خواص و مضرات خرمالو


جوشانده برگ خرمالو برای سرفه مفید است.

با فواید و عوارض این میوه خوشمزه پاییزی بیشتر آشنا شوید.

ارزش غذایی خرما.

هر ۱۰۰ گرم خرما دارای ارزش غذایی زیر است:

انرژی ۶۰ تا ۷۰ کیلو کالری، آب ۷۵٫۵ گرم، فیبر ۵٫۹ گرم، شکر ۲۳ گرم، ویتامین C 7.6 میلی گرم، پتاسیم ۲۱۰ میلی گرم، منیزیم ۱۱ میلی گرم، آهن ۰٫۱۵ میلی گرم.

خواص خرمالو: خرمالو حاوی ویتامین های B3، B2، B1 و C می باشد، علاوه بر این، این میوه دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و همچنین مقداری سلولز است. سرشار از ویتامین های A، B و C است.

• خرمالو میوه ای پرکالری است (۱۰۰ گرم خرمالو ۷۰ کالری دارد) اما بسیار کم چربی است.

خرما سرشار از ویتامین C است. میزان ویتامین C در این میوه قابل توجه است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. اگر لثه ها در فصل سرما خونریزی می کنند، ممکن است به دلیل کمبود ویتامین C باشد.• باید بدانید که خوردن خرمالو و مصرف ویتامین C از آن در افزایش استحکام سلامت لثه موثر است.این ویتامین برای پاکسازی پوست نیز مفید است. البته توجه داشته باشید که خرمالو هر چه رسیده تر و شیرین تر باشد ویتامین C آن کمتر است.مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به مقاومت بدن در برابر عفونت ها کمک می کند و آن را از شر سموم و رادیکال های آزاد خلاص می کند.

خرما منبع بتاکاروتن و لیکوپن است • خرما سرشار از کاروتن است که پیش ساز ویتامین A و همچنین لیکوپن است. این دو آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و از شما در برابر بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی و برخی سرطان ها محافظت می کنند.

• رنگ نارنجی خرمالو حاصل این آنتی اکسیدان بتاکاروتن است. به همین دلیل است که خرمالو مانند همه میوه ها و سبزیجات برای سلامت چشم و محافظت از شبکیه مفید است، زیرا بتاکاروتن موجود در آن باعث افزایش جریان خون به سلول های پوست می شود و در نتیجه پوست شما مرطوب می شود. و رنگارنگ

خرما، سرشار از فیبر • خرما منبع خوبی از فیبر غذایی است و سرشار از فیبر پکتین است. ۱۰۰ گرم میوه تازه حاوی ۳٫۶ گرم یا ۹ گرم است.۵ درصد فیبر روزانه توصیه می شودفیبر موجود در آن خلاص شدن از شر یبوست را آسان تر می کند. برای این منظور مصرف خرما را دو بار در روز به شما توصیه می کنیم. توجه داشته باشید که این میوه حاوی آهن بوده و سدیم کمی دارد.

خرما برای مقابله با کلسترول و فشار خون بسیار مفید است خرما سرشار از دو ماده معدنی است. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که با کلسترول و فشار خون مبارزه می کند.از دیگر مزایای این میوه کمبود سدیم (نمک) است.

• به شما توصیه می کنیم در صورت ابتلا به بیماری قلبی یا چربی و فشار خون بالا از این میوه غافل نشوید • البته مراقب قند موجود در آن باشید.

خواص خرمالو,خواص و مضرات خرمالوخواص خرمالو,خواص و مضرات خرمالو

خرما به دلیل وجود مواد معدنی برای رشد و نمو بدن ضروری است.

موارد مصرف خرمالو برای سنگ کلیه • این میوه پاییزی برای افرادی که از سنگ کلیه و مثانه رنج می برند مفید است. زیرا این میوه حاوی مقدار زیادی آب و ادرار آور است. دانه های له شده خرما به دفع سنگ کلیه نیز کمک می کند.

