ویژه برنامه‌های رادیو در نیمه شعبان

بخش زیادی از خاطرات عمومی ما با جشن‌های اعیاد شعبانیه و از همه مهم‌تر میلاد حضرت ولیعصر (عج) گره خورده است. خالی از لطف نیست که در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) شنونده برنامه‌های رادیویی باشیم. شبکه‌های رادیویی هم ویژه این ایام برنامه‌های متنوعی را تقدیم شنوندگان می‌کنند که در ذیل آمده است.

شبکه‌های مختلف رادیویی به مناسبت فرارسیدن ایام نیمه شعبان برنامه‌های شاد و متنوعی را تدارک دیده اند.

«بهار جان» روی آنتن

ویژه برنامه «بهار جان» با رویکرد بیان فضایل عید نیمه شعبان و بیان اصل انتظار برای اهل ایمان و نیکی به یکدیگر برای کسب رضایت امام زمان (عج)، با حضور حجت الاسلام محمد پویا و حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، به تهیه کنندگی حسین معصومی و با اجرای حمید رضا رضایی شنبه ۵ اسفند، ساعت ۲۲به استقبال میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) می‌رود.

«راه شب» یکشنبه بامداد، برنامه دیگری است که مناسب با حال و هوای جشن بزرگ نیمه شعبان پخش می‌شود. برنامه «سلام صبح بخیر» نیز با پخش قطعات موسیقی شاد و گزارش از حال و هوای شهر در روز میلاد منجی بشریت مهدی موعود ساعت ۰۶:۳۵ روانه آنتن می‌شود.

گزارشگر رادیو ایران در برنامه «حرفی از نام تو» به بیمارستان رفته و با مادرانی که نه ماه انتظارشان به پایان رسیده، گفتگو کرده، این برنامه در روز میلاد ساعت ۸:۳۰ پخش می‌شود. اهالی «صبح جمعه با شما» عیدانه‌ای شاد برای جشن بزرگ نیمه شعبان با عنوان «صبح عید با شما» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان تدارک دیده اند که این برنامه یکشنبه ۶ اسفند ساعت ۹ صبح تقدیم همراهان همیشگی رادیو ایران می‌شود.

«به افق نور» نیز با موضوع سفارش دعا برای ظهور و بیان فواید دعای برای ظهور امام زمان (عج) به تهیه کنندگی عبدالله علایی و با حضور حجت الاسلام وحیدی ساعت ۱۱:۲۵ پخش می‌شود. برنامه «گلبانگ» هم به مناسبت این میلاد خجسته ترانه‌های درخواستی شادی را تقدیم علاقه مندان می‌کند. «گلبانگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

ویژه برنامه سربازان گمنان امام زمان (عج) یکشنبه ۶ اسفند ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی و چگونگی تشکیل وزارت اطلاعات و وظایف واختیارات این نهاد می‌پردازد.

ویژه برنامه «یک جهان یک امید» هم به بررسی مفهوم مهدویت در اندیشه سیاسی امام راحل (ره) می‌پردازد که این برنامه ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود. اهالی «ایرانشهر» هم با موضوع انتظار شیرین برنامه‌ای شاد و عصر گاهی را تقدیم می‌کنند. «ایرانشهر» از شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر ساعت ۱۷:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.

تبیین موضوع انتظار

با نزدیک شدن به جشن نیمه شعبان، این روز مهم که به ولادت امام زمان (عج) مربوط است، فرصتی استثنایی برای پرداختن به عبادات و زیارت‌های مقدس است. این روز، فرصتی است برای تقویت ارتباط با خداوند و افزایش امید و ایمان در قلب هر انسان است. در همین راستا شبکه رادیویی جوان به مناسبت تولد امام زمان (عج) ویژه برنامه‌ای را تدارک دیده که به بررسی شخصیت عظیم حضرت مهدی (عج) و ویژگی‌های یارانشان در زمان غیبت می‌پردازد. همچنین به اهمیت انتظار مردم و گفتگو با کارشناسان مذهبی و توجه به ویژگی‌های امام عصر (عج) می‌پردازد. این برنامه رادیویی کاری از گروه فرهنگ، جامعه و سلامت با مدیریت علیرضا مبینی و با تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد و با اجرای جواد تشکری ساعت ۱۹به صورت زنده، روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

