خانه جشنواره‌های فجر تاسیس می‌شود



محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه همزمان با هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور در خانه جشنواره از روند برگزاری و بخش‌های مختلف این رویداد بازدید کرد.

وی در فتوکال چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حاضر شد و در ادامه از غرفه‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری بازدید کرد.

وزیر فرهنگ سپس در جلسه‌ای با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره چهل و دوم، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ درباره آخرین اخبار و تحولات بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور به گفتگو پرداخت.

اسماعیلی در ادامه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: به همه اهالی حوزه فرهنگ و هنر خسته نباشید می‌گویم. ما شاهد استقبال چشمگیر مردم از این رویداد هستیم، تعداد و تنوع خوبی از آثار را داریم، ما سعی کردیم به شعار جشنواره در سال جاری وفادار بمانیم، از این نظر از هیات انتخاب و دبیرخانه تشکر می‌کنم که این امر مهم را به خوبی پیش بردند.

وزیر فرهنگ افزود: ما باید آگاهی و حس و غرور نسبت به داشته‌های این مرز و بوم را در آثارمان داشته باشیم البته یک سری حواشی و اتفاقات ممکن است رخ دهد، اما در نهایت این حضور پررنگ مردم است که می‌درخشد.

وی گفت: امسال جشنواره ما روز‌ها و شب‌های پررونقی را تجربه می‌کند، این وضعیت را در تئاتر و سینما داشتیم و امیدوارم در موسیقی هم داشته باشیم، این البته از مزایای انقلاب ماست، چون روز‌های انقلاب ما با برنامه‌های فرهنگی گره خورده و این نشان‌دهنده فرهنگی بودن انقلاب ماست و امیدوارم روز‌های پر رونق تری را داشته باشیم.

وزیر در ادامه درباره احداث خانه‌ای برای جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی گفت: روز اول دی ماه در تئاتر شهر اعلام کردم به زودی مجموعه بزرگی را برای جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی در تهران احداث خواهیم کرد، به حمدالله با حمایت رییس‌جمهور، دکتر مخبر و دکتر منظور و همه همکاران در دولت دو شب پیش تفاهم‌نامه خرید زمین مناسبی را امضا کردیم که در خیابان حجاب در کنار پارک لاله است.

وزیر درباره سینمای دفاع مقدس نیز گفت: ما یک سیاست اصولی اعلامی داشتیم و از فعالیت‌های همه هنرمندان حمایت تنظیم‌گرانه داریم و در مرز قانون می‌ایستیم، اما آنجایی که پای حمایت‌های مجموعه‌های وزارت ارشاد در میان است ما گزاره‌هایی را تقویت می‌کنیم که به اقتدار و هویت ملی و آینده پیش رو بپردازد.

اسماعیلی ابراز خوشحالی کرد که این نگاه حمایتی باعث شده همه مجموعه‌ها کار کنند، کار بخش خصوصی هم جای تشکر دارد. امروز جشنواره‌ها را با نام فجر انقلاب نزدیک می‌بینیم، بنای دولت و وزارت فرهنگ بر همین مسیر است که با قوت ادامه بدهیم.

وی درباره حمایت از فیلمسازان زن بیان کرد: ما در جشنواره حدود ۹ زن فیلمساز داشتیم که ثبت‌نام کرده بودند. هم‌چنین یک نفر از سینماگران زن در هیات داوران حضور دارد. ضمن اینکه برای حضور بیشتر فیلمسازان زن در سال‌های آتی تلاش می‌کنیم.

چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینما‌های مردمی آغاز شد؛ ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.

دانلود فیلم

خانه جشنواره‌های فجر تاسیس می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه همزمان با هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور در خانه جشنواره از روند برگزاری و بخش‌های مختلف این رویداد بازدید کرد. وی در فتوکال چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حاضر شد و در ادامه از غرفه‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری بازدید کرد. وزیر […] http://www.vatanfa.com/?s=خانه-جشنواره‌های-فجر-تاسیس-می‌شود