عملیات محرمانه محموله بزرگ

عملیات محرمانه محموله بزرگ

روز چهارم آوریل ۱۹۷۹ سه مرد جوان با یک هواپیمای مسافربری داخلی پاریس – تولون به فرودگاه بندری تولون وارد شدند. بی آن که کلمه ای با هم حرف بزنند، با تاکسی های جداگانه به هتل های مختل بندر رفتند. هرسه، گذرنامه اروپایی داشتند.عصر همان روز هفت مرد جوان، بی آن که سوءظنی برانگیزند، نزدیک  انبار شرکت ساختمانی و صنعتی مدیترانه گرد آمدند و رفتار نگهبان شبانه ی ساختمان را – که راکتورها (ی مربوط به عراق) در آن قرار داشت – زیر نظر گرفتند.

وقتی که مطمئن شدند نگهبان برای صرف غذا پست خود را ترک کرده است، از دیوار امنیتی بالا رفتند و به آرامی به انبار رسیدند. قبلاً از روی کلید نگهبان شب که در انبار را قفل کرده بود، کلیدی ساخته بودند که با آن در را به راحتی گشودند. در داخل آشیانه، مستقیم به سراغ هشت صندوق بزرگ رفتند. ساختمان کندوی عسلی داخلی راکتور در این صندوق قرار داشت. دکتر جعفر ضیاء جعفر – رییس طرح طویله عراق – و همکارانش قصد داشتند چند ماه بعد میله های سوخت با روکش زیر کونیوم را در آن ها نصب کرده و کارخانه بمب سازی ازیراک را راه بیندازند.

اما اکنون این تروریست ها، همراه با امریکا ضد تروریست شده اند. عجیب این است که امروز نیز با عملیات تروریستی، کار را شروع کرده اند و به پیش می برند

مردان بعد از وارد شدن به انبار به سرعت و با دقت مشغول کار شدند و مواد منفجره بسیار قوی را که به دقت بسته بندی شده بود، اطراف راکتورها جا دادند. مواد منفجره آنقدر قوی بود که از صفحه فلزی زرهی عبور می کرد.

در بامداد روز هفتم آوریل، درست در ساعت سه و ربع، ساختمان انبار شرکت ساختمانی و صنعتی مدیترانه دستخوش انفجاری مهیب گردید؛ این انفجار رآکتور را کاملاً نابود ساخت… اگر سال بعد یکی از هفت نفر عضو تیم گروه کماندویی اسرائیلی در مطبوعات آلمان، زبان به «اعتراف» نگشوده بود، هیچ کس – از فرانسوی ها – هنوز هم این جزئیات امر را نمی دانست. نام رمز، عملیات محموله بزرگ نام گرفت.

اما اکنون این تروریست ها، همراه با امریکا ضد تروریست شده اند. عجیب این است که امروز نیز با عملیات تروریستی، کار را شروع کرده اند و به پیش می برند.

http://www.vatanfa.com/?s=عملیات-محرمانه-محموله-بزرگ