«جان نرگس» با رویکرد سلامت معنوی

ویژه برنامه «جان نرگس» از موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

این برنامه با رویکرد سلامت معنوی یکشنبه ششم اسفند، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به مدت ۱۲۰دقیقه از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

این برنامه، دارای بخش‌های متنوع و مختلف با نام “آخرین منجی” با محوریت زندگی امام زمان (عج)، “برای وطنم” درباره سربازان گمنام امام زمان (عج)، “شهر دلها” گزارش از جمکران و حال و هوای این روز‌های آنجا، “برای تو”کار برای امام زمان (عج) و … بخش مال و تاثیر ان در زندگی، “در باب زیارت” در خصوص زیارت ال یاسین، “لحظه‌های انتظار” گزارش از بیمارستان بقیه الله و انتظار اتاق عمل و لحظه بدنیا آمدن بچه، “وکس پاپ” سخن بی پرده با مولاست که با گویندگی لیلا رحیمیانی ثابت و حامد رضا مهتدی روی آنتن رادیو سلامت می‌رود.

«جان نرگس» به تهیه کنندگی «سارا شریفی»، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به مدت ۱۲۰ دقیقه از موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

«به امید دیدار» با حال و هوای کربلا

شبکه رادیویی تهران پخش احیاء نیمه شعبان را از ساعت ۲۴ تا ۴:۴۵ صبح تقدیم مخاطبان می‌کند. برای آشنایی بیشتر مخاطبان با اعمال و فضائل احیای شب نیمه شعبان در این شب روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز با شبکه رادیویی تهران همراه شوید. ارتباط زنده با کربلای معلی و نجف از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه خواهد بود.

از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه رادیویی تهران که به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) روی آنتن می‌رود، می‌توان به ویژه برنامه «به امید دیدار» اشاره کرد. این برنامه از چهار گروه برنامه ساز از صبح تا شب روی آنتن رادیو تهران خواهد رفت. گروه فرهنگ و جامعه از ساعت ۶:۳۰، گروه تاریخ و معارف از ساعت ۱۰، گروه دانش و اقتصاد از ساعت ۱۴:۴۵ جشن نیمه شعبان را همراه با مولودی خوانی و اجرای زنده موسیقی و تدارک بخش‌های مذهبی ارتباط با عتبات عالیات و گفتگو با خیرین و تهیه گزارش‌های جشن و شادی در سطح شهر اجرا می‌کنند.

گروه ورزش و تفریحات با رویکرد اجتماعی به آداب انتظار و بررسی شیوه‌های تربیتی یک منتظر واقعی در قالب‌های مختلف می‌پردازد که از ساعت ۱۷ تقدیم مخاطبان می‌شود. کودکان مهدوی، سینمای مهدوی، ترکیب سخنان بزرگان و کارشناسی مذهبی، مستند راه‌های انتظار و مهربانی به خلق خدا به نیت امام زمان (عج) از آیتم‌های این برنامه است.

مفهوم انتظار به اشکال و قالب‌های مختلف در زندگی روزمره، انتظار واقعی از زبان مردم، مفهوم جهانی انتظار با رویکرد حق طلبی و ظلم ستیزی و عدالت گستری، بازتاب مفهوم انتظار در ادبیات و هنر مهدوی بخش‌های مختلف برنامه به امید دیدار که در قالب آیتم، مهمان حضوری و تلفنی و مشارکت مردم بر روی آنتن می‌رود.

برنامه «تهران من» و» باغ فیض «نیز شنبه ۵ اسفند به استقبال میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) می‌روند.