خوردن خرما در دوران بارداری: خوردن خرما در دوران بارداری بسیار مفید و سودمند است و نقش مهمی در رشد جنین و سلامت زنان باردار دارد.

خوردن خرما برای کودکان: • سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین های B1، B2، B3 و C. حاوی مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. ; به همین دلیل شناخته شده است که برای رشد کودکان ضروری است.

فواید خرمالو برای پوست و مو: خرمالو دارای آنتی اکسیدان های زیادی مانند توت فرنگی است، به همین دلیل می توانید پوست خرمالو را به مدت نیم ساعت در روز روی صورت خود بمالید تا شادابی و شادابی پوست صورت گیرد. سلول ها، پوست شما را مرطوب و شاداب می کند.

• افرادی که گفته می شود موهایشان ریز است یا آنطور که باید پر نیست می توانند با خوردن خرمالو و مصرف روی موهایی سالم و پرپشت داشته باشند.به دلیل وجود ویتامین A در خرمالو برای پوست و مفید. برای ناخن ها و موهای خشک و شکننده

فواید خرمالو در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی: • این ویتامین نوعی «آنتی اکسیدان» است.بنابراین خوردن آن باعث از بین رفتن «رادیکال های آزاد» می شود که باعث ایجاد انواع سرطان می شودبنابراین، خرمالو یک داروی طبیعی برای پیشگیری از سرطان است. در ۱۰۰ گرم خرمالو ۱۶۰ میلی گرم پتاسیم و در یکی از آنها ۲۷۰ میلی گرم پتاسیم وجود دارد که حدود ۱۶۸ گرم است. بنابراین مصرف آن برای بیماری های قلبی و فشار خون مفید است و استفاده از آن از ورود پلاکت ها به خون و تشکیل لخته های خون و ایجاد بیماری های قلبی و مغزی جلوگیری می کند. بنابراین برای افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند یا افرادی که در معرض خطر مصرف آن هستند مفید است.

خرمالو، ضد التهاب طبیعی: خرمالو حاوی فلاونوئیدهای پلی فنولیک آنتی اکسیدانی مانند کاتچین و گالوکاتچین است، علاوه بر داشتن ترکیبات مهم ضد تومور، اسید بتولینیک، کاتچین دارای خواص ضد عفونی، ضد التهابی و ضد خونریزی است (جلوگیری از خونریزی وریدهای کوچک). ).

سرشار از مواد معدنی: حاوی مواد مغذی B کمپلکس (اسید فولیک، پیریدوکسین (ویتامین B6)، تیامین و غیره). این ویتامین ها به عنوان کوفاکتور در فعالیت آنزیم های متابولیک در بدن عمل می کنند.حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز (۱۵٪ DRI)، مس (۱۲٪ DRI) و فسفر

• منگنز یک کوفاکتور برای آنزیم سوپراکسید دیسموتاز است که یک رادیکال آزاد بسیار قوی است. مس برای تولید گلبول های قرمز نیز ضروری است.

خواص داروئی خرمالو, فواید خرمالوخواص داروئی خرمالو, فواید خرمالو

خوردن خرما در دوران بارداری بسیار مهم است و نقش مهمی در رشد جنین و سلامت زن باردار دارد.

سایر فواید خرمالو برای سلامتی: خرمالو دارای ویتامین های A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که وجود آن ها می تواند به هضم غذا تا حد امکان کمک کرده، بینایی را تقویت کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. برای بیماری های نقرس، کبد و کلیه.

خرمالو به دلیل دارا بودن مواد معدنی برای رشد و نمو بدن ضروری است و آهن موجود در آن جزء اصلی خون سازی و پتاسیم موجود در آن ماده شوینده و شستشو دهنده کلیه، کبد و کبد است. خرمالو تقویت کننده معده، اسهال رفع خستگی، نرم کننده سینه ها، رفع کم خونی و همچنین آرام کننده اشتها است.

