راههای مهار رفتار پرخاشگرانه فرزندان


راههای مهار رفتار پرخاشگرانه فرزندان

به کودک خود روش های مسالمت آمیز برای ابراز خشم خود را آموزش دهید. در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی راههای مهار رفتار پرخاشگرانه فرزندان بپردازیم.

بسیاری از مردم گاهی اوقات احساس خشم و پرخاشگری و خصومت می کنند و کودکان نیز از این قضییه مستثنی نیستند. وقتی این احساسات به وجود می آیند، بزرگسالان تمایل دارند کنترل بهتری بر رفتار خود داشته باشند. با این حال، کودکان ممکن است انرژی خود را به سمت رفتارهای خشونت آمیز مانند لگد زدن، گاز گرفتن یا کتک زدن معطوف کنند.

اگر کودک شما تمایل به این نوع رفتار پرخاشگرانه دارد، این شما هستید که باید به او کمک کنید تا قضاوت، نظم و انضباط خود را توسعه دهد و توانایی بیان احساسات خود را به روش های مناسب ایجاد کند. در اینجا شش راه برای انجام این کار وجود دارد:

۱٫ محدودیت های محکم و ثابتی را تعیین کنید. کودکان باید بدانند چه رفتاری مجاز است و چه رفتاری مجاز نیست. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که از کودک شما مراقبت می کنند از قوانینی که تعیین می کنید و همچنین پاسخی که در صورت بروز این رفتار از کودک شما استفاده می کند آگاه باشند. کودکی که لگد می زند، ضربه می زند یا گاز می گیرد باید فورا مورد سرزنش قرار گیرد تا متوجه شود دقیقا چه اشتباهی انجام داده است.


موارد پیشنهادی


۲٫ به فرزندتان کمک کنید راه های جدیدی برای مقابله با خشم خود پیدا کند. او را تشویق کنید تا به جای جنگیدن با بدنش از کلمات برای بیان احساساتش استفاده کند. با آرامش از فرزندتان بخواهید توضیح دهد که چه چیزی باعث عصبانیت او شده است. صحبت کردن در مورد این موضوع می تواند به برخی از کودکان کمک کند تا با عصبانیت کنار بیایند و آرام شوند. اگر فرزندتان نمی‌خواهد این موضوع را با شما در میان بگذارد، ممکن است با یک حیوان خانگی، عروسک یا دوست خیالی خود احساس راحتی کند.

مطمئن شوید که کودک کوچک خود را به دلیل نشان دادن رفتارهای خشونت آمیز تحسین کنید. به او بفهمانید که وقتی با خشم خود به شیوه ای مثبت برخورد می کند متوجه می شوید.

 

http://www.vatanfa.com/?s=راههای-مهار-رفتار-پرخاشگرانه-فرزندان