جلوگیری از ریزش مو با ۱۰ نکته ساده + فرمول موهای براق و سالم

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی: پیدا کردن یک روتین بی‌نقص و عالی برای داشتن موهای براق و سالم، می‌تواند کار بسیار سختی باشد و حتی ممکن است تا مد‌ت‌ها نتوانید جواب خوبی برای سوالات خود درباره‌ی این موضوع پیدا کنید. این روتین می‌تواند با توجه به عواملی مانند نوع موهای شما و روش‌هایتان برای مراقبت از آن‌ها دچار تغییر شود، بنابراین امکان این که بتوان استفاده از چند محصول یا انجام یک سری کار را به همه‌ی افراد پیشنهاد کرد، وجود ندارد.

اگر موهای کدر و خشکی دارید، ابتدا باید به دنبال دلیل به وجود آمدن این مشکل بگردید تا در مرحله‌ی بعد، برای آن راه حل پیدا کنید. کدر شدن موها می‌تواند به عوامل متعددی مانند خشکی سر، استفاده‌ی بیش از حد از محصولات مراقبت از مو، عوامل محیطی، تغذیه‌ی نامناسب یا  آسیب‌های شیمیایی مرتبط باشد. خبر خوب اینجا است که شما می‌توانید با صبر داشتن و انجام یک سری از کارها این عوامل را به تدریج از بین ببرید یا تاثیرشان را کمتر کنید. با این مطلب دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو در مردان: با ۱۰ روش خانگی موثر از طاسی جلوگیری کنید!

۱. موهایتان را بیش از حد شست‌وشو ندهید

هر فردی ممکن است در فواصل زمانی مختلف اقدام به شستن موهای خود بکند، اما حقیقت این است که شست‌وشوی بیش از اندازه‌ی موها می‌تواند باعث کدر و خشک شدن آن‌ها شود. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که هر روز موهایتان را نشویید و میان شست‌وشوی آن‌ها کمی وقفه بیاندازید.

این موضوع شاید برای کسانی که موهای چربی دارند سخت به نظر برسد. به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم از شامپوهای خشک استفاده کنند. اگر می‌خواهید چرب بودن موهایتان دیده نشود می‌توانید آن‌ها را به شیوه‌ای استایل کنید که روغنی بودنشان مشخص نباشد.

۲. از اهمیت ویتامین‌ها غافل نشوید

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی، یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای داشتن موی براق و سالم هرگز نباید فراموش کنید، خوردن قرص‌های ویتامین (البته در صورت نیاز) یا غذاهایی است که مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را به شما می‌رسانند. علاوه بر این، مصرف مولتی ویتامین می‌تواند سلامت دیگر بخش‌های بدنتان را تضمین کند و برای مثال رشد مو، سلامت پوست و استحکام‌ ناخن‌های شما را افزایش دهد. فراموش نکنید که هر مولتی ویتامینی برای شما مناسب نیست و برای جلوگیری از بروز مشکل، باید با یک متخصص پوست و مو درباره‌ی آن مشورت کنید.

شاید بپسندید: کفش های ترند عید امسال: ۱۰  مدل ترند کفش زنانه ۱۴۰۳ مناسب برای استایل شیک و بهاری

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی

۳. از روغن‌های مو استفاده کنید

شما می‌توانید برای درخشان شدن موهایتان از محصولات براق‌کننده‌ی مو که بیشتر جنبه‌ی آرایشی و زیبایی دارند استفاده کنید. روغن‌های مو هم یکی از آن محصولاتی هستند که می‌توانند ظاهر موهای شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد و به تغذیه‌ی آن‌ها و پوست سر کمک کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای حالت‌دهی موهایتان از روغن آرگان یا روغن نارگیل استفاده کنید تا از زیبایی و درخشندگی آن‌ها خود لذت ببرید. البته گفتنی است که، استفاده‌ی بیش از حد از این روغن‌ها باعث افزایش چربی سر شما می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است برای بکارگیری آن‌ها یک برنامه‌ی منظم داشته باشید.

۴. مصرف مواد غذایی مقوی را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید موهای جذاب و درخشانی داشته باشید، باید مواد مغذی مورد نیاز بدن برای تقویت تار موها را به آن برسانید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متشکل از انواع میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین برای حفظ سلامت کلی مو مهم است.

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی،  غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، مانند ماهی قزل آلا، آووکادو و بادام به براق شدن موهای شما کمک فوق‌العاده‌ای می‌کنند. دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و به دور از استرس در کنار رژیم غذایی مناسب، کلید داشتن موهای براق و سالم است. پس دفعه‌ی بعدی که خواستید به فروشگاه مواد غذایی بروید،‌ با دقت به مواد مغذی مورد نیاز بدنتان خرید کنید.

۵. استفاده‌ی مکرر از محصولات شیمیایی را متوقف کنید

حقیقت این است که استفاده‌ی بیش از اندازه از محصولاتی مانند رنگ موها، صاف‌کننده‌ها یا فِرکننده‌ها، به «کوتیکول» (Cuticle) مو آسیب می‌زند و باعث کدری و از بین رفتن درخشش و زیبایی طبیعی آن‌ها می‌شود. بهتر است در امتحان کردن این روش‌ها زیاده‌روی نکنید و حتما برای انجامشان به یک آرایشگر موی حرفه‌ای و قابل اعتماد مراجعه کنید. طولانی‌تر کردن فواصل زمانی میان استفاده از این روش‌ها می‌تواند تا حد زیادی از  آسیب دیدن موهای براق و سالم شما جلوگیری کند. یکی از راه‌های آسان مراقبت از مو در حین انجام این کارها، استفاده از ماسک‌ موی مرطوب‌کننده است که به ترمیم مو و بازگردانی مواد مغذی از دسته رفته‌ی آن کمک شایانی می‌کند.

