راههای آموزش مهربانی و شفقت به کودکان


در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی راههای آموزش مهربانی و شفقت به کودکان بپردازیم. آیا فرزندان شما می دانند که چقدر خوش شانس هستند؟ آنها در دنیایی پر از زیبایی، عشق و فرصت به دنیا آمده اند. و این به ما به عنوان والدین آنها بستگی دارد که به آنها نشان دهیم که چقدر برای زندگی خود و همه خوشبختی های حاصل از آن سپاسگزار هستیم. آموزش مهربانی و شفقت به فرزندانمان یکی از راه های انجام این کار است و این یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانیم برای آنها انجام دهیم.

یک مطالعه جدید از یک مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی نشان می دهد که کودکانی که مهربانی و شفقت را در سنین پایین آموزش می بینند، در بزرگسالی کمتر خودخواه هستند و این همه چیز نیست. آنها همچنین به احتمال زیاد به دیگران کمک می کنند. این تمایل به برقراری ارتباط خوب و زندگی سخاوتمندانه از ویژگی های «طول عمر» است که محققان آن را پیش بینی کننده ترین موفقیت یک فرد در زندگی می دانند.


موارد پیشنهادی


چگونه والدین می توانند این رفتارها را تشویق کنند؟

در مهدکودک و پیش دبستانی ما متوجه می شویم که یادگیری کلی کودک فقط شامل دستاوردهای تحصیلی آنها نمی شود. بدون شخصیت خوب، پیشینه تحصیلی آنها نمی تواند آنها را در آینده به جامعه کمک کند.

۱- هر روز از آنها مراقبت کنید

ارزش هایی که می خواهیم به فرزندان خود بیاموزیم ابتدا در خانه های ما آشکار می شوند. یک کودک اغلب تمایل دارد تا آنچه را که والدینش انجام می دهند به جای آنچه که آنها می گویند، یاد بگیرد. بنابراین، اگر می‌خواهید ارزش مراقبت از فرزندتان را بیاموزید، در خانه از او مراقبت کنید. با حرکات ساده عشق و محبت، یا آماده کردن وعده های غذایی، یا کمک به آنها برای مدرسه، این می تواند نقطه شروعی برای آنها باشد تا احساس کنند برای مادر و پدرشان اهمیت زیادی دارند. در نهایت، آنها یاد خواهند گرفت که این موضوع را به سایر کودکان منتقل کنند.

۲- مثال های مثبت را تنظیم کنید

این یک کار بیهوده است. اگر می خواهید فرزندتان مهربان و دلسوز باشد، می توانید خودتان این مثال ها را بزنید. تمرین آنها در زندگی روزمره نه تنها فرزندان شما را تشویق می کند که همین کار را انجام دهند، بلکه به آنها پیام مثبتی ارسال می کنید که مهربانی چیزی است که در زندگی برای شما ارزش بیشتری قائل هستید. مهربان بودن فداکارانه ترین راه برای دوست داشتن و کمک کردن به کسی است که تمرین بیشتر این فضیلت را به عادت تبدیل می کند.

مهمتر از همه، به آنها نشان دهید چگونه باید انجام دهد. اگرچه شما واقعاً هرگز از والدین بودن دست نمی کشید، ممکن است تمایل داشته باشید که اجازه دهید فرزندتان بدون نیاز به راهنمایی در مورد چگونگی حفظ شخصیت و رفتاری شاد رشد کند. با این حال، این بهترین کار نیست زیرا این امر در آموزش مهربانی و مهربانی به فرزندتان نیز مهم است. این نه تنها شخصیت آنها را نسبت به دیگران مطلوب تر می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا به خوبی با همسالان و بزرگسالان خود سازگار شوند.

۳- ارزش مهربانی را آموزش دهید

در حالی که قبلاً اشاره کردیم که اعمال بیشتر از کلمات تأثیرگذار هستند، آموزش شفاهی به فرزندمان در مورد مهربانی نیز می تواند تأثیر قدرتمندی داشته باشد. آموزه های شما به عنوان چراغ راهنمای آنها در مورد آنچه که باید در هر شرایطی انجام دهند عمل خواهد کرد. وقتی مکرراً از شما می شنوند که احساس دیگران را در نظر می گیرید، بعداً در زندگی درک عمیق تری از این موضوع به دست خواهند آورد. جالب است بدانید که فرزندان ما بیشتر از آنچه که ما می‌گوییم جذب می‌کنند. بنابراین، آنها را تشویق کنید که همیشه با احترام و کلمات محبت آمیز صحبت کنند.

این یک درس ضروری برای پسران نیز است. دختران در تعاملات خود بسیار مثبت و فعال هستند، بنابراین برای پسرها می تواند چالش برانگیز باشد که چگونه دختران را ترجیح می دهند با یکدیگر صحبت کنند. اگر متوجه شدید که پسرتان نسبت به دختران دیگر بی ادب یا بی احترامی می کند، به او کمک کنید بفهمد که چگونه می تواند کمی مراقب حرف هایش باشد. برای مثال، اگر دیدید که دختری را در حضور همه چاق می‌خواند، به او توضیح دهید که چرا این کاری است که نمی‌خواهید او را ببینید. این ممکن است چیزی باشد که به طور طبیعی با تفاوت های فیزیولوژیکی بین جنسیت ها همراه باشد، اما برای آنها هرگز دیر نیست که یاد بگیرند چگونه به زنان و اطرافیانشان احترام بگذارند.

۴- عذرخواهی را یاد بگیرید

برای اینکه انسان خوبی باشید، باید یاد بگیرید که چگونه عذرخواهی دیگران را بپذیرید. این نه تنها مهم است که بتوانید زمانی که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده عذرخواهی می کند تشخیص دهید و تأیید کنید، بلکه همچنین ضروری است که وقتی می دانید اشتباهی مرتکب شده اید یا شخص دیگری را مورد خشم قرار داده اید از کسی عذرخواهی کنید. وقتی بچه‌هایتان جوان هستند، اهمیت عذرخواهی را به آنها بیاموزید، زیرا این کار می‌تواند به آن‌ها در مورد رفاهشان در زندگی اطمینان دهد.

۵- احساسات آنها را تأیید کنید

توانایی مراقبت از دیگران مستلزم تشخیص احساسات دیگران است. به عنوان مثال، کودکان پیش دبستانی ما ممکن است تعجب کنند که چرا کودک دیگری گریه می کند. اما احساس همدردی با احساسات کودک دیگر ممکن است هنوز برای آنها چالش برانگیز باشد. با این حال، وقتی تمرین می‌کنید که احساسات آن‌ها را تأیید کنید، مانند ناامیدی، خشم یا شادی، آنها می‌توانند یاد بگیرند که این را در دیگران ببینند. آنها همچنین یاد خواهند گرفت که پاسخ شما را به احساسات خود کپی کنند و همین نگرانی را نسبت به سایر کودکان نشان دهند.

به طور خلاصه، مهربانی و شفقت می تواند کاتالیزوری باشد که به کودک شما اعتماد به نفس و عزت نفس لازم برای یک فرد خارق العاده را بدهد. نحوه نشان دادن این ویژگی ها به آنها در خانه به همان اندازه مهم است که در مدرسه به فرزندان خود آموزش می دهید. به آنها بیاموزید که چگونه از دیگران مراقبت کنند و به طور مداوم نسبت به دیگران احترام، مهربانی و شفقت نشان دهند، صرف نظر از اینکه سن آنها چقدر است.

http://www.vatanfa.com/?s=راههای-آموزش-مهربانی-و-شفقت-به-کودکان