پسر و مرغ ماهیخوار؛ همه چیز درباره انیمه جدید هایائو میازاکی

بهترین انیمه های ژاپنی تاریخ

داستان پسر و مرغ ماهیخوار درباره چیست؟

انیمه پسر و مرغ ماهیخوار The Boy and The Heron داستان پسر نوجوانی است به نام ماهیتو که در حسرت مادر مرحومش بسر می‌برد، درجست‌وجوی او قدم به دنیایی می‌گذارد که مرده‌ها و زنده‌ها در آن در کنار یک‌دیگر حضور دارند؛ آنجا که مرگ به پایان می‌رسد و زندگی آغازی تازه می‌یابد. پسر و مرغ ماهی‌خوار یک اثر نیمه خودزندگینامه‌ای (اتوبیوگرافیک) درباره زندگی، مرگ، آفرینش و ادای احترامی به دوستی است.

مطابق این خلاصه داستان، پسر و مرغ ماهی خوار نوید یک داستان رئالیستی خارق‌العاده و جادویی با روحی انسانی را به ما می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که از ذهن ویژه و خلاق هایائو میازاکی انتظار می‌رود. داستان اصلی در سال ۱۹۴۳ و در اوج جنگ جهانی دوم، اتفاق می‌افتد. داستان پسری که غم و اندوه بسیارش در فراق مادر، او را به دنیایی می‌فرستد که اتفاقات بزرگی در آن رخ می‌دهد.

قصه پسر و مرغ ماهی‌خوار از کجا می‌آید؟

عنوان ژاپنی انیمه تازه میازاکی از رمان سال ۱۹۳۷ یوشینو گنزابورو، چطور زندگی می‌کنی How Do You Live گرفته شده است. اما برخلاف آنچه در ابتدا تصور می‌شود، پسر و مرغ ماهی‌خوار اقتباسی از این کتاب نیست، بلکه در عوض یک داستان نیمه اتوبیوگرافیک محسوب می‌شود که از زندگی واقعی خود میازاکی و دوران کودکی او الهام گرفته شده است.

پدر میازاکی مانند پدر ماهیتو، ظاهرا در تولید هواپیماهای جنگنده نقش داشته است. بطور مشابه، خانواده میازاکی برای در امان ماندن از بمباران توکیو به حومه ژاپن نقل مکان کردند. همچنین بدون اینکه بخواهیم داستان فیلم را لو بدهیم، برخی اشاره کرده‌اند که صحنه ابتدایی فیلم انعکاسی از مرگ مادر میازاکی است. مادری که میازاکی با او پیوند محکمی داشته و بر بسیاری از شخصیت‌های زن فیلم‌هایش تاثیر گذاشته است. همچنین در پسر و مرغ ماهی خوار شاهد بسیاری از موتیف‌های سبکی و مضامین تکرارشونده فیلم‌های میازاکی خواهیم بود.

 

تاریخ پخش پسر و مرغ ماهیخوار

کمپانی توهو در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳، پسر و مرغ ماهیخوار را در سینماهای ژاپن اکران کرد. این فیلم به عنوان نخستین انیمیشن افتتاحیه جشنواره فیلم تورنتو، اولین‌ نمایش خود در آمریکای شمالی را در این جشنواره در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۳ پشت سر گذاشت. پسر و مرغ ماهی خوار از تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۳ اکران رسمی خود را در آمریکای شمالی و از ۲۶ دسامبر در سینماهای بریتانیا و ایرلند آغاز کرد. به محض انتشار جهانی این انیمه بسیار موردانتظار، با بهترین کیفیت در وطن فا مشاهده کنید.

پسر و مرغ ماهی‌خوار

درباره هایائو میازاکی؛ خالق انیمه The Boy and The Heron

این فیلمساز و همچنین هنرمند مانگا، در طول ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای خود، بخاطر سبک پویانمایی دستی منحصر بفرد و شیوه داستان سرایی استادانه‌اش با شخصیت‌های دوست داشتنی و روایت‌های پر احساس، شهرت و ستایش بین‌المللی در سراسر جهان به دست آورده است. در کارنامه میازاکی که به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلمسازان تاریخ انیمیشن شناخته می‌شود، آثار کلاسیک جاودانه‌ای مانند همسایه من توتورو My Neighbor Totoro، سرویس تحویل کی‌کی Kiki’s Delivery Service، شاهزاده مونونوکه Princess Mononoke، قلعه متحرک هاول Howl’s Moving Castle و پونیو روی صخره کنار دریا Ponyo، به چشم می‌خورد. اما این شهر اشباح Spirited Away بود که پس از کسب جایزه بهترین انیمیشن داستانی بلند در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار، محبوبیت او را در سراسر جهان گسترش داد. انیمه‌ای که از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینمای جهان در دهه ۲۰۰۰ یاد می‌شود. همچنین شهر اشباح و همسایه من توتورو، در فهرست بهترین فیلم‌های تمام دوران نظرسنجی اخیر نشریه سایت اند ساند، حضور دارند.

