قاریان ایرانی زبانزد جهان اسلام هستند + فیلم

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اهمیت قرآن در زندگی اجتماعی و تفاوت معجزه پیامبر اکرم (ص) با سایر انبیاء گفت: مسلماً معجزه پیامبر اسلام (ص) یعنی قرآن کریم قوی‌ترین معجزه در میان انبیاء است. چون این معجزه کلامی است و القای مفهومی می‌کند. آن‌قدر این معجزه قوت دارد، که خداوند متعال می‌فرماید که اگر جن و انس جمع شوند و بخواهند مثل قرآن را بیاورند نمی‌توانند. یا در آیه دیگری آمده است اگر می‌توانید یک آیه از این قرآن بیاورید. مهمترین ویژگی قرآن جنبه هدایتی آن است. 

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: یعنی کسی که منور به نور هدایت قرآن شود و صراط مستقیم که نقشه راه کمال انسان برای رسیدن به خداست، در قرآن جویا شود، به نتیجه خواهد رسید. قرآن نوری را در قلب انسان قرار خواهد داد، که با آن نور همیشه زنده است و پویا حرکت می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره انتخاب شعار چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توضیح داد: ما امسال شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» را انتخاب کردیم. معتقدیم اگر ممالک اسلامی به مفاهیم قرآن توجه و عمل می‌کردند، امروز شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی نبودیم. رژیم صهیونیستی که اشغالگر یک سرزمین است، در میان کشور‌های اسلامی محاصره شده است. اگر همه کشور‌های اسلامی همت کنند و به اسرائیل کمک نکنند، حتماً رژیم اشغالگر قدس از بین خواهد رفت. امام راحل اوایل انقلاب فرمود که اگر هر مسلمانی یک سطل آب به دست گیرد و به آن جغرافیا بریزد، این رژیم اشغالگر را سیل خواهد برد.

وی درباره تعداد محافل قرآنی در کشور بیان کرد: محافل قرآنی بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته است. محافل قرآنی قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست در یک شهر می‌رسید. الان مردم محافل بسیاری را در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند. نتیجه آن را در برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی مشاهده می‌کنید. امروز ایران اسلامی قراء، مرتلین قوی و حفاظ بسیار زیادی دارد، که در جهان اسلام زبانزد هستند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=قاریان-ایرانی-زبانزد-جهان-اسلام-هستند-+-فیلم