که از نارسایی کلیه رنج می برند تا زمانی که با این مشکلات مقابله نکنند از مصرف پسته پرهیز کنند.منبع: خوی وب

دانلود فیلم

خواص بادام و پسته

بادام بیماری های تنفسی را کاهش می دهد. تمام مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی هستند که بر بدن انسان اثر شیمیایی و فیزیکی دارند. این محصولات دارای خواص مفید و گاهی مضر هستند. آجیل هایی مانند بادام و پسته از جمله خوراکی هایی هستند که متخصصان تغذیه توصیه می کنند که همیشه در سبد غذایی […] http://www.vatanfa.com/?s=خواص-بادام-و-پسته