ویژگی انیمه های میازاکی

فیلمی دیگر از استودیو جیبلی

میازاکی همچنین یکی از بنیانگذاران استودیو جیبلی است. این استودیوی پویانمایی پسر و مرغ ماهیخوار را به تهیه‌کنندگی توشیو سوزوکی، تولید کرده است. سوزوکی یکی از چهره‌های کلیدی استودیو جیبلی محسوب می‌شود؛ بطوری که طبق ادعای میازاکی اگر سوزوکی نبود، استودیو جیبلی نیز وجود نداشت. این رئیس سابق جیبلی و همکار دیرینه میازاکی که آثارش عمدتا موفقیت‌های چشمگیری در گیشه داشته‌اند، به عنوان یکی از موفق‌ترین تهیه‌کنندگان ژاپنی شناخته می‌شود. استودیو جیبلی و میازاکی در بیش از ۱۰ انیمه برجسته و محبوب با یک‌دیگر همکاری داشته‌اند. شرکت سرگرمی ژاپنی توهو که بخاطر همکاری‌هایش با فیلمسازان بزرگی مانند ایشیرو هوندا (در سری فیلم‌های گودزیلا) و آکیرا کوروساوا، شهرت دارد، همانند دیگر فیلم‌های استودیو جیبلی، توزیع پسر و مرغ ماهی خوار را در ژاپن به عهده داشته است.

 

فهرست صداپیشه‌ها و عوامل اصلی پسر و مرغ ماهیخوار

اسامی صداپیشگان و همچنین سایر جزئیات تولید پسر و مرغ ماهی خوار نیز تا زمان اکران آن در ژاپن پنهان مانده بود. اما با شروع اکران آن مشخص شد که برخی از مشهورترین صداپیشه‌های ژاپنی در این انیمه تازه میازاکی هنرنمایی کرده‌اند. اگرچه صداپیشگی شخصیت اصلی را یک بازیگر تازه‌کار انجام داده است؛ سوما سانتوکی ۱۸ ساله که فعالیت جدی خود را از سال ۲۰۱۹ شروع کرد و جمعا ده فیلم و سریال تلویزیونی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. ماساکی سودا، یوشینو کیمورا، تاکویا کیمورا، شوهی هینو، کو شیباساکی، کائورو کوبایاشی، جون کونیمورا، کئیکو تاکه‌شیتا، جون فوبوکی، شینوبو اوتاکه، کارن تاکیزاوا و ایمیون، از صداپیشه‌های اصلی پسر و مرغ ماهی خوار هستند.

پسر و مرغ ماهی‌خوار

صداپیشه‌های نسخه انگلیسی زبان پسر و مرغ ماهی خوار

البته گروهی دیگر از بازیگران مطرح به عنوان صداپیشه در نسخه انگلیسی زبان فیلم حضور پیدا کرده‌اند. لوکا پادوان ۱۶ ساله که اخیرا در فیلم به دل نگیر No Hard Feelings ظاهر شد، صداپیشگی شخصیت اصلی فیلم را در نسخه انگلیسی زبان ایفا کرده است. رابرت پتینسون، جما چان، کریستین بیل، مارک همیل، فلورنس پیو، ویلم دفو، دیو باتیستا، باربارا گودسون، تونی ریوولوری و دن استیونز، از جمله بازیگرانی هستند که مسئولیت صداپیشگی شخصیت‌های مختلف پسر و مرغ ماهی خوار را در این نسخه به عهده داشته‌اند.

