برای مسافران در سالن‌های فرودگاه برنامه‌های شاد پخش شود

ضرغامی در شصتمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

در این نشست هماهنگی، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی به ارائه گزارش و تشریح برنامه‌های دستگاه‌های متبوع خود در نوروز ۱۴۰۳ پرداختند که سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن شنیدن صحبت‌های آنان، توصیه‌هایی را به اعضای ستاد ارائه کرد.

سامانه‌های اضطراری را اطلاع‌رسانی کنید

ضرغامی در این جلسه و بعد از شنیدن گزارش‌ها و برنامه‌ها ضمن قدردانی از تلاش‌ دستگاه‌های عضو ستاد در تعطیلات نوروزی از رسانه‌ها و خصوصا صداوسیما خواست تا سامانه‌های تلفنی و پیامکی و نیز شماره تلفن‌های ضروری در تعطیلات نوروز به صورت مداوم به مردم و مسافران اطلاع‌رسانی شود.

او افزود: گاهی اوقات ممکن است برای مسافری در طول سفر مشکلی پیش بیاید اما او نمی‌داند متولی رسیدگی به این مشکل چه دستگاهی است و اساسا باید با چه شماره‌ای تماس بگیرد. 

استفاده از موسیقی‌های محلی در استراحتگاه‌ها

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه گفت: یکی از کارهای خوب انجام شده، ایجاد استراحتگاه‌ها در نزدیکی شهرها و در طول مسیر است. توصیه من این است در کنار تمام برنامه‌هایی که برای این استراحتگاه‌ها دارید از برنامه‌های فرهنگی و هنری و موسیقی‌های محلی نیز استفاده کنید تا مسافران تمایل بیشتری برای حضور و توقف در استراحتگاه‌ها داشته باشند و پس از رفع خستگی، مجددا به مسیر خود ادامه دهند. 

فرهنگ و رسوم عشایر ترویج شود

ضرغامی با اشاره به عضویت سازمان عشایری در ستاد خدمات سفر گفت: مردم ما علاقه‌مند به آیین‌ها و رسوم عشایری هستند. باید فعالیت‌های عشایری گسترش داده شود و در چادرهای عشایری که برپا می‌شود علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری، به سایر دستگاه‌ها نیز کمک شود. مثلا معرفی آیین‌های عشایری می‌تواند باعث شود تا مسافران و رانندگان مدتی را در محل نصب چادرهای عشایری سپری کنند و بعد از کمی استراحت، دوباره به مسیر خود ادامه دهند. 

لزوم تجهیز کلاس‌های درس آموزش و پرورش برای اسکان اضطراری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعد از شنیدن گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش نیر گفت: آموزش و پرورش مراکز رفاهی و اقامتی دارد که می‌تواند برای اسکان مسافران ارائه کند. این مراکز باید به خوبی تجهیز شوند تا مسافران و گردشگران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. 

اجرای برنامه‌های شاد برای مسافران منتظر در سالن‌های فرودگاه

ضرغامی در ادامه این نشست و خطاب به مسئولان فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن در فرودگاه‌ها توجه کرد، استفاده از برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده در سالن‌های انتظار است. خصوصاً زمانی که پرواز تاخیر دارد و مسافر مجبور است در سالن فرودگاه منتظر بماند، بهتر است از مانیتورهای سالن‌های انتظار برنامه‌های شاد، مفرح، آموزنده و سرگرم‌کننده پخش شود تا به پرشدن بهتر اوقات فراغت گردشگران کمک کند.

دانلود فیلم

برای مسافران در سالن‌های فرودگاه برنامه‌های شاد پخش شود

ضرغامی در شصتمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر: در این نشست هماهنگی، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی به ارائه گزارش و تشریح برنامه‌های دستگاه‌های متبوع خود در نوروز ۱۴۰۳ پرداختند که سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن شنیدن صحبت‌های آنان، توصیه‌هایی را به اعضای ستاد ارائه کرد. سامانه‌های اضطراری […] http://www.vatanfa.com/?s=برای-مسافران-در-سالن‌های-فرودگاه-برنامه‌های-شاد-پخش-شود