روابط اقتصادی با صهیونیست‌ها خیانت آشکار به جهان اسلام است

دومین نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی امروز پنج شنبه دوم فروردین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: در این روز‌ها آغاز سال نوی شمسی را در ایران و حوزه فرهنگی ایران بزرگ تجربه می‌کنیم و مردم ما دو عید نزول قرآن و طبیعت را جشن گرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در حالی امروز در دومین نشست قرآنی تهران گرد هم آمده‌ایم که جهان اسلام درگیر توطئه پیچیده و چند لایه صهیونیستی و غربی در غزه مظلوم، مقتدر و در اراضی اشغالی فلسطین است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در طول فاصله دو نشست اول و دوم، دو اتفاق مهم را در حوزه فرهنگی و تمدنی اسلامی شاهد و ناظر بودیم؛ اولین اتفاق جریان توهین به قرآن کریم بود.

وی افزود: ملاحظه کردید در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر در کشور‌های غربی به کتاب مقدس آسمانی مسلمانان که نزدیک به دو میلیارد نفر از جمعیت امروز دنیا را تشکیل می‌دهند توهین کردند ولی در واکنش به این توهین اتفاق جدی، قابل تامل و واکنش درخور توجهی را از مجامع جهانی مشاهده نکردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت ایران به عنوان دولتی برخاسته از تعالیم قرآنی و نهضت اصیل دینی چند صد ساله در ایران همه اقدامات لازم را در دستور کار قرار داد و شاید نقطه اوج این حرکت اعتراضی حضور رئیس‌جمهور انقلابی ایران در صحن سازمان ملل بود که قرآن کریم را سردست گرفت و این جنایت بزرگ غربی‌ها را در جلو چشمشان رسوا کرد.

اسماعیلی گفت: اتفاق دوم از اکتبر آغاز شد؛ مقاومت قهرمانان مقاوم در فلسطین افتخار آفریدند و تمام معادلات صهیونیست‌ها و آمریکا که به دنبال عادی سازی حضور صهیونیست‌ها در قلب جهان اسلامی بودند را باطل کرد.

وی افزود: دست و بازوی جوانان شهادت طلب جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن را می‌بوسیم که برای جهان اسلام افتخار آفریدند و رژیم صهیونیستی را ذلیل کردند.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران ادامه داد: در طول نزدیک به شش ماه از حماسه مردم غزه آنچه بیش از همه در برابر دیدگان جهانیان خود را نشان داد تمسک مردم مظلوم غزه به قرآن بود.

استاد دانشگاه تهران گفت: شاهد هستیم کودکان و نوجوانان غزه در میان آوار با افتخار آیات قرآن کریم را تلاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان غزه نشان دادند تمسک به قرآن کریم برای اعتلای جامعه اسلامی شرط اصلی و حیاتی است، افزود: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از برپایی نشست قرآنی تهران توقعاتی را اعلام می‌کنم؛ این نشست باید خروجی‌های مشخصی داشته باشد. باید آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتو تعالیم قرآن کریم نشان دهد، وحدت امت اسلامی را در ریشه کن کردن تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی به مثابه یک جمع واحد اعلام نماید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این نشست باید سکوت مجامع بین‌المللی و کشور‌های حامی صهیونیست‌ها را به چالش بکشاند و این موضوع را تبیین کند وقتی که مردم مظلوم غزه بیش از سی و یک هزار شهید را تقدیم کردند نباید برخی از دولت‌های اسلامی همچنان به روابط اقتصادی و سیاسی خود با صهیونیست‌ها ادامه دهند چرا که این اقدام خیانت آشکار به جهان اسلام، جبهه مقاومت و دهن کجی به خون‌های پاکی است که غزه را معطر کرده اند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: این موارد در خروجی گفت و گوی نخبگان جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مطالباتی که باید دولت‌ها و مجامع اسلامی با قوت پیگیری کنند در صدر موضوعات قرار گیرد.

در این مراسم رونی الفه مشاور وزیر فرهنگ لبنان، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبری، پروفسور سلیمان برک استاد دانشکده الهیات استانبول و تعداد دیگری از میهمانان بین‌المللی حضور دارند.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

روابط اقتصادی با صهیونیست‌ها خیانت آشکار به جهان اسلام است

دومین نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی امروز پنج شنبه دوم فروردین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: در این روز‌ها آغاز سال […] http://www.vatanfa.com/?s=روابط-اقتصادی-با-صهیونیست‌ها-خیانت-آشکار-به-جهان-اسلام-است