آهنگساز پسر و مرغ ماهی‌خوار کیست؟

جو هیسایشی، همکار قدیمی میازاکی که از زمان فیلم نائوشیکا از دره باد Nausicaä of the Valley of the Wind – دومین فیلم میازاکی – با او همکاری داشته، موسیقی متن پسر و مرغ ماهی‌خوار را ساخته است. موسیقی متن فیلم از ۳۷ قطعه اورجینال، از جمله ترانه اصلی فیلم با عنوان Spinning Globe  با اجرای کنشی یونزو، تشکیل شده است. از تصنیف‌های به ظاهر ساده پیانو گرفته تا ملودی‌های جذاب سازهای زهی، موسیقی هیسایشی تاثیر چشمگیری در ایجاد حال و هوای فیلم دارد. موسیقی متن پسر و مرغ ماهی‌خوار به لطف شرکت ژاپنی توکوما در ۹ آگوست ۲۰۲۳ در این کشور منتشر شد. هیسایشی بجز همکاری با میازاکی در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود روی بیش از ۱۰۰ موسیقی متن فیلم و آلبوم انفرادی کار کرده است.

انیماتورهای پسر و مرغ ماهی‌خوار

تاکه‌شی هوندا که خود یک کارگردان پویانمایی است و هایائو میازاکی، هدایت بخش انیمیشن را به عهده داشته‌اند. هوندا پیش از این در پروژه‌های تحسین شده‌ای مانند پونیو و  باد برمی‌خیزد با میازاکی کار کرده است. هوندا علاوه بر همکاری با میازاکی، بخاطر مشارکت در انیمه مانکا (رباتیکی) اونگلیون Evangelion و فیلم‌های ساتوشی کن مانند پدرخوانده‌های توکیو Tokyo Godfathers و بازیگر هزاره Millennium Actress، شهرت دارد. ۲۶ انیماتور اصلی روی پسر و مرغ ماهی‌خوار کار کرده‌اند که اکثر آن‌ها سابقه همکاری با میازاکی را دارند؛ از جمله همکاران قدیمی او کاتسویا کوندو و آکیهیکو یاماشیتا. میازاکی در پسر و مرغ ماهی‌خوار، برخلاف پروژه‌های قبلی‌اش، بجای اینکه با نهایت کنترل روی بخش انیمیشن نظارت کند، تصمیم گرفت زمان و انرژی خود را روی طراحی استوری برد‌ها بگذارد و نظارت بر فرآیند پویانمایی را به هوندا بسپارد. اما با این حال به گفته توشی‌یوکی اینوئه، یکی از انیماتورهای اصلی فیلم که دهه‌ها قبل در سرویس تحویل کی‌کی با میازاکی کار کرده بود، علی رغم نقش مهم هوندا در نظارت بر انیمیشن، همچنان اکثر طراحی‌های پسر و مرغ ماهی‌خوار تاثیر بی‌چون و چرای میازاکی را بر خود دارند.

پسر و مرغ ماهی‌خوار

رکوردشکنی فیلم تازه میازاکی در اکران بدون تبلیغات!

علی رغم اینکه تا زمان آغاز اکران پسر و مرغ ماهیخوار، هیچ تریلری از آن منتشر نشد، فیلم تنها بخاطر نام کارگردان بزرگش و شهرت استودیو جیبلی، در گیشه ژاپن رکوردشکنی کرد. در واقع تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ که فیلم در ژاپن اکران شد، تنها یک پوستر با طراحی خود میازاکی از آن منتشر شده بود. اما این استقبال خیره‌کننده از فیلم، نبوغ‌ آمیز بودن طرح رادیکال توشیو سوزوکی را نشان داد. زمانی‌که همه از جمله خود میازاکی نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کردند، سوزوکی به هالیوود ریپورتر گفت:«به نظر من، در این عصر فوران اطلاعات، کمبود اطلاعات سرگرمی است. نمی‌دانم این ترفند جواب بدهد یا خیر، اما من به آن باور دارم».

حق با سوزوکی بود. پسر و مرغ ماهی‌خوار، با درآمد ۱.۸۳ میلیارد ین در اولین آخر هفته اکرانش، بهترین افتتاحیه تاریخ استودیو جیبلی را از آن خود کرد. برای درک بهتر این مسئله، به عنوان مثال قلعه متحرک هاول، در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۰۴، ۱.۴۸ میلیارد ین فروش به دست آورد. شاید این رقم در ظاهر خیلی بزرگ به نظر نرسد، اما باید به این نکته توجه داشت که عادات سینما رفتن در ژاپن با آمریکا بسیار تفاوت دارد. در ژاپن شاید فیلم‌ها با سرعت آهسته‌تری درآمد کسب کنند، اما با تبلیغات دهان به دهان مدت طولانی‌تری روی پرده سینماها می‌مانند.

