فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !


c9945c5b 0ef0 4388 bdc0 cbcc39d8a739 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !c9945c5b 0ef0 4388 bdc0 cbcc39d8a739 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !

حتما شده که در منزل یک فرش دستباف قدیمی که از پدر بزرگ یا مادر بزرگ خود به ارث برده باشید یا حتی قبلا آن را خریدار کرده و تصمیم به رد کردن آن گرفته باشید. باید خیلی صریح به شما بگوییم که احتمالا ارزش کالای خود را نمی دانید و این امکان وجود دارد که دلالان خیلی ساده شما را فریب داده و اصطلاحا فرش دستباف شما را بز خر کنند. در این مقال بنا داریم بصورت مختصر در مورد فرش های دستباف، شرایط نگهداری و عوامل تاثیر گذار در قیمت آنها صحبت کنیم.

فرش دستباف کالایی آنتیک که هیچ وقت از ارزش آن کاسته نمی شود

شاید میز یا کمد قدیمی داشته باشید که به علت تغییر سبک زندگی یا فرسوده شدن دیگر ارزش نداشته و قصد دور ریختن آن را داشته باشید. ولی این موضوع در مورد فرش های دستباف کاملا متفاوت است و تقریبا می توان گفت که ارزش این کالاها هروز بیشتر می شود. با افزایش کالاهای بی اصالت و قربانی کردن کیفیت در جهت افزایش کمیت، هروز به ارزش کالاهای آنتیک افزوده می شود. حال فرش های دستباف که درچیه ای به دنیای اصیل سنتی و طبیعت هستند و نباید از ارزش بالاهای آنها هرگز غافل شد.

d0f4fc36 aa19 46b2 bacb 653e4a841524 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !d0f4fc36 aa19 46b2 bacb 653e4a841524 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !

شرایط نگهداری از فرش های دستباف آسان نیست!

اگر فعلا قصد استفاده از فرش دستباف خود را ندارید، و آن را در گوشه ای کنار گذاشتید لااقل این را بدانید که این فرش ها را علاوه بر سارقین، خطرات جدی تر هم همچون آفت و آفتاب مستقیم تهدید می کند!

برای مثال تابش مستقیم آفتاب باعث پوسیدگی آنها می شود و در کنار آن تاریکی و وجود رطوبت نیز موجب بیدزدگی فرش و نابودی آن در طول زمان خواهد شد. گاهی اوقات هم دیگر بازسازی و رفو فرش جواب نخواهد داد و یا صرفه اقتصادی ندارد.

پس پیشگیری بهتر از درمان است. جهت پیشگیری برخی عوامل را بطور مختصر برسی خواهیم کرد.

دشمن اصلی فرش دستباف خود را بشناسید

a26f7cc3 c725 4149 918b 67dce8243a73 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !a26f7cc3 c725 4149 918b 67dce8243a73 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !

از آنجا که در فرایند تولید فرش دستباف از الیاف طبیعی استفاده می شود، وچود حشرات موزی همچون بید طبیعی خواهد بود. بیدها قاتل فرش دستباف بوده و موجب فرسایش فرش و از بین رفتن سرمایه شما خواهند شد. بید حشره زرد رنگ است که ظاهری شبیه پروانه دارد و در اکثر مواقع زمانی که این حشره در حال تخم گذاری و نابودی فرش شماست، بی اطلاع هستید. اگر متوجه شدید بهتر است در اسراع وقت فرش را سمپاشی و شستشو داده و جهت استفاده مجدد، اقدام به رفو و باز سازی فرش کنید.

پیشگیریی بهترین گزینه است

وجود رطوبت، تاریکی و عدم وجود جریان هوا بهترین شرایط برای رشد قارچ و بیدهاست. این شرایط معمولا در انبارها فراهم بوده و قاتلین فرش شما با خیال راحت دست به کار خواهند شد. پس بهرتین راه این است که یا این عوامل را به حداقل برسانید و یا به طور مکرر فرش را تمیز و چک کنید.

استفاده از نفتالین برای پیشگیری از بیدخوردگی نیز رواج دارد که حتما پیش از استفاده در مورد آن تحقیق کنید.

نحوه دیزاین منزل با فرش دستباف

اگر فرش دستباف با قدمتی نه چندان بالا دارید می توانید از آن در دیزاین پذیرایی و اتاق خواب منزل بهره ببرید. نوع رنگ بندی فرش های دستباف به دلیل استفاده از رنگ های طبیعی در آن، معمولا منحصر بفرد بوده و جذابیت خاص خود را دارد. حال طرح های با اصالت آن نیز حرفا برای گفتن دارد. اگر قالی یا قالیچه دستباف دارید می توانید بجای کف از نمای آن روی دیوار نیز بهره ببرید.

fd26a6c6 c32e 4b79 b372 afb6f9f757f1 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !fd26a6c6 c32e 4b79 b372 afb6f9f757f1 فرش دستباف منزل خود را دست کم نگیر !

استفاده از فرش های دستباف به جای کف پوش های پلاستیکی و یا فرش های ماشینی بی کیفیت، حصن سلیقه و ذوق شما را نشان می دهد و در کیفیت زندگی و میزان آرامش شما، نقش به سزایی خواهد داشت.

 

اگر قصد فروش فرش دستباف خود را دارید

شاید شما به هر دلیلی تصمیم داشته باشید که فرش دستباف خود را بفروشید اما نمی دانید باید ارزش فرش دستباف خود را چطور تخمین بزنید و اصلا به چه ارگان و یا شخصی اعتماد کنید و فرش دستباف خود را به آن بفروشید.

بهتر است پیش از اقدام به معامله، اطلاعات مختصری از فرش های دستباف کسب کنید.

فرش های دستباف، خود دنیایی دارند!

فرش های دستباف خود همچون سایر کالاها ضمن سابقه چند هزار ساله در دسته بندی های گوناگون بر اساس جنس الیاف بکار رفته، ابعاد، جغرافیا و نوع طرح به ده ها دسته بندی گوناگون تقسیم بندی می شوند که در این مقاله گنجایش توضیح آن را نداریم .

اینکه شما نوع فرش خود را بشناسید حتما در فروش به قیمت آن به شما کمک شایانی خواهد کرد پس این فرصت رو از دست ندید و در جهت شناخت کلی نوع فرش دستباف اینجا کلیک کنید.

بهترین فرش دستباف بازار کدام است ؟

به طور معمول در بازار فعلی ایران فرش های ابریشمی دستباف با قدمت نزدیک به صد سال بیشترین قیمت را دارند، و بسته به نادر بودن آنها این قیمت می تواند حتی نجومی هم باشد.

مطمئن ترین مرجع برای خرید و فروش فرش دستباف کجاست؟

سمساری و آنتیک سرای بزرگ داریوش ضمن سابقه طولانی در معامله قالیچه و فرش های دستباف، با دارا بودن تیم کارشناسی دقیق، مرجعی مناسب برای فروش دستباف شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۸۰۳۴۶۷۴

پایان رپورتاژ آگهی

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=فرش-دستباف-منزل-خود-را-دست-کم-نگیر-!