نپاشیدن روغن روی گاز با این ترفند ساده آشپزها!

نپاشیدن روغن روی گاز: یکی از دغدغه ها و شاید بتوان گفت معضلات آشپزی، پاشیدن روغن روی گاز و کثیف شدن فضایی است که در آن مشغول به کار هستید، است. از آنجایی که هر مشکل راه حلی دارد، آشپزهای حرفه ای برای حل این مورد هم تکنیک و ترفندهایی دارند که در ادامه این مطلب ترفندهای زندگی به آنها اشاره کرده ایم. پاشیدن روغن در ماهی تابه را می‌توانید با استفاده از ترفندهای زیر متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد کاشت پسته داخل گلدان و یا به شکل نهال

۱.اضافه کردن آرد به روغن

قبل از اضافه کردن ماده غذایی به تابه، کمی آرد به روغن اضافه کنید. آرد با جذب آب باقیمانده در تابه، از پاشیدن روغن جلوگیری می‌کند.

۲.استفاده از نمک

نپاشیدن روغن روی گاز، چنانچه حباب‌های روغن به شدت در حال پاشیدن روی اجاق گازتان هستند، کمی نمک روی آنها بپاشید. این کار باعث جذب رطوبت و فروکش کردن حباب‌های روغنی می‌شود.

نپاشیدن روغن روی گاز

۳.خشک کردن ماهی تابه

قبل از اضافه کردن روغن، مطمئن شوید که ماهی تابه خوب خشک شده است. این کار باعث تبخیر آب موجود در تابه و در نتیجه جلوگیری از پاشیدن روغن می شود.

۴.خشک کردن ماده غذایی

نپاشیدن روغن روی گاز، مواد غذایی که قصد سرخ کردنشان را دارید، ممکن است دارای آب باشند که وجود این آب هنگام سرخ‌کردن باعث پاشیدن روغن می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، مواد غذایی را قبل از اضافه کردن به تابه خوب خشک کنید.

۵.استفاده از ماهی تابه‌های عمیق

انتخاب ماهی تابه‌هایی با سطح عمیق می‌تواند باعث کاهش پاشیدن روغن روی اجاق گاز و فضای محل آشپزی شما شود.

۶.کمک رفتن از یک تکه نان

قبل از اضافه کردن هر ماده غذایی، یک تکه کوچک از نان را در روغن ماهی تابه قرار دهید. این کار می‌تواند به جذب رطوبت و کاهش پاشیدن روغن کمک کند.

نپاشیدن روغن روی گاز

۷.کنترل دما

نپاشیدن روغن روی گاز، مطمئن شوید که دمای روغن در حد مناسب (حدود ۱۸۰ درجه) باقی مانده و دمای زیادی به آن ندهید، زیرا دمای بیش از حد می‌تواند باعث افزایش پاشیدن روغن شود.

۸.استفاده نکردن از درپوش

برخلاف تصور بسیاری از شما، بهتر است هنگام سرخ کردن مواد غذایی از درپوش خودداری کنید، زیرا استفاده از آن ممکن است باعث ایجاد رطوبت داخل تابه شده و به افزایش پاشیدن روغن منجر شود.

۹.آرام تر اضافه کردن مواد غذایی به ماهیتابه

نپاشیدن روغن روی گاز، هنگامی که می‌خواهید غذا را به تابه اضافه کنید، بهتر است آن را به آرامی و با دقت از ارتفاعی کمی بالاتر از تابه به داخل آن بریزید. حتی میتوانید به جای اینکه مواد غذایی را یکباره داخل ظرف بریزید، از انبر یا وسایل دیگری برای این کار استفاده کنید.

۱۰.استفاده از محافظ توری

برای حفاظت از سطح آشپزخانه، می‌توانید یک محافظ توری یا الک فلزی روی آن قرار دهید. بخارات تولید شده از غذاهایی که در حال پختن هستند، از طریق این منافذ تبخیر می‌شوند، اما روغن در داخل تابه باقی می‌ماند، که این کار به جلوگیری از آلودگی و کثیفی سطح آشپزخانه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تهیه لیمو عمانی بدون تلخی در خانه با آموزش کامل+خیلی ساده است!

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=نپاشیدن-روغن-روی-گاز-با-این-ترفند-ساده-آشپزها!