• خرمالو سکسکه را آرام می کند• خرمالو خونریزی را متوقف می کند • خرمالو التهاب و تورم بواسیر را کاهش می دهد • خرمالو یک درمان موثر برای حصبه و تیفوئید است. جوشانده کاسبرگ را باید در زیر دم گل و دم کرده استفاده کرد.

• خوردن خرمالو در بین وعده های غذایی باعث افزایش اشتها می شود • برای درمان اسهال خونی ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم خرمالو رسیده را هر روز صبح ناشتا میل کنید • بینایی را بهبود می بخشد.

خوردن خرمالو برای کاهش وزن: خرمالو میوه ای شیرین و پر کالری است که یک عدد بزرگ آن حدود ۸۰ کیلو انرژی دارد و برای سوزاندن این انرژی باید حدود ۲۸ دقیقه پیاده روی کنید. بنابراین اگر اضافه وزن دارید یا رژیم دارید، مراقب تعداد خرماهایی که می خورید باشید.

مصرف خرمالو در دیابت: همچنین بیماران دیابتی به دلیل دارا بودن قند زیاد باید از مصرف زیاد این میوه خودداری کنند.

فواید دانه خرمالو: می توانید با آسیاب کردن دانه خرمالو به شکل گرد از شر سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه خلاص شوید، سپس دانه ها را کمی حرارت داده و له کنید و مانند قهوه دم کرده مصرف کنید.• دانه های خرد شده ذرت را با روغن منداب مخلوط کرده، در بطری ریخته، روی آن را خوب ببندید و به مدت یک ساعت در آب جوش بجوشانید، سپس از این روغن برای کمردرد، استخوان و نقرس و همچنین پودر آن که در دمای بالا برشته شده تا به عنوان قهوه دم کرده میل شود

فواید برگ و گل درخت خرمالو: در طب سنتی قدیم از برگ خرمالو برای درمان بیماری ها نیز استفاده می کردند. .

در عین حال، برگ خرمالو حاوی ماده ای به نام استراگالین است که خاصیت آنتی هیستامینی دارد و آلرژی و گرفتگی بینی را کاهش می دهد.

بهترین زمان مصرف خرمالو: از آنجایی که خرمالو یک میوه اسیدی است و خوردن آن باعث افزایش تولید اسید در معده می شود، بهتر است برای هضم بهتر غذا، آن را با معده پر مصرف کنید و بعداً مصرف کنید.

هشدارها و مضرات: خرما اگرچه فواید زیادی دارد، اما خوردن بیش از ۱ تا ۲ عدد در روز نارس توصیه نمی شود.به علاوه برای کسانی که دچار یبوست هستند خوردن خرمالوی نارس مناسب نیست. زیرا تانن موجود در آن باعث افزایش یبوست می شودبهتر است کسانی که بیماری های روده ای دارند یا جراحی روده یا سل انجام داده اند خرما نخورند و در خوردن آن احتیاط کنند، زیاده روی در خوردن خرما باعث افزایش وزن می شود، زیاده روی در خوردن خرما باعث انسداد روده می شود. کسانی که می خواهند غذا را با پوست بخورند قبل از انجام آن را خوب بشویند و به قطعات کوچک تقسیم کنند تا قبل از خوردن خوب بجوند تا مشکلی پیش نیاید میوه های نارس زیاد مناسب نیستند. بهتر است خرمالوهای رسیده و شیرین را برای خوردن انتخاب کنید.منبع: خوی وب

دانلود فیلم

خواص و مضرات خرمالو

جوشانده برگ خرمالو برای سرفه مفید است. با فواید و عوارض این میوه خوشمزه پاییزی بیشتر آشنا شوید. ارزش غذایی خرما. هر ۱۰۰ گرم خرما دارای ارزش غذایی زیر است: انرژی ۶۰ تا ۷۰ کیلو کالری، آب ۷۵٫۵ گرم، فیبر ۵٫۹ گرم، شکر ۲۳ گرم، ویتامین C 7.6 میلی گرم، پتاسیم ۲۱۰ میلی گرم، منیزیم […] http://www.vatanfa.com/?s=خواص-و-مضرات-خرمالو