چگونه ویزا تحصیلی آلمان را می توان گرفت؟


چگونه ویزا تحصیلی آلمان را می توان گرفت؟

آلمان یکی از کشور های مناسب برای مهاجرت و زندگی می باشد. این کشور دارای ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی بالایی می باشد. علاوه بر این، دانشگاه های معتبر و مناسبی هم در این کشور وجود دارد که هر ساله میزبان جمع کثیری از دانشجویان بین المللی می باشد.

 

وجود شغل های نیمه وقت برای دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل و اعتبار بالای مدرک دانشگاهی موجب افزایش دانشجویان بین المللی شده است. افرادی ک قصد تحصیل در آلمان را دارند، باید قبل از هر اقدامی آگاهی شان را نسبت به قوانین و مقررات و محدودیت های مهاجرت تحصیلی این کشور افزایش دهند.

 

ما در این مقاله قصد داریم تا به شرایط مهاجرت تحصیلی، تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی، هزینه های تحصیل در آلمان و… بپردازیم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را درباره مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل بگیرید. آلمان کشوری پیشرفته و مدرن است که محبوبیت زیادی را نزد دانشجویان داراست.

چگونه ویزا تحصیلی آلمان را می توان گرفت؟

تحصیل در آلمان

از آنجایی که آلمان دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است، دانشجویان بین المللی زیادی هم دارد. یکی دیگر از مزیت هایی که موجب افزایش متقاضیان تحصیل شده است، رایگگان بودن هزینه های تحصیل در این کشور می باشد.

 

تحصیل رایگان در آلمان برای دانشجویان بین المللی بسیار با ارزش می باشد؛ چرا که آنها تنها باید هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت نمایند. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان بین المللی که دانش مناسبی را از زبان آلمانی ندارند، می توانند به راحتی به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند.

 

دانشگاه های آلمان به دو دسته دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان و تحصیل در دانشگاه های خصوصی رایگان نمی باشد. دانشجویانی که دارای مدرک زبان آلمانی باشند می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل نمایند.

 

دانشجویانی هم که دارای مدرک زبان انگلیسی هستند، می توانند در دانشگاه های خصوصی آلمان تحصیل نمایند.تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی آلمان اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. همچنین متقاضاین میتوانند در رشته هایی که به آن علاقه دارند نیز تحصیل کنند.

 

 مهاجرت به آلمان ۲۰۲۲ و تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور لازمه اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های آلمان می باشد. جهت اخذ نامه پذیرش تحصیلی، کافی است متقاضیان رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نمایند، در صورت تایید رزومه تحصیلی، برای متقاضی نامه پذیرش ارسال می شود.

 

در صورت دریافت نامه پذیرش دانشجو می تواند نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهد.تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان نزدیک به ۳ سال به طول می انجامد. در طول مدت تحصیل، به دانشجویان اجازه کار نیمه وقت نیز داده می شود.

 

توجه داشته باشید که برای ورود به دانشگاه های دولتی شما باید در آزمون ورودی آن دانشگاه قبول شوید. البته دانشجویانی که در کنکور سراسری ایران در دانشگاه های دولتی قبول شده اند، نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند. البته دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارند باید آزمون ورودی را بدهند و نمره قبولی کسب نمایند.

 

یکی دیگر از روش های مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق شرکت در دوره های زبان آلمانی می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند برای تحصیل در دوره های زبان آلمانی باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح A2  یا B1 باشند. پس از اتمام این دوره متقاضی می تواند در دوره های فاندیشن شرکت نماید و برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه خود را آماده کند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در ارشد در آلمان نزدیک به ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع باید دارای مدرک لیسانس با نمرات مناسب باشند. همچنین باید دارای مدرک زبان آلمانی، ۳ توصیه نامه، تمکن مالی، انگیزه نامه و تمامی مدارک تحصیلی ماقبل نیز باشند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، اجازه ۲۰ ساعت کار پاره وقت در هفته را نیز دارا هستند.

 

تحصیل در مقطع دکترا در آلمان، نسبت به سایر مقاطع تحصیلی سخت تر می باشد؛ چرا که متقاضیان باید از سطح دانش و علم مناسبی بر خوردار باشند. برای اخذ نامه پذیرش در مقطع دکترا در آلمان، متقاضی باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشد.

 

رزومه تحصیلی قوی شامل مقالات بین المللی، مقالات پژوهشی، نمرات بالا، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی و… باشند. برای اخذ پذیرش در این مقطع متقاضیان باید رزومه تحصیلی خود را برای سوپروایزر ارسال کرده و در صورتی که سوپروایزر تایید نهایی را بدهد برای متقاضی نامه پذیرش تحصیلی ارسال می گردد.

چگونه ویزا تحصیلی آلمان را می توان گرفت؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان، باید قبل از انجام هر کاری آگاهی خود را از مدارک لازم برای اخذ پذیرش و اخذ ویزا تحصیلی بالا ببرند. ارائه مدارک از آنجایی حائز اهمیت است که اگر نقصی در آن وجود داشته باشد، درخواست شما از سوی سفارت پذیرفته نمی شود.

 

معمولا سفارت آلمان و کشور های دیگر برای بررسی مدارک هزینه ای را دریافت می کنند که در صورت عدم پذیرش درخواست شما این هزینه عودت داده نمی شود. به همین خاطر بهتر است جهت ارائه مدارک، با یک مشاور و یا وکیل مهاجرتی مشورت نمایید تا به صورت جامع از مدارک مورد نیاز آگاهی داشته باشید.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی عبارت است از:

 

* ارائه پاسپورت معتبر

* ارائه انگیزه نامه

* ارائه توصیه نامه

* ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

* ارائه ریز نمرات

توجه داشته باشید که دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی می توانند نسبت به اخذ ویزا تحصیلی آلمان اقدام نمایند. البته مهاجرت و اقامت تصمیم بسیار مهمی در زندگی هرکس تلقی می شود و ممکن است سختی های بسیار زیادی داشته باشد.

 

به همین خاطر بهتر است متقاضیان برای بررسی شرایط شان با مشاوران و وکلا مهاجرتی در ارتباط باشندو معمولا وکلا مهاجرتی از تمامی قوانین و مقررات مهاجرت آگاهی داشته و می توانند به بهترین نحو متقاضیان را راهنمایی نمایند. علاوه بر این، در صورت یکه مشکل مهاجرتی و یا اقامتی برای آنان به وجود آید، وکیل مهاجرتی می تواند در کمترین زمان این مشکل را رفع نماید.

 

تحصیل رایگان در آلمان برای متقاضیانی که واجد شرایط هستند، بسیار راحت می باشد. در صورتی هم که متقاضی شرایط تحصیل در آلمان را دارا نیست می تواند از دیگر روش های مهاجرت به این کشور استفاده نماید. روش های قانونی مهاجرت به آلمان بسیار متنوع هستند و در صورت یکه متقاضی در کار بخصوصی تخصص و مهارت لازم را دارا باشد، به راحتی می تواند از طریق ویزا جستجو کار به این کشور مهاجرت نماید.

 

چگونه ویزا تحصیلی آلمان را می توان گرفت؟

آلمان یکی از کشور های مناسب برای مهاجرت و زندگی می باشد. این کشور دارای ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی بالایی می باشد. علاوه بر این، دانشگاه های معتبر و مناسبی هم در این کشور وجود دارد که هر ساله میزبان جمع کثیری از دانشجویان بین المللی می باشد.   وجود شغل های نیمه وقت […] http://www.vatanfa.com/?s=چگونه-ویزا-تحصیلی-آلمان-را-می-توان-گرفت؟