راههای مقابله با سرگیجه – سایت تفریحی و سرگرمی جیران مجله سلامت


راههای مقابله با سرگیجه

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی راههای مقابله با سرگیجه بپردازیم. برای ایستادن، راه رفتن، خم شدن، رانندگی و غیره به حس تعادل خود نیاز دارید. اگر مختل شود، ممکن است برای کار، مطالعه یا حتی انجام فعالیت های ساده روزانه دچار مشکل شوید. مشکلات تعادلی خطر سقوط خطرناک را نیز افزایش می دهد.

دکتر دیوید نیومن توکر، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه جان هاپکینز می گوید: «تعادل در واقع حس ششم شماست. اما ما معمولا از آن آگاه نیستیم، مگر اینکه خراب باشد.

چیزهای زیادی می توانند بر تعادل شما تأثیر بگذارند. گرسنگی یا کم آبی ممکن است باعث ایجاد احساس سبکی در شما شود. برخی از داروها می توانند باعث سرگیجه شوند. مشکلات سلامتی که بر گوش داخلی یا مغز شما تأثیر می گذارد نیز می تواند تعادل شما را از بین ببرد. اینها ممکن است شامل عفونت، سکته مغزی یا تومور باشد.

معمولاً اختلال در تعادل موقتی است. اما برخی چیزها می توانند باعث ایجاد مشکلات تعادلی طولانی مدت شوند. پس چگونه می دانید چه زمانی باید نگران باشید؟

اگر علائم شما شدید است یا برای مدت طولانی ادامه می‌یابد، این نشانه‌ای برای بررسی موارد است. به چیزهایی که برای شما عادی نیستند توجه کنید.

ممکن است احساس کنید در حال حرکت، چرخیدن یا شناور هستید، حتی اگر در حالت نشسته یا دراز کشیده باشید. یا ممکن است در حین راه رفتن احساس کنید که ناگهان واژگون می شوید. ممکن است تاری دید داشته باشید یا احساس گیجی یا سردرگمی کنید.


موارد پیشنهادی


تشخیص مشکل

اندام های کوچک در گوش داخلی شما هسته سیستم تعادل شما را تشکیل می دهند. آنها با مغز شما ارتباط برقرار می کنند تا به شما احساس موقعیت بدنتان را بدهند.

اما سیستم تعادل شما فقط گوش داخلی شما نیست. این ورودی از چشمان شماست. این عضلات، مفاصل و ستون فقرات شماست.

این امر تشخیص اختلالات تعادل را دشوار می کند. تغییر در هر بخشی از سیستم می‌تواند به تغییرات در تعادل شما کمک کند. گاهی اوقات تشخیص یک اختلال تعادل از دیگری دشوار است.

یک مشکل تعادلی جدید گاهی اوقات می تواند نشانه یک اورژانس پزشکی مانند سکته باشد. بنابراین مهم است که علائم را در اسرع وقت بررسی کنید.

مهم‌ترین چیزهایی که باید به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بگویید زمان‌بندی و محرک‌های علائم شما هستند. این به آنها کمک می کند تا علت احتمالی را محدود کنند.

علل رایج مشکلات تعادل

شناسایی عامل ایجاد مشکل تعادل می تواند پیچیده باشد. چندین اختلال علائم مشابهی دارند.

عفونت یا التهاب گوش داخلی می تواند باعث سرگیجه و از دست دادن تعادل شود. به این بیماری لابیرنتیت می گویند. التهاب همچنین می تواند عصب را که سیگنال های تعادل را به مغز ارسال می کند، تحت تاثیر قرار دهد. به این عصب دهلیزی می گویند.

شایع ترین علت سرگیجه ، سرگیجه موضعی حمله ای خوش خیم یا BPPV نام دارد. این زمانی اتفاق می افتد که کریستال های ریز گوش داخلی از جای خود بیفتند. BPPV می تواند باعث ایجاد یک حس کوتاه و شدید سرگیجه شود که با تغییرات خاصی در موقعیت سر شما ایجاد می شود. طلسم ها کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

یک علت کمتر شایع اما عود کننده مشکلات تعادل، بیماری منیر است. این می تواند باعث سرگیجه، کاهش شنوایی و احساس زنگ یا وزوز در گوش شود. معلوم نیست چه چیزی باعث این وضعیت می شود. اما افرادی که با آن زندگی می کنند اغلب مایعات اضافی در گوش داخلی خود دارند.

