مشکل بیمه راهنمایان گردشگری به طور کامل برطرف شده است

سید عزت‌الله ضرغامی امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در پانزدهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری ایران که با حضور تعدادی از سفرای کشور‌های خارجی، دبیرکل اکو، جمعی از مدیران و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: از این که در این نشست صمیمی، شاد و حق‌شناسانه حضور دارم بسیار خوشحال هستم. فضای بسیار خوبی در این مراسم حاکم است و نشان می‌دهد که راهنمایان گردشگری انرژی بسیار بالایی دارند.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت نقش راهنمایان گردشگری افزود: پیشتر هم گفته‌ام که اگر وزیر نبودم دوست‌داشتم راهنمای گردشگری باشم. برای همین نوبت بعد که در مراسم شما حضور یافتم کارت راهنمای گردشگری من را حاضر کنید. البته می‌گویند اگر راهنمای گردشگری شوم دیگر نمی‌توانم مانند اکنون که وزیر هستم حرف‌های خود را بزنم. اما اگر کارت راهنمای گردشگری را بگیرم بازهم خیلی حرف‌های دیگر را هم خواهم زد.

وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: راهنمایان گردشگری خط مقدم هستند و سفیر ما در حوزه فرهنگ به حساب می‌آیند و در کنار این راهنمایان گردشگری تولید روایت می‌کنند و سفیر فرهنگی تربیت می‌کنند. هر گردشگر خارجی با راهنمای شما در بازگشت به کشور خودش به یک سفیر برای ایران تبدیل می‌شود.

ضرغامی در ادامه به حضور پرفسور عبدالمجید ارفعی در این گردهمایی اشاره کرد و افزود: با شخصیت استاد ارفعی آشنا هستم ایشان یک سرمایه برای کشور به حساب می‌آیند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات پیش روی راهنمایان گردشگری اشاره و یادآور شد: البته با تلاش‌هایی که انجام شده است، بخش از مشکلات راهنمایان گردشگری برطرف شده است. به عنوان مثال مشکل بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه برطرف شده است و رئیس‌جمهور دستور اکید در این باره قبلا صادر کرد و اعتبار مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت هرساله در بودجه تخصیص داده می‌شود.

او با تاکید بر این که نظام مسائل حوزه گردشگری را احصا کرده‌ایم، افزود: مجموعه فعالان گردشگری یک مجموعه اهل فکر، اهل تعامل و آشنا به روابط اجتماعی و ظرافت‌های این روابط هستند. ما باید قدرشناس این مجموعه ارزشمند باشیم.

ضرغامی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات گردشگران در کشور گفت: یکی از مشکلات گردشگران کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی است. در این باره زیاد صحبت کردم. قبلا هم گفته‌ام با حفظ سمت، مسئول تمام سرویس‌های بهداشتی در سراسر کشور هستم. بعضی از افراد به من گفته‌اند این حرف‌ها در شأن وزیر نیست. مگر وزیر وظیفه‌ای جز نوکری و خدمت به مردم دارد؟ من این موضوعات را پیگیری می‌کنم و اکنون استانداران و مدیران‌کل در استان‌ها نیز موضوع سرویس‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به اهمیت بروزرسانی اطلاعات در حوزه راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: راهنمایان انسان‌های عاشقی هستند با این حال گاهی اوقات شاهد این هستیم که اطلاعات راهنمایان گردشگری درباره یک محل تاریخی و یا رویداد تاریخی و فرهنگی اطلاعات کلیشه‌ای است. در حالی که راهنمایان با توجه به نقش و جایگاهی که دارند باید اطلاعات خود را به روز کنند و از شیوه‌های جذاب و جدید در راهنمایی گردشگران استفاده کنند.

در پایان این گردهمایی، از ماکت کیوسک‌های گردشگری که به همت شهرداری تهران احداث می‌شود، رونمایی شد. این کیوسک‌های گردشگری در تمام مناطق تهران نصب خواهد شد و به راهنمایی گردشگران کمک خواهد کرد.

همچنین در این گردهمایی از تعدادی از فعالان حوزه راهنمایان گردشگری و پیشکسوتان این حوزه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل به عمل آمد.

دانلود فیلم

مشکل بیمه راهنمایان گردشگری برطرف شده است/ سیم‌کارت گردشگری ربطی به کاپیتولاسیون ندارد

سید عزت‌الله ضرغامی امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در پانزدهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری ایران که با حضور تعدادی از سفرای کشور‌های خارجی، دبیرکل اکو، جمعی از مدیران و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: از این که در این نشست صمیمی، […]

مشکل بیمه راهنمایان گردشگری به طور کامل برطرف شده است

سید عزت‌الله ضرغامی امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در پانزدهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری ایران که با حضور تعدادی از سفرای کشور‌های خارجی، دبیرکل اکو، جمعی از مدیران و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: از این که در این نشست صمیمی، […] http://www.vatanfa.com/?s=مشکل-بیمه-راهنمایان-گردشگری-به-طور-کامل-برطرف-شده-است