پسر و مرغ ماهی خوار تا پایان هفته اول اکتبر ۲۰۲۳، به فروشی بیش از ۸.۴ میلیارد ین در ژاپن رسید و همچنین با شروع اکران خود در خارج از کشور، عملکرد موفقش را در خارج از مرزهای ژاپن ادامه داد. طوری که در آخرهفته افتتاحیه خود در کره جنوبی گیشه‌های این کشور را قبضه کرد و رکوردهای افتتاحیه در پردیس‌های سینمایی فرانسه را شکست.

 

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم پسر و مرغ ماهیخوار

راجر ایبرت | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

برایان تالریکو | این فیلمی است که همزمان سفر قهرمانانه یک کودک و همچنین خداحافظی حسرت آمیز یک پیرمرد را نشان می‌دهد. یک چشم‌انداز رویاگونه که دوباره بر قدرت میازاکی و استودیو جیبلی در ارائه قصه‌های جهان شمول صحه می‌گذارد. پسر و مرغ ماهی‌خوار، بسیار زیبا، تامل برانگیز، مسحورکننده و یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ است.

واکس (Vox) | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

آلانا اکون | چه این آخرین فیلم میازاکی باشد یا نه، پسر و مرغ ماهی‌خوار یک فیلم قدرتمند و برجسته است که کاملا می‌توان آن را در رده بهترین آثار او قرار داد.

آستین کرونیکل | امتیاز: ۸۹ از ۱۰۰

استیو دیویس | شاید فیلم در نگاه اول صرفا یک بازنمایی خیالی از گذر التیام‌بخش یک شخص از چشم‌انداز اندوه و تروما باشد. اما شکی نیست که پسر و مرغ ماهی‌خوار یکی از سینمایی‌ترین فیلم‌های بلند مولف ژاپنی –شاید سینمایی‌ترین– در کارنامه نسبتا محدود او است.

شیکاگو سان-تایمز | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

ریچارد روپر | اگرچه این فیلم ماجراجویانه فانتزی هستی‌گرایانه و تاریخی، در رده بهترین فیلم‌های کارنامه مثال‌زدنی میازاکی قرار نمی‌گیرد، اما همچنان از بدیع‌ترین و خلاقانه‌ترین انیمیشن‌ها و فیلم‌های سال است.

گلوب اند میل (تورنتو) | امتیاز: ۸۴ از ۱۰۰

بری هرتز | فیلمی لطیف و صادقانه که – بسته به تفسیر یا دریافت شما از پرده پایانی‌اش – بسیار غم‌انگیز است.

پسر و مرغ ماهی‌خوار

کلایدر | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

راس بونیم | در یک کارنامه پر از آثار شگفت‌انگیز ماندگار، بزرگ‌ترین غافلگیری پسر و مرغ ماهیخوار شاید این باشد که نشان می‌دهد چطور بعد از این همه سال هنر میازاکی هنوز اینقدر جادویی و منحصر بفرد است.

تایم اوت | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

ایندیا لورنس | پسر و مرغ ماهی خوار سند دیگری بر توانایی همیشگی میازاکی در آمیختن مفاهیم فلسفی با تخیل بی‌حد و حصر است. جلوه‌های بصری فوق‌العاده، لحظات لطیف و دردناک، به همراه مقداری کمدی آن را به فیلمی عالی برای طرفداران جیبلی تبدیل کرده است.

Movie Nation | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

راجر مور | این پرده آخر بزرگ بیش‌تر دریچه‌ای بسیار عالی برای الهام‌بخشیدن به طرفداران جدید این استاد مسلم هنر است (اشاره به خود میازاکی) تا کارنامه سینمایی او را دنبال و از دنیاهای رنگارنگ و شگفت‌انگیزی که در شصت سال دوران کاری افسانه‌ای خود تجسم بخشیده است، دیدن کنند.

ورایتی | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

پیتر دبروژ | پسر و مرغ ماهی‌خوار مطابق انتظار غیرقابل پیش‌بینی است، اما همچنان در قلمرو آشنای آثار قبلی میازاکی قرار می‌گیرد که هم رضایت‌بخش است و هم شاید کمی ناامید کننده باشد.

وال استریت ژورنال | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

کایل اسمیت | در حالیکه پسر و مرغ ماهیخوار، مطابق انتظار مملو از عناصر خیال انگیز است، اما از لحاظ روایی آشفته و کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد و با بهترین آثار آقای میازاکی فاصله زیادی دارد.

