سرنوشت بازیگران زی زی گولو یا همان قصه های تا به تا پس از ۲۹ سال+عکس

بازیگران زی زی گولو: عروسک زی زی گولو در سریال «قصه‌های تا به تا»، عروسکی است که همه نسل‌ها با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. به نظرتان بازیگران زی زی گولو بعد از ۲۹ سال چقدر پیر یا جوان شده اند؟! در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در محموعه فیلم و سریال با تغییرات بازیگران زی زی گولو پس از ۲۹ سال همراه باشید.

سریال «قصه‌های تا به تا» از جمله سریال های متفاوت تلویزیون در طراحی عروسک بود. تا جایی که نام و قیافه آن و حتی نوع حرف زدنش برای کودکان تا مدتها جذاب بود و خیلی ها تلاش می کردند نام او را کامل بگویند. حتی کارهایش را تکرار کنند و مانند او هرکاری دلشان می خواهد انجام بدهند.

قصّه‌های تابه‌تا که با نام شخصیت اصلی آن زی‌زی گولو نیز شناخته می‌شود، یک سریال تلویزیونی کودکانه به کارگردانی مرضیه برومند است. این سریال نخستین بار توسط شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ در ۳۰ قسمت، صبح‌های جمعه پخش شد. مخاطب این سریال را عمدتاً رده سنی کودک و نوجوان تشکیل می‌داد. در ادامه با تغییرات بازیگران زی زی گولو پس از ۲۹ سال همراه باشید.

داستان قصه های تا به تا

شخصیت محوری سریال عروسکی است به نام «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا» که از یک سیاره ناشناخته به زمین آمده و مهمترین توانایی او این است که با خواندن وِرد «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا»، کارهای خارق‌العاده انجام می‌ دهد و علاقه زیادی به حضور در کنار نوشیدنی ها به عنوان گارنیش دارد. این سریال در میان کودکان و نوجوانان ایران و حتّی رده سنّی بزرگسال شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرد به گونه‌ای که واژه «زی‌زی گولو» به فرهنگ گفتاری مردم نیز راه یافت.

قصه های تا به تا

لیلی رشیدی (مادر خانومی)، امیرحسین صدیق (آقای پدر)، آزاده پورمختار «زی‌زی‌گولو»، مریم سعادت (اعظم جمالی)، رضا فیاضی (جمال آقاجمالی)، مانی نوری (امیر آقاجمالی) و … از جمله بازیگران این سریال بودند. حالا می خواهیم ببینیم بازیگران اصلی این سریال جذاب همه‌پسند بعد از ۲۹ سال چه شکلی شده‌اند؟

عکس های جدید بازیگران زی زی گولو

 

مانی نوری

مانی نوری متولد ۱۰ آبان ۱۳۶۸ در تهران است. بازیگری را از ۶ سالگی و در مجموعه زی زی گولو به کارگردانی مرضیه برومند شروع کرد. او در این سریال نقش امیرآقا جمالی را بازی کرد این مجموعه تلویزیونی در آن سال ها مخاطبان زیادی داشت و همین باعث شد بازی مانی نوری بیشتر دیده شود و از آنجا بود که شناخته شد. وی پس از آن در چند سریال دیگر نیز بازی کرد از جمله در سریال خانه ما بود.

بازیگران زی زی گولو

لیلی رشیدی

وی متولد ۱۳۵۲ و فرزند داوود رشیدی و احترام برومند و همچنین خواهرزاده مرضیه برومند است. نیما بانکی بازیگر و کارگردان تبلیغاتی، همسر پیشین لیلی رشیدی بود. او یک فرزند پسر به نام سینا دارد. وی فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است. او فعالیت اصلی خود در سینما را با فیلم «دلشدگان» ساخته «علی حاتمی» آغاز نمود.

 

امیرحسین صدیق

وی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. مهرماه ۱۳۵۸ امیرحسین صدیق پدرش علی صدیق را زمانی که ۷ سال داشت، در یک تصادف رانندگی از دست داد. او در کودکی به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و عضو کلاس‌های تئاتر آن مجموعه شد. صدیق در سال ۱۳۷۳ با بازی در نقش آقای پدر قصه‌های تابه‌تا به کارگردانی مرضیه برومند به شهرت رسید.

 

رضا فیاضی

در سال ۱۳۳۲ در محله آسیه آباد اهواز متولد شد در خاطرات خود می‌گوید ون در روزهای ملّی شدن صنعت نفت به‌دنیا آمده بود، تا قبل از رفتن به مدرسه برای او شناسنامه نگرفته و نامی انتخاب نکرده بودند و او را «ملّی» صدا می‌زده‌اند.

مدرک دیپلم را دن شهر دریافت کرد و پس از آن به بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه پرداخت و کارگردانی تئاتر را نیز تجربه کرد. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

در سال ۱۳۵۵ در سریال «گلباران» به کارگردانی «رضا بابک» به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم «چریکه تارا» (بهرام بیضایی) حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده‌دار شد. فیاضی پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور پیدا کرد. وی همچنین به عنوان داور جشنواره شعر عربی در شادگان دعوت شد.

 

مریم سعادت

مریم سعادت متولد سال ۱۳۳۷ در تهران لیسانس رشته تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک شروع فعالیتش در نمایش های عروسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوده است. همه چیز را از آرایشگاه زیبا با بازی در نقش عروس کم حرف و خجالتی آغاز کرد بازی اش زیاد به چشم نیامد اما مریم سعادت بازیگری را تجربه کرد و با بازی در سریال زی زی گولو استعدادش را به رخ همگان کشید از آن پس دیگر بازیگری را رها نکرد و تا به امروز پای ثابت مجموعه های تلویزیون بوده است.

 

رضا بابک

وی متولد ۱۳۲۴ است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است. در اوایل حضور خود در سینما و تئاتر چندین بار در تئاترهای جنوب کشور و شهر‌‌های مسجدسلیمان و آبادان حضور مستمر داشت رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت.

او تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز نمود و حضور در سینما را با فیلم سینمایی «چریکه تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۶ تجربه کرد. او همچنین قبل و بعد از انقلاب به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در تلویزیون فعالیت کرد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، آقای شانس در سال ۱۳۷۳ است. سریال تلویزیونی آرایشگاه زیبا از سریال‌های سرشناس این بازیگر بود.

 

آزاده پور مختار

آزاده پورمختار (زاده ۱۳۳۳ در تهران) بازیگر، عروسک‌گردان و گوینده عروسکی است. وی هم‌اکنون در دانشگاه در رشته تئاتر عروسکی مشغول به تدریس است.

بازیگران زی زی گولو

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=سرنوشت-بازیگران-زی-زی-گولو-یا-همان-قصه-های-تا-به-تا-پس-از-۲۹-سال+عکس