کتابخانه‌های کشور ۶۰ نوع خدمت‌دهی دیجیتال دارند

مراسم افتتاحیه «کتابخانه آینده» ظهر امروز -۱۸ اسفند- در خانه خدمات دیجیتال و خلاقیت کتابخانه‌های عمومی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در محوطه تئاتر شهر تهران برگزار شد.

اسماعیلی در این مراسم ضمن افتتاح کتابخانه آینده با یاد شهید محسن فخری زاده و بازدید از این کتابخانه درباره ضرورت ایجاد کتابخانه دیجیتال گفت: یکی از کار‌هایی که امسال اعلام کرده بودیم تا نهاد کتابخانه‌های کشور دنبال کند، ایجاد کتابخانه آینده بود. کتابخانه آینده یعنی توجه به اقتضائات فناورانه جدید مانند هوش مصنوعی و ساز و کار‌های جدید ارتباطاتی.

تحولات حوزه کتاب سرعت بیشتری گرفته است

وزیر فرهنگ افزود: در کنار اینکه در تمام کشور موضوع کتابخانه‌ها و در اختیار قرار دادن کتاب‌ها را به صورت حضوری داشتیم نیاز داشتیم چنین جایگاهی نیز تاسیس کنیم تا نشان دهیم تحولات در حوزه کتاب سرعت بیشتری گرفته است.

وی افزود: خانه خدمات دیجیتال و خلاقیت کتابخانه‌های عمومی جایی افتتاح شد که این فضا نزدیک فضا‌های دانشگاهی است، جایی که دسترسی برای مراجعه کنندگانی که نیاز به دانش‌های نو دارند، فراهم است. مکانی هم که انتخاب شده در یکی از نقاط دانشگاهی شهر است؛ هم کنار تئاتر شهر است که اهالی فرهنگ و هنر در اینجا حضور دارند و هم کنار دانشگاه تهران است تا دانشجویان از این فضا بهره ببرند. امکاناتی فراهم شده تا افرادی که پیرامون این مکان هستند بتوانند از امکانات اینجا استفاده کنند.

در راستای به روزآوری، فضا‌هایی مانند کتابخانه آینده گسترده‌تر می‌شوند

وزیر فرهنگ در پاسخ به اینکه آیا شرایطی فراهم می‌شود تا این فضا در استان‌های دیگر نیز گسترش پیدا کند توضیح داد: این گام اول است. همکاران من تلاش میکنند در راستای به روزآوری، این فضا را گسترده‌تر کنند. ما در اکثر کتابخانه هایمان تلاش کردیم این بخش‌ها را داشته باشیم. در کتابخانه‌های مهم اخیرا نزدیک به ۶۰ نوع خدمت دهی از همین نوع دیجیتال دارند، اما اینجا همه این خدمات را در یک مکان تجمیع کرده است.

دانلود فیلم

کتابخانه‌های کشور ۶۰ نوع خدمت‌دهی دیجیتال دارند

مراسم افتتاحیه «کتابخانه آینده» ظهر امروز -۱۸ اسفند- در خانه خدمات دیجیتال و خلاقیت کتابخانه‌های عمومی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در محوطه تئاتر شهر تهران برگزار شد. اسماعیلی در این مراسم ضمن افتتاح کتابخانه آینده با یاد شهید محسن فخری زاده […] http://www.vatanfa.com/?s=کتابخانه‌های-کشور-۶۰-نوع-خدمت‌دهی-دیجیتال-دارند