پسر و مرغ ماهی‌خوار

نقد فیلم پسر و مرغ ماهی‌خوار برگرفته از سایت امپایر

بن تراویس | از قرار معلوم، هایائو میازاکی به سادگی متوقف نمی‌شود. انیماتور افسانه‌ای ژاپنی – یکی از بنیان‌گذاران استودیو جیبلی؛ استاد انیمه‌های فانتزی؛ خالق توتورو، کی‌کی، پونیو، اتوبوس گربه‌ای، بی‌چهره (No-Face) و بسیاری از شخصیت‌های دیگر -، قصد داشت پس از فیلم باد برمی‌خیزد در سال ۲۰۱۳، درام هواپیمایی مرثیه‌واری که داستان آن در زمان جنگ جهانی دوم می‌گذشت، خود را بازنشسته کند. البته این اولین‌بار نبود. او همچین پس از افسانه جنگی حماسی شاهزاده مونونوکه در سال ۱۹۹۷ و همچنین دوباره بعد از موفقیت فوق‌العاده و جهانی شهر اشباح در سال ۲۰۰۱، قصد داشت بازنشسته شود. اما او هر بار با فیلمی بازگشت که نمی‌توانست آن را نساخته باشد. فیلمی که به نوعی وجودش را از خود او طلب می‌کرد. این موضوع در مورد پسر و مرغ ماهی‌خوار نیز صدق می‌کند.

میازاکی اکنون یک دهه بعد از باد برمی‌خیزد با شاهکار تمام عیار دیگری بازگشته است؛ این بار از آن جنس داستان‌های فانتزی-ماجراجویانه باشکوه، مبهوت‌کننده و پیوسته خیال‌انگیزی که جیبلی بیش‌تر بخاطرش شهرت دارد. پسر و مرغ ماهی‌خوار نه تنها یک دور افتخار برای فیلمسازی است که از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های تمام دوران شناخته می‌شود، بلکه یک مکاشفه روانشناختی تامل برانگیز و خودکاوانه در ذهن خالق خود است؛ یک خودافشایی احساسی که در قالب فرمی سینمایی بیان می‌شود. اگرچه شاید فیلم جدی و جزن‌انگیز به‌نظر برسد – و برخی مواقع اینطور است -، اما همچنین به‌طرز هیجان‌انگیزی ماجراجویانه، بسیار خنده‌دار و چشم‌نواز و زیبا است. بله، این همان فیلمی است که از میازاکی انتظار داریم؛ ضیافتی باشکوه برای چشم، ذهن، قلب و روح.

در حالیکه باد برمی‌خیزد به طور غیرمنتظره‌‌ای مشتاق بود که تا حد زیادی از حال و هوای افسانه‌ای داستان‌های میازاکی به نفع درام تاریخی خود دوری کند، پسر و مرغ ماهی‌خوار آن را در قالب گلچینی از دستاوردهای فانتزی چشمگیر کارگردان، به کار می‌گیرد. داستان فیلم تازه نیز در بحبوحه ویرانی جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. میازاکی در یکی از همان صحنه‌های اولیه فیلم، ویران شدن خانه پسر نوجوان اهل توکیو به نام ماهیتو (و مرگ مادرش) را در هجمه‌ای امپرسیونیستی از شعله‌های سوزان ترسیم می‌کند که در ردیف برخی از بهترین سکانس‌های انیمیشنی استودیو جیبلی تا به امروز قرار می‌گیرد. بعد از آن، هنگامی‌که ماهیتو در ملک روستای مادر جدیدش و در خانه تازه خود سکونت پیدا می‌کند، داستان فیلم به حومه شهر منتقل می‌شود (مانند یک خویشاوند تاریک و حزن‌انگیز همسایه من توتورو). نوزادی در راه است. پدر ماهیتو سر خود را گرم کارش در زمینه تسلیحات کرده است. جمعی از خدمتکاران مسن پرسروصدا نمی‌گذارند که ماهیتو تنها باشد. و البته یک حواصیل خاکستری (یا همان مرغ ماهی‌خوار) سخنگو با او صحبت می‌کند.

