اطلاعات و معرفی فیلم نپتون


بحران خانوادگی با آرمین رحیمیان، بهدخت ولیان و مسعود کرامتی

فیلم نپتون یکی از فیلم‌های اجتماعی حاضر در جشنواره فیلم فجر است که آرمین رحیمیان در نقش اصلی آن بازی می‌کند. در اینجا نگاهی به متن و حواشی این فیلم انداختیم که در ادامه می‌خوانید.

متن و حواشی جشنواره ۴۲ فیلم فجر

خلاصه داستان فیلم نپتون

در خلاصه داستان فیلم نپتون آمده است: افسانه و همسرش به دلیل مشغله کاری از فرزند خود غافل شده اند که فرزند آنها دچار مشکلی می‌شود… اما عوامل فیلم، این خلاصه رسمی را منتشر کرده‌اند: «یک سال نپتون، معادل ۱۶۵ سال زمینه! یعنی یک بچه یک ساله توی نپتون یک پیرِ ۱۶۵ ساله روی زمینه!»

نقد و بررسی فوری فیلم نپتون

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اول منتقدان و نویسندگان سینمایی است در بار اول تماشای فیلم؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند!

سید مهرزاد موسوی

سید مهرزاد موسوی

اول اعتراف کنم که ۲۰ دقیقه ابتدایی فیلم را به دلیل ترافیک ندیدم، زمانی که احتمالا صرف معرفی شخصیت و گره‌سازی ابتدایی می‌شود. فیلم به‌طور مشخص شبیه فیلم‌هایی است که قبلا دیده‌ایم ولی نه شبیه فیلم‌هایی که در این جشنواره موجود است. دغدغه دارد و این حرفش را ولو با لکنت (و گاه با دیالوگ‌هایی بی‌قوه و توان) منتقل می‌کند.
اما حیف که توان و انرژی این هدف را ندارد، موتور فیلم گرم نمی‌شود و سرد و نچسب باقی می‌ماند. تضادهای فیلم و باگ‌های فیلمنامه آنقدر هست که نشود به تصویر کردن یک‌نفره آرایشگاه خالی یا یک ساختمان نیمه‌کاره مبهم ایراد گرفت و آن را عامل اصلی ناچسبی مزمن فیلم و کندی روند قصه دانست.
من به دغدغه فیلم در این دنیای مدرن‌شده و نمایش درد خودخواهی احترام می‌گذارم. راستی همه این ایرادات، پایان‌بندی کم‌اثر و… وقتی بدانیم با فیلم اول یک کارگردان طرفیم، ناامیدکننده نیست. فیلم بعدی محمد ابراهیم غفاریان مهم است.

اسم پیشنهادی دیگر برای فیلم: جدایی

سطح فیلم: پذیرش در جشنواره (کاندیدای موسیقی حتی)

۳ نکته از فیلم:

  • موسیقی کارن همایونفر
  • ایده تیتراژ پایانی فیلم
  • فیلم تلویزیونی خوب و نامگذاری بد

 

بازیگران و عوامل فیلم نپتون

محم ابراهیم غفاریان کارگردانمحمدابراهیم غفاریان از هنرمندان جوان مشهد، کارگردان نپتون است و اولین تجربه کارگردانی‌اش را از سر گذرانده و سیاوش امین‌پور نیز تهیه‌کننده این فیلم است و نویسندگی را هم مرجان ساداتی به عهده داشته.

آرمین رحیمیان که بسیاری بازی او را در فیلم شبی که ماه کامل شد ستایش کردند در نپتون نقش اصلی را بازی می‌کند و بهدخت ولیان همراه با امین میری، رها خدایاری، آیدا ماهیانی، ندا عقیقی با حضور مسعود کرامتی و بهناز جعفری در کنار بازیگران کودک: امیررضا جوکار، ماهک حقیقی، آرتین تیموری و با معرفی بهداد بلیغ‌ و شهلا اکبری، بازیگران فیلم هستند.

خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر

عکس های فیلم نپتون



دانلود فیلم

اطلاعات و معرفی فیلم نپتون

بحران خانوادگی با آرمین رحیمیان، بهدخت ولیان و مسعود کرامتی فیلم نپتون یکی از فیلم‌های اجتماعی حاضر در جشنواره فیلم فجر است که آرمین رحیمیان در نقش اصلی آن بازی می‌کند. در اینجا نگاهی به متن و حواشی این فیلم انداختیم که در ادامه می‌خوانید. متن و حواشی جشنواره ۴۲ فیلم فجر خلاصه داستان فیلم […] http://www.vatanfa.com/?s=اطلاعات-و-معرفی-فیلم-نپتون