تماشای محتوای تلوبیون با اینترنت رایگان مخابرات از ۲۲ بهمن



امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس رسانه ملی، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان سازمان صداوسیما و شرکت مخابرات ایران به نمایندگی غلام‌رضا نوری، معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما و مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

تفاهم یادشده در ۱۲ بند مبتنی بر همکاری و هم‌افزایی توسعه محور و در چارچوب بازه زمانی پنج ساله است که امضا شده و اجرایی می‌شود و در گام نخست از اجرای آن، حجم داده مصرفی مشترکین مخابرات (اینترنت ثابت) برای مشاهده محتوای ویدئویی تلوبیون و نیز بهره‌برداری از زیرساخت ایران‌صدا رایگان خواهد شد.

 تامین محتوای سالم مأموریت اساسی رسانه ملی

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در این آیین، با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مشترک و مشابه دو حوزه زیرساخت و رسانه ملی گفت: طبیعت و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی‌پیشرفت همراه با آرمان و اهداف بلند بوده است.

وی افزود: حضرت امام (ره) پایه انقلاب را برپایه «پیشرفت بر مبنای آرمان‌های اصیل» بنا نهاده که تبدیل به گفتمان انقلاب اسلامی‌شده است.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه ما ایرانیان تنها به فرهنگ مبتنی بر آرمان‌های اصیل ایرانی اسلامی‌مان افتخار نمی‌کنیم، بلکه به پیشرفت‌هایمان و قرار گرفتن در رتبه‌های بالای علم و دانش و فناوری در جهان نیز می‌بالیم، گفت: تجربه زیسته قابل اتکایی داریم که دنیا آن را تحسین می‌کند و نکته قابل توجه آنکه علی‌رغم ظلم‌ها، چالش‌ها و سختی‌هایی که بر کشور رفته به این جایگاه دست یافته‌ایم.

جبلی ادامه داد: رویکرد حوزه‌های زیرساختی به مقوله بسیار مهم تامین نیاز‌های محتوایی سالم قابل تحسین است و همانقدر که ما در حوزه رسانه زیرساخت پایدار توزیع محتوای سالم را ضروری می‌دانیم، برای حوزه زیرساخت و مخابرات هم مهم است که اگر این زیرساخت و ظرف را فراهم کرد، قرار است با چه محتوایی پر شود. 

رییس رسانه ملی بااشاره به ضرورت انکارناپذیر تامین محتوای سالم در فضای مجازی امروز، گسترش زیرساخت‌ها و توسعه شبکه فیبر نوری را در کشور امری راهبردی و امیدآفرین دانست و گفت: همکاری و هم افزایی شرکت مخابرات و اپراتور‌ها با صدا و سیما، شبکه توزیعی‌ای با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و گستردگی بالا فراهم میکند و در نتیجه جهش خلاقیت تولید در محتوا هم اتفاق می‌افتد.

جبلی در خاتمه بر ایجاد وحدت گفتمانی و حرکتی هم‌افزا برای رفع نیاز‌های متقابل دو مجموعه تأکید کرد و گفت: امید است این تفاهم به یک همکاری مشارکتی پایدار در بازه زمانی طولانی بینجامد که مردم از آن منتفع شوند و با هزینه کمتر، محتوایبهتری دریافت کنند.

همچنین در این آیین، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از پیشرفت‌های حاصله در توسعه زیربنایی فیبرنوری سخن گفت و عنوان کرد: مردم نیازمند دریافت محتوای سالم‌اند. وظیفه ماست امکانات زیرساختی لازم را مهیا کنیم و خوشحالیم با سازمان صداوسیما در تعامل و همکاری هستیم؛ این دو مجموعه می‌توانند خدمات بزرگ و شایان توجهی به مردم ارائه دهند.

 جزئیات بیشتری از تفاهم جدید صداوسیما و شرکت مخابرات ایران

بنابراین گزارش، تفاهم‌نامه مذکور به‌منظور نیل به اهداف تعیین‌شده در توسعه محتوای فضای مجازی از جمله نقش‌آفرینی مؤثر در تولید و توزیع محتوای فضای مجازی، ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی در کشور و توزیع محتوای تولیدی در میان آحاد جامعه، عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی‌باتوجه‌به نیاز‌های روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها، به میدان آوردن جوانان مؤمن و انقلابی در راستای تولید و عرضه محتوای غنی با استفاده از ظرفیت‌های نوین در فضای مجازی، تقویت توان تولیدی و تأمین زیرساخت‌ها و شرایط لازم جهت افزایش مصرف محتوای پاک و امن از طریق سکو‌های انتشار و شکل‌دهی جریان پایدار اقتصاد محتوا پیاده‌سازی خواهد شد.

همچنین دو نهاد صداوسیما و شرکت مخابرات ایران با عنایت به مسئولیت سنگین خود در حراست از هویت، شخصیت، باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی ایرانی مردم در راستای مأموریت و چشم‌انداز‌های خود متعهدند با استفاده از شیوه‌ها و ابزار‌های متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای، بهره‌گیری از اندیشه‌ها و روش‌ها و ابزار‌های کارآمد و مؤثر، توجه به روند‌های جدید در خصوص رفتار مصرفی مخاطب، استفاده از الگو‌های نوین ارتباط و تبلیغ، زمینه‌های ایجاد یک بنای جدید در سپهر فرهنگی و اقتصادی کشور به‌منظور نقش‌آفرینی مؤثر در مصرف محتوای آحاد مردم بر بستر‌های فضای مجازی را فراهم کنند. 

از جمله محور‌های همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به توسعه سکو‌های انتشار محتوا و خدمات پخش بر بستر اینترنت پرسرعت ثابت به‌منظور بهره‌مندسازی مخاطبین از خدمات پیشرفته صوت و تصویر در قالب تلویزیون تعاملی، افزایش سطح دسترسی و ضریب نمایش محتوای فاخر در جامعه با تخصیص ظرفیت‌های موجود و توسعه بستر‌های پخش و استفاده مشترکین خانگی اینترنت شرکت مخابرات ایران از ترافیک داده رایگان در شبکه مخابرات ایران جهت مشاهده تلویزیون تعاملی تلوبیون و رادیو اینترنتی ایران‌صدا اشاره کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی صداوسیما

دانلود فیلم

تماشای محتوای تلوبیون با اینترنت رایگان مخابرات از ۲۲ بهمن

امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس رسانه ملی، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان سازمان صداوسیما و شرکت مخابرات ایران به نمایندگی غلام‌رضا نوری، معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما و مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد. تفاهم یادشده در ۱۲ بند مبتنی بر همکاری و هم‌افزایی توسعه محور و در چارچوب […] http://www.vatanfa.com/?s=تماشای-محتوای-تلوبیون-با-اینترنت-رایگان-مخابرات-از-۲۲-بهمن