۶. از خدمات حرفه‌ای رنگ مو استفاده کنید

استفاده از خدمات حرفه‌ای رنگ مو می‌تواند به درخشان‌تر شدن موهای شما کمک کند. اگر رنگ کردن مو به صورت حرفه‌ای صورت بگیرد، سلامت مو آسیبی نمی‌بیند. علاوه بر این، اگر تکنیک‌های رنگ کردن مو به درستی اعمال شوند، درخشش مو خدشه‌دار نمی‌شود. با این وجود، کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه‌ی رنگ کردن مو برای تشخیص دادن رنگ ایدئال طبق حجم، بافت و طول موها همیشه ایده‌ی منطقی‌تری است.

۷. به سراغ روش‌های درمانی سالن‌های آرایشی بروید

راه‌های بسیاری زیادی برای بازگردانی زیبایی و درخشندگی موهای آسیب‌دیده ابداع شده است. دفعه بعدی که سری به یک سالن آرایشی زدید،‌ درباره‌ی روش‌های درمان خشکی و کدری مو از آن‌ها بپرسید. خدماتی مانند نرم‌کنندگی طولانی‌مدت مو می‌توانند تار موهای شما را تا حد زیادی تقویت کنند. پیشنهاد می‌شود پیش از انجام هر کاری ابتدا با چند متخصص مشورت کنید و نظر افرادی که از آن روش‌ها استفاده کرده‌اند را بپرسید.

۸. موهایتان را به طور منظم کوتاه کنید

برای داشتن موهای براق و خوش‌‌حالت باید برای کوتاهی موهای خود یک برنامه‌ی منظم داشته باشید. موهای صاف و براق، تنها با داشتن تار موهای قوی به دست می‌‌آیند و هیچ کاری بیشتر از گرفتن موخوره‌هایتان نمی‌تواند به قوی شدن موها کمک کند. برای این کار بهتر است رشد موهایتان را به خوبی زیر نظر بگیرید و شرایط آن‌ها را دائما بررسی نمایید. به یاد داشته باشید که،‌ بهتر است برای انجام این کار به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه نمایید تا علاوه بر مشورت با آن‌‌ها، از پیش آمدن مشکلات غیرقابل پیش‌بینی جلوگیری کنید.

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی

۹. روی روبالشتی‌های ابریشمی بخوابید

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی، اگر می‌خواهید از ریزش مو جلوگیری کنید،‌ بهتر است به سراغ خرید یک روبالشتی ابریشمی بروید و مراقبت از موی خود را وارد مرحله جدیدتری کنید. در واقع، پارچه‌ی ابریشم برای قرار گرفتن در نزدیکی موها بسیار مناسب است؛ چرا که بافت نرم‌تری دارد و از شکستگی و وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

این کار، راحت‌ترین راه‌ حل ممکن برای داشتن موهای درخشان، بدون اضافه کردن مراحل جدید به روتین مراقبتی خود است. روبالشتی‌های ابریشمی به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از مشکلاتی مانند خشکی و آکنه پوستی کمک می‌کند. این یعنی شما با خرید یک روبالشتی ابریشمی هم از موها و هم از پوست خود مراقبت خواهید کرد.

۱۰. استفاده از دستگاه بخور مو را امتحان کنید

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی، کلید داشتن موهای براق و ابریشمی حفظ رطوبت آن‌ها است و استفاده از یک دستگاه بخور مو می‌تواند به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد موها،‌ به ویژه در فصل زمستان، جلوگیری کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دائما با خشکی پوست و مو مشکل دارند، پیشنهاد می‌کنیم با مشورت با یک متخصص، به سراغ امتحان دستگاه بخور مو بروید.

این کار، تا حد زیادی کدری و خشکی موهایتان را از بین می‌برد و درخشندگی آن‌ها را باز می‌گرداند. گفتنی است که، دستگاه بخور مو علاوه بر براق کردن موها به افزایش کیفیت خواب، کاهش حساسیت‌های فصلی و همینطور خروپف کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: قطع ریزش مو با نسخه های شگفت انگیز پیاز

دانلود فیلم

جلوگیری از ریزش مو با ۱۰ نکته ساده + فرمول موهای براق و سالم

جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی: پیدا کردن یک روتین بی‌نقص و عالی برای داشتن موهای براق و سالم، می‌تواند کار بسیار سختی باشد و حتی ممکن است تا مد‌ت‌ها نتوانید جواب خوبی برای سوالات خود درباره‌ی این موضوع پیدا کنید. این روتین می‌تواند با توجه به عواملی مانند نوع موهای شما و روش‌هایتان […] http://www.vatanfa.com/?s=جلوگیری-از-ریزش-مو-با-۱۰-نکته-ساده-+-فرمول-موهای-براق-و-سالم