تاکید ایران بر اتخاذ مواضع عملی برای بحران غزه

در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی مطرح شد؛

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازگشت از سفر به ترکیه که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشور‌های همکاری‌های اسلامی برای غزه صورت گرفته بود، گفت: اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشور‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی به میزبانی ترکیه برگزار شد و نزدیک به سی وزیر در این اجلاس شرکت کردند، سایر کشور‌ها نیز حضوری قوی در این اجلاسیه داشتند.

 اسماعیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به دنبال ترغیب کشور‌های عضو سازمان به اتخاذ مواضع عملی در قبال بحران غزه بود، افزود: در بیش از صدوبیست روزی که از این اتفاق می‌گذرد شاهد نوعی انفعال عملی هستیم، این مسئله برای جهان اسلام صورت خوشی ندارد که در قلب جهان اسلام سی هزار فلسطینی اعم از زنان و کودکان بی‌گناه کشته شوند، ولی واکنش‌ها در حد برخی جلسات و ابراز همدردی‌ها باقی بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حتما نیاز به این است که رژیم صهیونیستی تاوان جنایت‌هایش را حتی به صورت حداقلی پرداخت کند و این تاوان حداقل قطع کامل مناسبات سیاسی، اقتصادی و استفاده از همه اهرم‌های بین المللی برای انزوای این رژیم جنایتکار است.

وزیر فرهنگ گفت: برای روسیه پس از جنگ اوکراین چه اتفاقاتی رخ داد؟ در کمترین فاصله زمانی از همه ابزار‌های جهانی برای مقابله با این کشور استفاده شد مثل ممنوعیت حضور روس‌ها در مسابقات جام‌جهانی و المپیک، طرف مقابل روسیه در همه عرصه‌ها و مجامع جهانی انزوا را برقرار کرد این در حالی است که چنین اتفاق وحشتناکی به صورت مستمر در حال رخ دادن است، ولی حتی جهان اسلام واکنش متناسبی را از خود نشان نداده است.

وی با بیان اینکه در این اجلاس تاکید کردم مردم کشور‌های اسلامی با نگرانی تحولات را دنبال می‌کنند و از این انفعال حتما ناراحت و نگران هستند، افزود: این اجلاس باید بتواند گام نوینی برای حرکتی قوی در حوزه اطلاع رسانی و حرکت جمعی جدید برای هم افزایی خبری و رسانه‌ای باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه در دیدار‌های دو جانبه با مسئولان کشور‌های مختلف همین نگاه حاکم بود تا بتوانیم این فضا را شکل دهیم، ادامه داد: امیدواریم تحرکات رسانه‌ای و فرهنگی بیشتر شود، جمهوری اسلامی ایران هم آمادگی خودش را برای هرگونه میزبانی از اجلاس‌های بعدی در این زمینه و انجام اقدامات تحول آفرین اعلام می‌کند.

دانلود فیلم

تاکید ایران بر اتخاذ مواضع عملی برای بحران غزه

در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی مطرح شد؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازگشت از سفر به ترکیه که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشور‌های همکاری‌های اسلامی برای غزه صورت گرفته بود، گفت: اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشور‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی به […] http://www.vatanfa.com/?s=تاکید-ایران-بر-اتخاذ-مواضع-عملی-برای-بحران-غزه