پرسه در کوچه‌های انتظار

شبکه رادیویی معارف با ویژه برنامه‌هایی متنوع به استقبال جشن‌های نیمه شعبان می‌رود. ویژه برنامه «عیدانه» که از اول تا روز نیمه شعبان هر روز از ساعت ۱۸:۴۵ الی ۲۰ به روی آنتن می‌رود. ۳ قسمت از این برنامه از استودیوی سیار رادیو معارف در مسیر پیاده روی زائران مسجد مقدس جمکران و از موکب حضرت معصومه سلام الله علی‌ها پخش می‌شود.

وظایف منتظران از منظر امام زمان (عج) بر اساس دعای توفیق الطاعه از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود. «کوچه‌های انتظار»، عنوان پویشی جذاب و مردمی است که در این برنامه تبلیغ می‌شود. در این پویش از شنوندگان درخواست می‌شود تجارب خود از برپایی اعیاد و مراسم‌های جشن نیمه شعبان را با ما به اشتراک بگذارند.

ویژه برنامه شب میلاد حضرت مهدی عج، «جان جهان» نام دارد که با موضوع توصیف امام زمان علیه السلام بر اساس فراز‌هایی از زیارت آل یاسین و همچنین تبیین واژه انتظار و مسئولیت‌های اجتماعی روز ۵ اسفند از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۴ تقدیم مخاطبین رادیو معارف می‌شود.
«او خواهد آمد» نام ویژه برنامه روز ولادت امام زمان عج است که به بیان تاریخ ولادت و حوادث دوران کودکی حضرت، ولی عصر عج می‌پردازد.

تشریح چگونگی بهره مندی از امام زمان در غیبت و بیان فلسفه و آثار غیبت امام مهدی عج از جمله موضوعاتی است که در این برنامه ۲۲۵ دقیقه‌ای به آن پرداخته می‌شود.

تهیه گزارش‌های مردمی از مسجد مقدس جمکران، مسیر پیاده روی خیابان انتظار و همچنین از جشن‌های مردمی سراسر کشور از برنامک‌های جذاب این سه ویژه برنامه رادیو معارف است.

رادیو معارف مراسم احیای شب نیمه شعبان را بصورت مستقیم از شهر مقدس قم و آستان مقدس حضرت معصومه (س) پخش می‌کند.

«صباهنگ، صبامک و شادیمونه»

رادیو صبا به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت ولیعصر (عج) برنامه‌های «صباهنگ، صبامک و شادیمونه» را تقدیم مخاطبان می‌کند.
این شبکه رادیویی شنبه ۵ اسفند در شب عید نیمه شعبان در برنامه موسیقی محور «صباهنگ» با پخش موسیقی ترانه‌های شاد و سرودن شعر با موضوع حضرت صاحب الزمان (عج) به استقبال میلاد حضرت مهدی (عج) می‌رود و ویژه برنامه «صبامک عیدانه» ساعت ۲۲ با هنرمندی پیشکسوتان رادیو در فضایی شاد همراه مخاطبان می‌شود. رادیو صبا روز عید ویژه برنامه «شادیمونه» را از ساعت ۱۰ صبح به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌کند. این ویژه برنامه با هدف شادی دل حضرت صاحب الزمان (عج) و تعجیل فرج ایشان در فضایی شاد به ترویج اخلاق و فضایل نیک انسانی می‌پردازد. روز عید نیمه شعبان این برنامه با بخش‌های متنوع «نمایش طنز، تعامل با مخاطبان، پخش موسیقی طنز، شعرخوانی طنز، اجرای استندآپ، خاطره‌گویی و میزبان از هنرمندان» این روز را همراه مخاطبان جشن می‌گیرد.

عیدانه‌های فرهنگ

رادیو فرهنگ برنامه‌های مختلفی از جمله «انتظار یار» و «پیدای پنهان» را برای میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان تدارک دیده است.
شبکه رادیویی فرهنگ با در نظر گرفتن موضوعاتی متناسب با ولادت با سعادت امام عصر (عج) ۵ و ۶ اسفندماه رنگ و بوی مهدوی به برنامه‌های داده و با موضوع انتظار به استقبال این روز با شکوه می‌رود.