برای تعیین اینکه چه چیزی باعث علائم شما می شود، دکتر شما می تواند آزمایش های مختلفی را انجام دهد. اینها شامل معاینه شنوایی، آزمایش خون یا آزمایشاتی برای اندازه گیری حرکات چشم شما می شود. اگر این آزمایشات نتواند سکته مغزی را رد کند، ممکن است به اسکن MRI نیز نیاز داشته باشید.

از آنجایی که برخی از اختلالات تعادلی ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، ممکن است افراد همیشه در اولین تلاش تشخیص و درمان مناسب را دریافت نکنند. ممکن است لازم باشد قبل از بهبودی به پزشک دیگری مراجعه کنید یا درمان های مختلف را امتحان کنید.

پیدا کردن راه مقابله با سرگیجه

برخی از اختلالات تعادل درمان های ساده ای دارند. درمان بیماری منیر سخت تر است. تغییرات سبک زندگی مانند ترک سیگار و خوردن نمک کمتر گاهی اوقات می تواند علائم را کاهش دهد. اکنون داروهای جدیدی برای درمان بیماری منیر در مطالعات بالینی آزمایش می شوند.

پزشکان در حال بررسی این هستند که چگونه ژن ها، پروتئین ها و سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری (سیستم ایمنی) ممکن است درگیر باشند. آنها گمان می کنند که آنچه در حال حاضر بیماری منیر نامیده می شود ممکن است چندین بیماری متفاوت باشد. مشخص کردن تفاوت ها ممکن است منجر به درمان های شخصی تر شود.

در حال حاضر، داروهای مؤثر کمی برای مشکلات تعادلی طولانی مدت وجود دارد. برای بسیاری از مردم، راه حل مشکل تعادل، توانبخشی تعادل است. توانبخشی به شما راه های سازگاری با طلسم های سرگیجه را می آموزد. همچنین بر تقویت عضلات و جلوگیری از افتادن تمرکز دارد.

افراد مبتلا به اختلالات تعادلی می توانند وارد چرخه معیوب ترس از زمین خوردن شوند. آنها ممکن است از فعالیت اجتناب کنند، که می تواند مشکلات عضلانی و استخوانی ایجاد کند.

این به نوبه خود می تواند خطر سقوط بیشتر را افزایش دهد. شما باید اعتماد به نفس خود را به دست آورید.

دانشمندان در حال تحقیق در مورد استفاده از واقعیت مجازی یا VR برای درک بهتر و درمان اختلالات تعادل است. بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات تعادلی در محیط هایی با مناظر و صداهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین آزمایشگاه صحنه های مجازی مانند ایستگاه های مترو را برای جلسات توانبخشی ایجاد می کند. این صحنه‌ها به افراد اجازه می‌دهد در جمعیت‌های مجازی کوچک راه رفتن را تمرین کنند.

همانطور که مردم مهارت های خود را می سازند، صحنه ها می توانند شلوغ تر و پر سر و صداتر شوند. این تیم امیدوار است که این برنامه ها به مردم کمک کند تا اعتماد خود را در محیط های شلوغ بدون ترک ایمنی کلینیک به دست آورند.

چه توانبخشی باشد، چه داروها یا سایر درمان‌ها، یافتن چیزی که برای شما مفید باشد ممکن است زمان ببرد.

اگر اوضاع آن‌طور که به شما گفته شده پیش نمی‌رود، آگاه باشید که ممکن است واقعاً تشخیص درستی نداشته باشید. ممکن است لازم باشد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

همچنین ممکن است زمان لازم باشد تا اعتماد به نفس خود را بازگردانید. در این میان، هر فردی که دچار اختلال تعادل باشد – چه به صورت موقت و چه دائم – می تواند کارهای ساده ای را در خانه انجام دهد تا از سقوط و تصادف جلوگیری کند.


موارد پیشنهادی


http://www.vatanfa.com/?s=راههای-مقابله-با-سرگیجه-–-سایت-تفریحی-و-سرگرمی-جیران-مجله-سلامت