ضرورت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در ایام نوروز

معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در نامه‌ای به مدیران کل استان‌ها بر اجرای مصوبات هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور درباره برنامه‌های فرهنگی و معنوی ماه رمضان ۱۴۰۳ در تقارن با تعطیلات و سفر‌های نوروزی تأکید کرد.

در نامه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به مدیران کل استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و شروع سفر‌های نوروزی و تقارن ماه رمضان با تعطیلات به پیوست تصویر مصوبه هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ هشتم اسفندماه ۱۴۰۲ در خصوص برنامه‌های فرهنگی و معنوی ماه رمضان ۱۴۰۳در تقارن با تعطیلات و سفر‌های نوروزی ارسال می‌شو، پیگیری‌ها و اهتمام لازم برای اجرای مفاد آن به ویژه موارد ذیل را بعمل آورده و از نتیجه اقدامات این معاونت مطلع کنند. 

۱- فعال شدن دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی برای تامین اوقات فراغت شهروندان در تعطیلات نوروزی و برنامه ریزی اماکن و نهاد‌های فرهنگی هنری به ویژه شهرداری‌ها در رویدادسازی شهری متناسب با ماه مبارک رمضان. 

۲- راه اندازی پویش شهر ما روزه دار است و اطلاع‌رسانی از طریق نصب در مراکز اقامتی و پذیرایی مجاز به ارائه خدمات و مبادی ورودی شهر‌ها و استان‌ها به منظور افزایش مسئولیت مومنانه شهروندان و مسافران نوروزی 

۳- ایجاد امکان تفریح دید و بازدید و تنوع بخشی به فعالیت‌های معنوی مساجد و بقاع متبرکه که در فاصله زمانی افطار تا سحر. 

۴- متناسب‌سازی فضا‌ها و واحد‌های مجاز پذیرایی و خدماتی با حجم تقاضای گردشگری (مسافر) براسای تصمیم و تدبیر استانداران و ستاد‌های خدمات سفر استان، مساعدت پلیس اماکن فراجا و ابلاغ آن برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط. 

۵- رعایت متقابل شأن میزبان و مسافران نوروزی معذور از روزه داری و اطلاع‌رسانی رسمی واحد‌های ارائه خدمات به مسافران (تکفیک از منظر عمومی شهر) از طریق الزام اماکن خدماتی مجاز به نصب اعلان ویژه مسافران نوروزی» در ورودی. 

۶- اجرای ابلاغیه وزارت کشور و شورای پاسداشت زبان فارسی در خصوص فارسی‌نویسی تبلیغات گردشگری خصوصا اسامی شهر‌ها و سایر خدمات و محتوای گردشگری داخلی 

اجرای سایر ابلاغیه‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در خصوص سفر‌های نوروزی. 

لازم به ذکر است مصوبه مذکور در ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز مطرح و تصمیمات اجرایی مرتبط با آن اتخاذ شود.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

ضرورت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در ایام نوروز

معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در نامه‌ای به مدیران کل استان‌ها بر اجرای مصوبات هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور درباره برنامه‌های فرهنگی و معنوی ماه رمضان ۱۴۰۳ در تقارن با تعطیلات و سفر‌های نوروزی تأکید کرد. در نامه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و رئیس […] http://www.vatanfa.com/?s=ضرورت-اجرای-مصوبات-شورای-فرهنگ-عمومی-کشور-در-ایام-نوروز