«صبح به وقت فرهنگ» برنامه صبحگاهی گروه کتاب و جامعه پنجم اسفند به موضوع سبک زندگی منتظرانه می‌پردازد این برنامه ساعت ۶ صبح روی آنتن می‌رود.

گروه تاریخ و اندیشه نیز دو ویژه برنامه را تقدیم شنوندگان می‌کند و ساعت۱۳ نیز در برنامه «سرزمین من» وضعیت سیاسی و اجتماعی عصر میلاد امام زمان (عج) و ویژگی‌های عصرظهور بررسی می‌شود. ویژه برنامه «در انتظار یار» ۵ اسفند ساعت ۱۷ تا ۱۹ از گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر با گویندگی نگین خواجه نصیر و حمید عبیری روی آنتن می‌رود. تبیین مهدویت و انتظار و وظایف منتظران در عصر غیبت از جمله محور‌های موضوعی این برنامه است.
در روز میلاد امام عصر (عج) ۶ اسفند ماه نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح برنامه «پیدای پنهان» را فاطمه محمدیان فر با همراهی سکینه ارجمندی و دانیال معنوی به عنوان گوینده روی آنتن می‌برد. در این برنامه به ویژگی‌های انسان منتظر و فرهنک انتظار پرداخته می‌شود.

برنامه ققنوس نیز با نگاهی به شعر مهدوی و اطلاع رسانی از رویداد‌های ادبی حوزه مهدویت ساعت ۱۶ تا ۱۷ از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گلریزان؛ یک جنگ شاد

«گلریزان» یک جنگ عیدانه شاد کاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش است که با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های رادیویی روی آنتن می‌رود. در این برنامه موسیقی زنده، گفتگو با قهرمانان، مردم و انعکاس حال وهوای ایران از طریق ارتباط با شهر‌های مختلف به ویژه حرمین شریفین و مسابقه تلفنی با مفهوم انتظار پخش می‌شود.

از آیتم‌های این جنگ شاد عیدانه می‌توان به “با منتظران” در قالب گفتگو با ورزشکاران، “عطر حضور” با محوریت ابعاد مختلف ظهور و”با ورزشکاران” روایتگر خاطرات ورزشکاران از جشن نیمه شعبان اشاره کرد.
ویژه برنامه گلریزان در روز عید نیمه شعبان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به مدت ۱۲۰ دقیقه و به تهیه‌کنندگی محسن افضلی و گویندگی محمد درخشنده و لاله جلال آبادی و گزارشگری ابوذر مارکلایی روی موج ورزش خواهد بود.

در برنامه‌های صبح و ورزش روز نیمه شعبان گفتگو با خیرین ورزشکار و عصرانه روز‌های ۵ و۶ اسفند جشن‌های جامعه ورزش پوشش داده خواهد شد. در برنامه به اضافه ورزش روز نیمه شعبان به موضوع وظایف ورزشکاران در عصر انتظار پرداخته می‌شود.

میلاد موعود روی موج

ویژه برنامه «میلاد موعود» از ۴ تا ۶ اسفند، ساعت ۱۶ تا ۱۷ به صورت زنده و به تهیه کنندگی و اجرای علی بهرامی به پوشش ویژه مراسم میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی “عج” می‌پردازد. همچنین روز یکشنبه ویژه برنامه زنده «بخوان به نام پروانه» به تهیه کنندگی محسن جواهری، گویندگی نرجس فروغی و سعید سلطانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ به میلاد باسعادت حضرت قائم (عج) می‌پردازد.
دوم اسفند ماه نیز ویژه برنامه بخوان به نام پروانه به تهیه کنندگی نسیم صباغان و گویندگی پیمان قریب پناه و نازنین مهیمنی از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ به صورت زنده به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

نوای صدای نیایش

برنامه «صدای نیایش»، به موضوع آداب دعا و مناسک ایام ویژه در بیان بزرگان دین می‌پردازد. معرفی ادعیه و مناجات‌های سفارش شده، گفتگو با دعاخوانان مطرح در سطح ملی و بین المللی، پخش ادعیه مناسبتی به همراه ترجمه و شرح آن‌ها و برگزاری پویش مردمی دعاخوانی از بخش‌های مختلف این برنامه است.

