۳۷۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور وجود دارد

مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی:

محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی در شبکه خبر درباره برگزاری جشنواره «کتابخوان در رسانه» گفت: دومین دوره جشنواره «کتابخوان در رسانه» در حال برگزاری است و فردا برگزیدگان جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند. این جشنواره به دنبال بازنمایی فعالیت کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ کتابخوانی در سطح رسانه است. اولین دوره آن در سال ۱۳۹۹ برگزار شد. 

زرافشان ادامه داد: بهمن امسال فراخوان دومین دوره جشنواره اعلام شد و افراد آثارشان را ارسال کردند. ما معتقدیم شبکه کتابخانه‌های عمومی با سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور و ۸۰۰ کتابخانه روستایی و ۵۰ کتابخانه سیار قابلیت انعکاس فعالیت‌ها در رسانه را دارد. چراکه این اقدامات در حوزه رسانه بیشتر معرفی شود و در یک قالب حرفه‌ای بررسی و تقدیر شود.

مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تشریح اقدامات این نهاد پرداخت و گفت: کتابخانه عمومی به صورت مدرن حدود ۱۰۰ سال در ایران قدمت دارد. اما ساختار یافتن مدیریت آن به سال ۱۳۴۴ بر می‌گردد. بعد از انقلاب در سال ۱۳۸۲ نهاد کتابخانه‌های کشور مستقل می‌شود و به شکل سازمان عمومی غیر دولتی در می‌آید.

به گفته وی، الان از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرکز فرهنگی – اجتماعی محلی صحبت می‌کنیم. یعنی کتابخانه‌ها علاوه‌بر کارکرد‌های سنتی خود که شامل امانت کتاب، سالن مطالعه و … است، به مرکز فرهنگی – اجتماعی محلی تبدیل شدند، که در آنجا انواع اقدامات متنوع حول محور کتاب صورت می‌گیرد. ما می‌خواهیم رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را منعکس کنیم.

دانلود فیلم

۳۷۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور وجود دارد

مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی: محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی در شبکه خبر درباره برگزاری جشنواره «کتابخوان در رسانه» گفت: دومین دوره جشنواره «کتابخوان در رسانه» در حال برگزاری است و فردا برگزیدگان جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند. این جشنواره به دنبال بازنمایی فعالیت کتابخانه‌های عمومی […] http://www.vatanfa.com/?s=۳۷۰۰-کتابخانه-عمومی-در-سطح-کشور-وجود-دارد