توصیه‌های رهبر انقلاب برای ماه رمضان در کتاب «آداب روزه‌داری احوال روزه‌داران»

کتاب «آداب روزه‌داری احوال روزه‌داران» از بیانات حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به قلم علیرضا مختارپور قهرودی و از انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده، که گزیده‌ای از مجموعه توصیه‌ها، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظی است که در ماه‌های رمضان در طول ۲۲ سال گذشته از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۰ در بیانات رهبر انقلاب ارائه شده است.

اگرچه گاه این سخنان در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، نمازگزاران نماز جمعه، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، شاعران و … بیان شده، اما مخاطب این مواعظ عموم مردم بوده‌اند.

از مطالعه این کتاب نکات مهمی از سیره‌ی رفتاری رهبر انقلاب در ماه رمضان به دست می‌آید. از جمله: ۱. توجه به برپایی مجالس تلاوت قرآن کریم ۲. محور قرار دادن مباحث مربوط به خودسازی ایمانی و اخلاقی ۳. میزبانی اقشار مختلف همچون اساتید، دانشجویان و … و به سخنان و نظرات آنان و گوش فرادادن و با آنها و به گفتگو نشستن ۴. حضور در جمع روزه‌داران نمازگزار ماه رمضان و اقامه‌ی نماز جمعه به امامت معظّم‌له ۵. توجه کردن به اهمّیت شب‌های قدر و ایّام شهادت امیرالمومنین (ع) ۶. تبیین وضع جهان اسلام تاکید بر راهپیمایی هرچه عظیم‌تر روز جهانی قدس.

علیرضا مختارپور قهرودی در مقدمه کتاب نوشته: از آنچه درباره‌ی محور قرار گرفتن مباحث مربوط به قرآن کریم، نهج‌البلاغه، تاریخ اسلام، فلسطین و قدس شریف و مباحث معرفتی همچون دعا و … گفته شد، نباید پنداشت که همه‌ی مطالب بیان شده از سوی معظّم‌له در این کتاب گرد آمده است. زیرا ایشان در مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف در طول سال به مباحث مهمی از جمله مباحث ذکر شده پرداخته‌اند، که مجموعه‌ی مطالب موضوعی را باید در کتب مستقل جست‌وجو کرد و بر اساس آنچه در بند ۱ گفته شد در این کتاب تنها مطالبی از این مباحث جمع‌آوری شده، که در ماه رمضان سال‌های گذشته بیان شده باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «رمضان؛ بهترین فرصت برای بازگشت به خدا. چقدر مناسب و بجاست که با تحول سال و با ورود در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و مغفرت الهی است، ما هم از کاستی‌ها و کجی‌ها و زشتی‌ها و بدی‌ها در درون و وجود خودمان رو برگردانیم؛ یعنی استغفار کنیم. استغفار و توبه یعنی برگشتن به خدا، یعنی پشت کردن به بدی‌ها، یعنی همین ایجاد تحول».

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=توصیه‌های-رهبر-انقلاب-برای-ماه-رمضان-در-کتاب-«آداب-روزه‌داری-احوال-روزه‌داران»