برنامه صدای نیایش در ماه شعبان به مناجات شعبانیه، صلوات شعبانیه و همچنین دو بخش کارشناسی با حضور استاد سیدعباس انجام به آداب و متون قرائت دعا و همچنین حجه الاسلام و المسلمین به بررسی و معرفی دعای قرآنی خواهد پرداخت. این برنامه هر شب ساعت۲۱ به مدت چهل دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود و قرار است در شب نیمه شعبان به صورت ویژه و مدت زمان بیشتری روی آنتن رود. تهیه کنندگی برنامه فاطمه قاسم آبادی است و هادی صلح جو اجرای آن را به عهده دارد.

«طعم آفتاب» هرروز ساعت ۹:۳۰ دقیقه با هدف معرفی سبک زندگی اسلامی با محوریت خانواده توسط دو تیم برنامه ساز روی آنتن می‌رود. قرار است ده روز قبل از میلاد امام زمان (عج) ساختاری متناسب با این مناسبت پیدا کند و ویژگی خانواده مهدوی را با بخش‌های مختلف گزارشی، کارشناسی، نمایش، روایت و داستانک معرفی کرده و بررسی کند.

این برنامه نیز روز ۱۵ شعبان از ساعت ۹:۵ تا ۱۰:۲۵ دقیقه روی آنتن می‌رود و به مدت زمان پخش آن اضافه خواهد شد. تهیه کنندگان برنامه فاطمه قاسم آبادی و سمیه خراج می‌باشند و اجرای آنرا کتایون درویشی و محمد مطلب به عهده دارند.

رادیو قرآن پویش ختم صلوات سلامتی امام زمان (عج) را نیز از طریق برنامه‌ها و فضای مجازی راه اندازی خواهد کرد و سایر برنامه‌ها از جمله باران امید به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و اجرای کتایون درویشی نیز که روز‌های جمعه ساعت ۹ تقدیم شنوندگان میشود و به انتظار میپردازد به صورت اختصاصی‌تر به این مناسبت بزرگ منعطف خواهند شد و آیتم‌های جذاب و ویژه‌ای را به برنامه اضافه خواهندکرد.

شوق دیدار مهدی

شوق دیدار عنوان ویژه برنامه نیمه شعبان رادیو اقتصاد است که به لزوم آماده سازی زیرساخت‌ها برای ایجاد تمدن مهدوی می‌پردازد.

در این برنامه با حضور کارشناسان و پژوهشگران به مباحثی همچون مهدویت و موعود باوری و تاثیرش در رفتار و گفتار و سبک زندگی باورمندان، ضرورت شناخت مدعیان دروغین، عدالت خواهی و اقدامات اقتصادی اجتماعی در عصر انتظار و لازمه ظهور و عدالت گستری به عنوان ویژگی بارز اقدامات حضرت مهدی (عج) در عصر ظهور و تبیین آن پرداخت می‌شود.

مسابقه سه مرحله‌ای با طرح سوالات مرتبط با روز نیمه شعبان نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است. شوق دیدار به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه روز نیمه شعبان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

دانلود فیلم

ویژه برنامه‌های رادیو در نیمه شعبان

بخش زیادی از خاطرات عمومی ما با جشن‌های اعیاد شعبانیه و از همه مهم‌تر میلاد حضرت ولیعصر (عج) گره خورده است. خالی از لطف نیست که در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) شنونده برنامه‌های رادیویی باشیم. شبکه‌های رادیویی هم ویژه این ایام برنامه‌های متنوعی را تقدیم شنوندگان می‌کنند که در ذیل آمده است. شبکه‌های مختلف […] http://www.vatanfa.com/?s=ویژه-برنامه‌های-رادیو-در-نیمه-شعبان