لیزر موهای صورت


حذف موهای زائد در زیبایی و بهداشت فردی تأثیر زیادی دارد. روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد وجود دارد که عبارت‌اند از وکس، اصلاح، اپیلاسیون، ژیلت و…اما این روش‌ها همگی موقتی هستند. لیزر موهای صورت مردان و زنان یکی از روش‌های موفقی است که عملکرد خوبی از خود نشان داده است. یکی از قسمت‌هایی که تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرد موهای زائد صورت است.

لیزر موهای صورت پوست شما را صاف و تمیز کرده و عاری از موهای زائد می‌کند. این روش درمانی کم‌خطر است و طرف‌داران زیادی دارد. با کمک لیزردرمانی صورت خود را از موهای ناخواسته پشت لب، دور ابرها، گردن و خط ریش خلاص کنید. این روش نه‌تنها بین خانم‌ها طرف‌داران زیادی دارد؛ بلکه آقایانی که دارای موهای زبر و کلفت هستند برای مرتب‌کردن خط ریش و موهای زیرپوستی عامل عفونت می‌توانند از این روش حذف موهای زائد استفاده کنند.

لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد صورت یک روش پزشکی است که با استفاده از پرتو متمرکز نور دستگاه لیزر، فولیکول‌های مو آسیب‌دیده و توان رشد خود را از دست می‌دهند. پرتو نور تابیده شده از دستگاه لیزر توسط ملانین موجود در موها جذب می‌شود. آسیب فولیکول مو موجب مهار رشد مو یا تاخیر در رشد موها می‌شود.

روش لیزر موهای زائد صورت

انجام لیزر موهای زائد صورت مانند سایر قسمت‌های بدن است؛ ولی به دلیل ظریف و حساس‌بودن پوست، لیزر موهای صورت باید با حساسیت و دقت بسیار بالاتری انجام شود. در ادامه مراحل انجام لیزر موهای زائد صورت را ذکر می‌کنیم.

  • مشورت با متخصص پوست و زیبایی برای تعیین نوع لیزردرمانی و نقاطی که باید تحت لیزر قرار گیرند.
  • علامت‌گذاری قسمت‌هایی که باید تحت درمان قرار گیرند یا برای تراشیدن موهای فعلی یا قرارگیری ژل روی ناحیه تحت درمان
  • استفاده از عینک‌های مخصوص لیزر
  • استفاده منظم و یکنواخت از سری لیزر در تمام منطقه تحت درمان
  • تمیزکردن ناحیه لیزر شده و دادن دستورالعمل‌های لازم بعد از لیزر

لیزر موهای صورت مدت‌زمان بسیار کمی حدود ۷-۳ دقیقه زمان می‌برد.

روش لیزر موهای زائد صورتروش لیزر موهای زائد صورت

نواحی درمانی در لیزردرمانی موهای صورت

همان‌طور که می‌دانید لیزر موهای زائد در بسیاری از قسمت‌های بدن انجام می‌شود و برای اغلب متقاضیان روشی بی‌خطر است. در بین افراد مختلف با ویژگی‌های متفاوت تنها گروهی که با ممنوعیت لیزر مواجه هستند زنان باردار هستند. مناطقی از صورت که تحت لیزر قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

میزان اثربخشی لیزر موهای صورت

تعداد جلسات لیزر موهای صورت همانند سایر قسمت‌های بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن، جنسیت، میزان تراکم و حجم موها، ضخامت و رنگ مو و رنگ پوست همگی در میزان اثربخشی و تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد صورت تأثیر دارند. مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که در لیزردرمانی موهای زائد صورت در اغلب موارد بعد از انجام ۵ جلسه درمان ۸۰ درصد از موها حذف می‌شوند. یکی از نکات موردتوجه لیزر موهای زائد صورت این است که نیز مانند سایر قسمت‌های بدن به شارژ نیاز خواهد داشت که زمان و تعداد جلسات شارژ را پزشک یا اپراتور تعیین خواهد کرد.

در بررسی‌های انجام شده برای تعیین میزان اثربخشی لیزردرمانی موهای صورت این روش درمانی را با روش‌هایی مانند اپیلاسیون و الکترولیز مقایسه کرده‌اند و مشخص شده است که لیزردرمانی موهای زائد صورت مؤثرتر از الکترولیز و اپیلاسیون است. در این بررسی حذف موهای زائد با استفاده از موم، الکترولیز سوزنی و لیزر مقایسه شد. نتایج نشان داد که در لیزر موهای صورت بعد از اولین جلسه موها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافتند؛ ولی در مورد دو روش دیگر بعد از یک جلسه تفاوت زیادی در کاهش یا توقف رشد موها مشاهده نشد.

فراموش نکنید دستگاه مورد استفاده و مرکز لیزری که انتخاب می کنید در نتایج کاهش موهای زائد تاثیر زیادی دارد. مرکز لیزر مروارید با داشتن تجهیزات و دستگاه های به روز، پزشک متخصص و کادر مجرب خدمات عالی با نتایج و تاثیرات بالا در زمینه لیزر و جوانسازی پوست به مشتریان خود ارائه می دهد.

