کسانی که به دنبال نیل تا فرات بودند، امروز در غزه در گل فرو رفته‌اند



همایش «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی» امروز سه شنبه (۱۷ بهمن) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، آیت الله اختری مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، شیخ غازی هنینه رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان، جمعی از خانواده شهدا و تعدادی از دانشجویان غیرایرانی مقیم در تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این همایش با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک ایام دهه فجر گفت: خدای متعال را شاکر هستیم که بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به برکت خون مجاهدان بزرگ در این نهضت بیش از شصت ساله، در آستانه عبور از همه مشکلات داخلی، خارجی و در آستانه رسیدن به حوزه مهم تمدن سازی اسلامی قرار دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که از روز اول آرمان خود را محدود به اصلاح وضعیت داخل کشور نکرد؛ امام راحل از روز اول مبارزه و نهضت سه آرمان بزرگ را در حوزه سیاسی اعلام کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اولین هدف رهایی از استبداد داخلی بود، دومین آرمان، مبارزه با استعمار خارجی و هدف سوم مبارزه با صهیونیسم ذکر شد؛ امام راحل در ایام مبارزه به شدت مورد آزار، اذیت، حصر و هجرت قرار گرفت، چون از مبارزه با این سه ضلع لحظه‌ای عقب ننشست و مسیر مبارزه را با قدرت ادامه داد.

وزیر فرهنگ با اشاره به حضور مردم در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب تاکید کرد: در نظام اندیشه‌ای امام و امت هر تغییر اجتماعی و تحولی مبتنی بر آگاهی و حضور مردم شکل می‌گیرد انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب تاریخ بشر و از جنس بعثت انبیاست.

وی با اشاره به حمایت ۹۸ درصدی مردم از انقلاب افزود: در مبارزه با استعمار نیز امام معتقد به حرکت توده‌های مردم بود با رایزنی، لابی و مذاکرات پشت در‌های بسته امکان پیشرفت موضوع فلسطین و حل مسأله اشغالگری وجود نداشت.

اسماعیلی با بیان اینکه ۶ ماه قبل از پیروزی انقلاب سردمدار مبارزه با رژیم صهیونسیتی دست دوستی به سمت صهیونیست‌ها دراز کرد و در نبرد با آن‌ها شکست خورد، گفت: موضوع رهایی فلسطین به بن‌بست رسید و مسیری که از طریق ناسیونالیست عربی دنبال می‌شد شکست خورد.

وی افزود: امام راحل مبارزه را مردمی کرد یعنی در اولین ماه مبارک رمضان سال اول پیروزی انقلاب اسلامی روز قدس را نام گذاری کردند، توده‌ها را به صحنه آوردند و به تدریج انتفاضه که با سنگ شروع شده بود به نقطه کنونی رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این معجزه مقاومت برخاسته از نهضت امام راحل صهیونیست‌ها را تحقیر کرده است، تصریح کرد: کسانی که به دنبال نیل تا فرات بودند امروز در غزه در گل فرو رفته اند و این ماهیت مقاومت است.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه چندین هزار کودک در غزه شهید شده است، ولی مادران شهدا می‌گویند خدا برای ما کافی است، ادامه داد: مکتب مقاومت قهرمان ساز است؛ با شهادت بیست و هفت هزار نفر خون بر شمشیر پیروز شد و شعار امام در غزه در حال تحقق است چرا که ما به مقاومت و نصرت الهی ایمان داریم.

وزیر فرهنگ گفت: خداوند متعال انشاالله نصرت خود را به مومنان نازل خواهد کرد و به زودی در بیت المقدس نماز وحدت مسلمین را به امامت، ولی امر مسلمین اقامه خواهیم کرد.

انقلاب اسلامی تربیت کننده سیاست مداران بزرگ است

شیخ غازی هنینه رئیس مجمع مسلمانان لبنان نیز در این همایش گفت: ۴۵ سال است انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد این در حالی است که انقلاب‌های دیگر رهبران خود را می‌بلعند، اما این انقلاب تربیت کننده سیاست مداران بزرگ بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران همچنان پویایی دارد و دارای دستاورد است، از مرز‌ها گذشته و تا آمریکای لاتین رسیده است. انقلاب اسلامی همچنان یکپارچه است ببینند در لبنان چه دستاورد‌هایی را محقق کرده است؟ تشیع و تسنن یک‌دست شده‌اند تا در برابر صهیونسیت‌ها بایستند.

رئیس مجمع مسلمانان لبنان ادامه داد: در بهترین مرحله هستیم؛ آمریکا و استکبار جهانی را به چالش کشاندیم. گروه‌های مختلف مقاومت یکدست در برابر دشمن فعال هستند یعنی امروز شیعه و سنی دست به دست هم داده و با صهیونیست می‌جنگند.

وی افزود: آمریکا و انگلیس در دریای سرخ توسط یمن به خاک ذلت کشانده شده اند، در عراق هم پایگاه‌های آمریکا مورد حمله قرار می‌گیرد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=کسانی-که-به-دنبال-نیل-تا-فرات-بودند،-امروز-در-غزه-در-گل-فرو-رفته‌اند