پسر و مرغ ماهیخوار در یک ساعت اول خود، زمانی‌که ماهیتو با زندگی جدید خود کنار می‌آید، با ریتمی آرام پیش می‌رود. فیلمی که همانند همه کارهای میازاکی، مملو از لحظات کوچک و فوق‌العاده زیبای انسانی و همچنین کنش‌های جزئی هدفمندی است که باعث می‌شوند شخصیت‌ها واقعا زنده و با روح به‌نظر برسند. حتی در نیمه آرام‌تر فیلم، تصویرسازی‌هایی مسحور کننده وجود دارد: از جمله همسرایی گروهی ماهی کپور با دهان‌های باز روی یک دریاچه؛ نگاه‌های نافذ مرغ ماهی‌خوار با همراهی نت‌های استاکاتو روی پیانو از موسیقی متن خیره‌کننده جو هیسایشی؛ و توده‌ای از وزغ‌ها که به شکلی خزنده از بدن ماهیتو بالا می‌روند.

اما فیلم در نیمه دوم رهاتر و مبهوت کننده‌تر خود است که واقعا اوج می‌گیرد؛ زمانی‌که مرغ ماهی‌خوار ماهیتو را به درون یک قلمرو تخیلی پرمخاطره می‌کشاند که سرشار از ابداعات بی‌‌حد و حصر است. این دو در یک جستجوی وجودی برای نجات مادران گذشته و حال، شیمی فوق‌العاده‌ای به اشتراک می‌گذارند. سفری به سوی مکاشفه‌ای عاطفی که نه تنها از میان جهان‌های شگفت‌انگیز (یک شهر دریانوردی پر از غول، قلعه‌ای که پرندگانی غول‌پیکر بر آن حکومت می‌کنند، و دشتی که یک جادوگر کهنسال بر آن نظارت می‌کند)، بلکه از میان تالارهای کل کارنامه حرفه‌ای میازاکی عبور می‌کند. تکانه‌های فانتزی خوفناک و تاریک فیلم به شاهزاده مونونوکه نزدیک می‌شود؛ تمثیل خیال‌انگیز آن از بلوغ یادآور شهر اشباح است؛ warawara (ارواح انسانی متولد نشده‌ای که در دریا زندگی می‌کنند) فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی بامزه‌ترین مخلوق جیبلی از زمان نوازدان پونیو هستند؛ قلمرو متراکم و سرسبز آن شبیه لاپوتا (قلعه‌ای در آسمان) است؛ طوطی‌های دم دراز انسان‌نما سرشار از دی‌ان‌ای توتورو هستند.

پسر و مرغ ماهی‌خوار

سبک قصه‌گویی رها و آزادانه میازاکی احتمالا آن‌هایی که تازه با جهان او آشنا شده‌اند، متحیر خواهد کرد (توصیه می‌شود سفر خود به دنیای جیبلی را از جای دیگری آغاز کنند)، اما برای طرفداران شهر اشباح و قلعه متحرک هاول، آشنا خواهد بود. پایان نسبتا ناگهانی آن نیز تقریبا در سنت جیبلی قرار می‌گیرد.

غیرممکن است که فیلم را به عنوان یک سلف پرتره کالیدوسکوپیک نبینم. در واقع این خود میازاکی است که در قالب پسری تنها، مرغ ماهی‌خوار بدعنق، و جادوگر پیر خردمند، در قلمرو شوریدگی‌ها و رویاهایش تعمق می‌کند. این داستانی است درباره آنچه که برای ساختن دنیایی که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم، لازم است. فیلمی که بدون شک جهان به آن نیاز دارد. اکنون که پسر و مرغ ماهی‌خوار وجود دارد، نمی‌توانید وجود آن را بدون میازاکی تصور کنید. این از خوش‌اقبالی ما است که اکنون این فیلم را داریم. فیلمی که نمی‌توان آن را صرفا یک بازگشت دوباره یا یک بازنشستگی دیگر توصیف کرد. بلکه این یک انیمیشن فانتزی مجلل و حیرت انگیز است که همه آنچه که از یکی از بهترین فیلمساز‌های تمام دوران انتظار دارید، به شما ارائه می‌دهد.

امتیاز سایت های سینمایی به فیلم

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۷.۶ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۷.۵ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۹۷ درصد براساس ۲۴۶
کاربران راتن تومیتوز ۸۸ درصد
منتقدان متاکریتیک ۹۱ درصد براساس ۵۴ نقد

 

پوستر انیمه پسر و مرغ ماهیخوار

پوستر فیلم پسر و مرغ ماهی‌خوار پوستر فیلم پسر و مرغ ماهی‌خوار

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=پسر-و-مرغ-ماهیخوار؛-همه-چیز-درباره-انیمه-جدید-هایائو-میازاکی