سرنوشت بازیگر نقش ابن ملجم ملعون در سریال امام علی (ع)+عکس

بازیگر نقش ابن ملجم مرادی: کریم اکبری مبارکه (زاده ۱۶ خرداد ۱۳۳۲ – درگذشته ۸ آبان ۱۳۹۹) بازیگر و کارگردان ایرانی سینما و تئاتر بود. او در آثار کارگردانان نامداری مانند بهرام بیضایی و داوود میرباقری ایفای نقش کرده بود، مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی و اَحمَر بن شُمَیط در سریال مختارنامه بوده‌است.در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با بیوگرافی کوتاه بازیگر نقش ابن ملجم مرادی یعنی کریم اکبری مبارکه همراه باشید.

شاید بپسندید:  بازیگر نقش شاهزاده هودونگ بیرون سریال جومونگ ۳، چقدر خوش تیپ و باکلاسه+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: اوس موسی بیرون سریال پایتخت در کنار دختر و همسر زیبا و باکلاسش+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی کوتاه بازیگر نقش ابن ملجم مرادی

کریم اکبری مبارکه متولد سال ۱۳۳۲ بازیگر سینما و تلویزیون است. وی کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

وی در بخش نمایش کودک و نوجوان دومین جشنواره تئاتر شهر که در مرداد ۱۳۹۲ برگزار شد، عضو هیئت انتخاب بود. همچنین وی سابقه تدریس تئاتر در اداره ارشاد مشهد، اداره ارشاد شهرری و اداره ارشاد میناب را در کارنامه خود داشت.

بازیگر نقش ابن ملجم مرادی

او در پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ به‌علت ابتلا به بیماری کرونا درسن ۶۷ سالگی و در تهران درگذشت.

نقش ابن ملجم مرادی

“کریم اکبری مبارکه” درخصوص ایفای نقش ابن ملجم مرادی در سریال «امام علی» گفته بود: قرار بود من ظالم‌ترین فرد تاریخ را بازی کنم. خیلی سخت بود، خدا را گواه می‌گیرم که من از سه شب قبل از این که اولین سکانس ضربت‌زدن را شروع کنیم خواب نداشتم و می‌ترسیدم. کریم اکبری مبارکه امروز به دلیل ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.

بازیگر ابن ملجم مرادی

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=سرنوشت-بازیگر-نقش-ابن-ملجم-ملعون-در-سریال-امام-علی-(ع)+عکس