زیباترین سالن موسیقی به زودی افتتاح می‌شود/ ابلاغ سند ملی موسیقی کشور

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که امروز شنبه ۲۸ بهمن در تالار وحدت برگزار شد، گفت: زیباترین سالن موسیقایی کشور به زودی در یزد افتتاح می‌شود. خوشحال هستم سی و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر با شکوهی بی مانند برگزار شد.

وی با بیان اینکه مایه خوشبختی است که هنرمندان نزد ایرانیان مقامی رفیع دارند، ادامه داد: مردم ایران هنر دوست و هنر پرور هستند به همین دلیل با ذوق و شوق از اهالی هنر استقبال می‌کنند و باید از همکارانم برای برگزاری مقدماتی جشنواره امسال در مناطق مختلف ایران تشکر کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ذوق، شوق و هیجان را به نقاط مختلف ایران با نوای دل نواز موسیقی به یادگار گذاشته شد و همچنین در بخش نهایی با اجرای همزمان در شانزده استان و نقاط مختلف تهران عدالت فرهنگی را شاهد بودیم.

وی افزود: ان‌شاء‌الله لب ایرانیان همیشه خندان و دل هایشان همیشه شاد باشد و در پناه خداوند متعال مسیر رشد جامعه هموارتر از همیشه باشد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: نگاه هنری و تقویت هنر‌های مختلف از هنر‌های تجسمی گرفته تا تئاتر، سینما، شعر، کتاب و سایر بخش‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی گفت: ماه بهمن مصادف با زمان پیروزی انقلاب با برنامه‌های فرهنگی گره خورده است چرا که انقلاب ما انقلابی کاملا فرهنگی است به همین دلیل قله فعالیت فرهنگی در این ایام قرار دارد این هم شاهدی بر نگاه والای انقلاب به موضوع فرهنگ و هنر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کار ارتقای زیرساخت‌ها در حال انجام است، در دوسال اخیر زیباترین سالن‌های موسیقی را در ارومیه، ساری و کرمان افتتاح کردیم و به زودی با اجرای ویژه گروه موسیقی ارکستر ملی در یزد زیباترین سالن موسیقیایی کشور افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در بخش‌های دیگر همین رویکرد وجود دارد و بنا داریم در همه مراکز استان‌ها زیر ساخت قابل توجه و مورد نیاز استان‌ها را آماده کنیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به مشارکت پررنگ بانوان در جشنواره موسیقی فجر، گفت: آمار بانوان شرکت کننده در جشنواره موسیقی باعث افتخار است.

وی افزود: اتفاق مبارکی در این ایام رخ داد و سند ملی موسیقی ایران در شورای هنر و پس از آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد و این گام بلندی برای توسعه و تکامل کمی و کیفی هنر موسیقی در ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از نقاط مبهم در این سند برطرف شده است و همه بخش‌های کشور ملزم به رعایت و اجرای مجوز‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و هر مجوزی را دفتر امور موسیقی صادر کند بدون خدشه باید اجرا شود.

وی افزود: اهالی موسیقی از فضای بسیار خوبی که ایجاد شده استفاده کنند البته مسئولیت ما ایجاد بستر‌های لازم برای ارتقای کیفی آثار است.

وزیر فرهنگ گفت: به این میزان علاقه مندی بین جوانان به هنر فاخر موسیقی که اصالتی چند هزار ساله در ایران دارد افتخار می‌کنیم و ایرانیان در طول سده‌های اخیر از پیشگامان هنر موسیقی بوده اند و افتخارات بزرگی را آفریدند، البته باید در این مسیر به موسیقی‌های محلی توجه کنیم.

وی با تاکید بر رسیدگی به مسایل معیشتی و کاری هنرمندان افزود: انشاالله بتوانیم خدمات موثری داشته باشیم؛ حتی امشب نیز در حین اجرای مراسم اختتامیه هنوز اجرا‌ها ادامه دارد و همزمان با ما انبوهی از جوانان پای اجرا‌های صحنه‌ای نشستند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=زیباترین-سالن-موسیقی-به-زودی-افتتاح-می‌شود/-ابلاغ-سند-ملی-موسیقی-کشور