رادیو آوا پرشنونده‌ترین شبکه رادیویی در بین مخاطبان است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چند روز گذشته حسن خجسته، معاون سابق صدای رسانه ملی در مراسم بیست و هفت سالگی رادیو جوان به علی بخشی‌زاده، معاون صدا پیشنهاد داد که برای اینکه رادیو از عرصه فضای مجازی عقب نماند، تبدیل به «هاست پادکست» شود و فقط پادکست تولید نکند. همچنین، برای تولیدات در عرصه فضای مجازی دستمزد درنظر گرفته شود، تا تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان بدانند اگر در فضای مجازی شنیده شدند، دستمزد دارند. 

علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی در پاسخ به این سوال که برای اینکه رادیو از قافله فضای مجازی عقب نماند، چه چشم‌اندازی را پیش‌بینی کرده؟ گفت: طبیعی است رسانه‌ها به مرور زمان دچار تغییر شوند و رادیو از این تغییرات بی‌نصیب نبوده است. اما رادیو کماکان مخاطبان وفادار خود را دارد. رونمایی از باشگاه پادکستر‌های جوان این پیام را دارد، که رادیو به حوزه برودبند فکر می‌کند و با پادکستر‌ها ارتباط می‌گیرد. در بدو شروع بکار این باشگاه رادیویی، حدود ۵۰۰ پادکستر با رادیو جوان کار می‌کردند. چندی پیش اولین رویداد ملی پادکست فارسی برگزار شد، حدود ۷۰۰ پادکستر حضور داشتند. حتی از خارج از کشور با ما ارتباط گرفتند و پادکست‌های خود را ارائه دادند، که مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: رادیو باید برای زنده ماندنش دست به فعالیت‌های جدید بزند؛ یعنی به حوزه برودبند و فضای مجازی فکر کند. ما تمهیداتی خواهیم داشت تا برآورد‌هایی (دستمزد) برای تهیه‌کنندگان برای حضور در فضای مجازی درنظر بگیریم. این تمهیدات در آستانه عملی شدن است. الان به طور مستقل به هر شبکه‌ای برآورد فضای مجازی داده می‌شود. اما در گام بعد برآورد به تهیه‌کننده و برنامه‌ساز تعلق می‌گیرد. 

وی به ارائه آخرین آمار شنوندگان رادیو پرداخت و افزود: طبق آخرین آمار مرکز تحقیقات صداوسیما شبکه‌های رادیویی حدود ۳۶ درصد شنونده داشته است. این تعداد شنونده نسبت به سال گذشته نسبتاً یکسان بوده است. در بعضی حوزه‌ها مانند رادیو آوا رشد داشتیم. وقتی از مردم پرسیده می‌شود کدام شبکه را گوش می‌کنید، از رادیو آوا نام می‌برند و رادیو جوان در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

دانلود فیلم

رادیو آوا پرشنونده‌ترین شبکه رادیویی در بین مخاطبان است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ چند روز گذشته حسن خجسته، معاون سابق صدای رسانه ملی در مراسم بیست و هفت سالگی رادیو جوان به علی بخشی‌زاده، معاون صدا پیشنهاد داد که برای اینکه رادیو از عرصه فضای مجازی عقب نماند، تبدیل به «هاست پادکست» شود و فقط پادکست تولید نکند. همچنین، برای […] http://www.vatanfa.com/?s=رادیو-آوا-پرشنونده‌ترین-شبکه-رادیویی-در-بین-مخاطبان-است