عوارض لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد از روش‌های درمانی موهای ناخواسته است که خطر و عوارض جانبی ناشی از آن بسیار ناچیز است. از طرف دیگر اگر لیزردرمانی توسط متخصص یا اپراتور باتجربه انجام شود عوارض کوتاه‌مدتی که ممکن است پیش آید به صفر می‌رسد. البته ممکن است در برخی به دلیل حساس‌بودن پوست، فرد دچار عوارضی کوتاه‌مدت شود که به‌خودی‌خود از بین خواهند رفت. این عوارض عبارت‌اند از:

  • تحریک پوست در موارد بسیار نادر
  • تورم و سرخی پوست

ممکن است در برخی افراد عوارض جدی‌تری به وجود آید که احتمال وقوع آن‌ها بسیار ناچیز است و با انجام توصیه‌های پزشکی و استفاده از پمادهای مخصوصی که پزشک تجویز می‌کند، می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. این عوارض عبارت‌اند از:

  • تغییرات دائمی در رنگ پوست
  • سوزش جای زخم
  • عفونت
  • تاول

لیزر موهای صورت در مرکز لیزر مرواریدلیزر موهای صورت در مرکز لیزر مروارید

بهترین کاندیداهای لیزر موهای صورت

همان‌طور که گفته شد صورت برخی افراد دارای پوستی حساس و نازک یا موهای کرکی و نازک هستند. به همین دلیل تمام افراد نمی‌توانند تحت لیزردرمانی صورت قرار گیرند. ضخامت موهای صورت، رنگ (میزان تیرگی) و نوع پوست بر نتیجه کار تأثیر مستقیم دارد. موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر با پوست روشن‌تر موردهای مناسب‌تری برای لیزر هستند. به همین دلیل موهای کرکی و نازک و افراد دارای پوست تیره گزینه‌های مناسبی برای لیزردرمانی موهای صورت نیستند.

موارد منع انجام لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد برای تمام افراد سالم گزینه‌ای بی‌خطر است و می‌توانند با انجام آن از مزایای بلندمدت این روش درمانی سود ببرند. البته موارد دیگری از منع لیزر وجود دارد که این گروه از افرادی که در ادامه خواهیم گفت نباید اقدام به لیزر موهای زائد بدن و صورت کنند. این گروه‌ها عبارت‌اند از:

  • افراد مبتلا به اگزما
  • مصرف‌کنندگان داروهای حاوی ماینوکسیدیل و طلا
  • افراد مبتلا به لوپوس یا پسوریازیس
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افراد دارای سابقه کلوئید
  • افراد دارای جوش فعال و تاول در صورت

مراقبت‌های قبل از لیزر صورت

برای رسیدن به نتایج مطلوب لیزردرمانی قبل از اقدام برای لیزر موهای زائد صورت باید اقدامات و پیشگیری‌هایی انجام شود که عبارت‌اند از:

  • شیو صورت ۴۸-۲ ساعت قبل از لیزر
  • خودداری از برنزه کردن و قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشی یک ماه قبل از لیزر
  • عدم استفاده از روش‌های وکس و اپیلاسیون تا یک ماه قبل از لیزر موهای صورت
  • عدم استفاده از کرم‌های لایه‌بردار تا یک ماه قبل از لیزر صورت

مراقبت‌های بعد از لیزر صورت

همان‌طور که قبل از اقدام برای لیزر موهای زائد باید نکات مراقبتی را رعایت کرد، بعد از انجام لیزر هم لازم است به موارد مهمی توجه کنید. توجه به این نکات میزان تأثیر لیزردرمانی را افزایش خواهد داد.

  • عدم استفاده از دوش آب گرم یا سرد تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر
  • استفاده از کرم ضدآفتاب
  • عدم قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و دستگاه سولاریوم
  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده و لوسیون برای رفع التهاب

جمع‌بندی

لیزر موهای صورت یکی از روش‌های مطمئن و کم‌خطر برای حذف موهای زائد صورت است که در مقایسه با اپیلاسیون، وکس و الکترولیز مؤثرتر و عوارض جانبی کمتری دارد. البته در لیزر موهای زائد صورت مانند سایر قسمت‌های بدن عوامل مهمی مانند نوع و جنس موها و پوست، تیره یا روشن بودن موها و ضخامت موها همگی در میزان اثربخشی لیزردرمانی اهمیت دارند. به‌عنوان‌مثال افراد دارای موهای تیره‌تر و ضخیم‌تر با رنگ پوست روشن‌تر کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر صورت هستند؛ ولی برای پوست‌های تیره و همچنین موهای کرکی لیزردرمانی چندان مؤثر نیست. در نتیجه برای لیزر موهای ضخیم به ما مراجعه کنید.

به دلیل حساسیت پوست صورت لیزر این قسمت از بدن باید تحت‌نظر پزشک متخصص یا اپراتور مجرب انجام شود. مرکز لیزر مروارید با در اختیار داشتن پرسنل ماهر، جدیدترین دستگاه‌های لیزر و بهترین و امن‌ترین روش لیزر موهای زائد صورت، پوستی تمیز و عاری از موهای زائد به شما هدیه می‌دهد. برای رزرو نوبت لیزر می‌توانید به آدرس www.laser-morvarid.com مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

دانلود فیلم

لیزر موهای صورت

حذف موهای زائد در زیبایی و بهداشت فردی تأثیر زیادی دارد. روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد وجود دارد که عبارت‌اند از وکس، اصلاح، اپیلاسیون، ژیلت و…اما این روش‌ها همگی موقتی هستند. لیزر موهای صورت مردان و زنان یکی از روش‌های موفقی است که عملکرد خوبی از خود نشان داده است. یکی از قسمت‌هایی که […] http://www.vatanfa.com/?s=لیزر-موهای-صورت