همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت راه در زمینه تابلوهای اطلاع‌رسانی جاده‌ها

نشست بررسی عملکرد تابلو‌های تبلیغات درون‌شهری و برون‌شهری با حضور مدیرانی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. در این نشست که امروز شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، درباره نصب و جانمایی تابلو‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی اماکن فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، در نوروز ۱۴۰۳ گفتگو شد.

شرایط مناسب‌تر تابلو‌های تبلیغاتی در نوروز ۱۴۰۳

جواد واحدی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی در این نشست در سخنانی گفت: موضوع نصب تابلو‌های تبلیغاتی و بیلبورد‌های اطلاع‌رسانی از موضوعاتی است که مورد تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و این نشست در راستای دستور مهندس ضرغامی برگزار شده و در نوروز ۱۴۰۳ باید شاهد شرایط مناسب‌تری در جاده‌ها در خصوص تابلو‌های تبلیغاتی باشیم.

او افزود: یک کار کوتاه‌مدت انجام دهیم و تا پایان اسفند باید کار‌های مهمی انجام شود تا مردم در آستانه نوروز با جاذبه‌ها آشنا شوند.

واحدی ادامه داد: در بلندمدت نیز با توجه با اهمیت آشنایی گردشگران و مسافران با جاذبه‌های گردشگری باید کار‌های مهمی انجام شود و این موضوع برای همیشه باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی توجه خاصی به موضوعات مرتبط با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و هماهنگی خوبی بین این دو وزارتخانه وجود دارد.

او ادامه داد: در موضوع اقدامات کوتاه‌مدت از همین امروز باید شروع کنیم و کار را باید شبانه‌روزی انجام دهیم تا در نوروز امسال شاهد وضعیت بسیار خوبی در جاده‌ها و بزرگراه‌های کشور باشیم.

واحدی به ظرفیت‌های تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های تهران به‌عنوان پایتخت، می‌توان از این ظرفیت و از مرکز کشور برای معرفی و اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری و اماکن فرهنگی و تاریخی استفاده کرد.

واحدی در پایان با اشاره به موضوع سرویس‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: در موضوع سرویس‌های بهداشتی ابتدا حتی برخی‌ها شاید این موضوع را به سخره گرفتند، اما اکنون وضعیت بسیار مطلوبی دارد و در برنامه‌ریزی‌های آینده به دنبال تجاری‌سازی سرویس‌های بهداشتی با کمک وزارت راه و شهرسازی داریم.

وزارت راه و شهرسازی همکار وزارت میراث‌فرهنگی است

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست گفت: به موضوعات مطرح شده در این جلسه یک نگاه و دغدغه ملی داریم. اعتقاد ما بر این است که شان مردم ما بسیار بالا است و باید بهترین خدمات را به آنان ارائه دهیم.

او ادامه داد: ما در این جلسه به‌عنوان همکار شما حاضر شدیم و هر آنچه که در این نشست مصوب و صورت جلسه شود کاملا در خدمت هستیم و اجرایی خواهیم کرد.

دغاغله یادآور شد: درباره نصب تابلو‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن فرهنگی تاریخی و بنا‌های ثبت جهانی هیچ محدودیتی نداریم و کاملا در خدمت هستیم. اما درباره تابلو‌های اماکن تجاری محدودیت‌هایی داریم که یکی از آن‌ها ایمنی جاده‌ها است بنابراین در این باره باید برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نوروز ۱۴۰۳ و ضرورت نصب تابلو‌های اطلاع رسانی گفت: درباره آزادراه‌ها دو نوع آزادراه‌داریم که یکی دولتی و نوع دوم مشارکتی است در آزادراه‌های نوع مشارکتی تا زمانی که بعد از ۳۰ سال مستقل شود، تصمیم‌گیری درباره این نوع آزادراه‌ها در اختیار آنان است. البته می‌توانیم توصیه داشته باشیم و درخواست همکاری کنیم.

او افزود: تعامل بسیار خوبی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم. همه ما یک مجموعه هستیم و برای اجرای مصوبات مرتبط با حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی آمادگی کامل برای همکاری داریم و همین امروز بخشنامه‌ای را برای اجرای تابلو‌های اطلاع‌رسانی به صورت کوتاه‌مدت برای نوروز صادر خواهد شد و از همین امروز کار را آغاز خواهیم کرد.

همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت راه درباره تابلو‌های اطلاع‌رسانی در جاده‌ها/ فضای بصری یکسان در بیلبورد‌های «نوروز ۱۴۰۳»

سه بخش اصلی بیلبورد‌های درون‌شهری و برون‌شهری

حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست در سخنانی گفت: انتظار وزیر میراث‌فرهنگی از محتوای بیلبورد این است که سه بخش باید داشته باشد که اصلی‌ترین آن معرفی جاذبه‌ها و خصوصا آثار ثبت جهانی است.

او افزود: دارا بودن اسپانسر و برخورداری از شعار دو مشخصه دیگر بیلبورد‌ها است.

میثمی اضافه کرد: یک بیلبورد تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که خصوصیات رنگی در آن دیده شود، کوتاه باشد و پیام اصلی را به مخاطب منتقل کند البته درباره بیلبورد‌های نوروز ۱۴۰۳ همه آن‌ها فضای بصری یکسانی دارند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=همکاری-وزارت-میراث‌فرهنگی-و-وزارت-راه-در-زمینه-تابلوهای-اطلاع‌رسانی-جاده‌ها