استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو


در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی یک سامانه خوب برای استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو بپردازیم.

استعلام و پرداخت خلافی

استعلام و پرداخت آنلاین جرایم راهنمایی و رانندگی به همراه لیست جزییات

برای استعلام خلافی خودرو کافیست شماره پلاک خودرو، تلفن همراه مالک و کد ملی مالک را وارد کنید. برای استعلام خلافی نیازی به ثبت نام در سامانه سخا ندارید و استعلام خلافی بدون نیاز به کد انجام می‌شود. پس از ورود اطلاعات و پرداخت هزینه استعلام می‌توانید ریز خلافی خودروی خود را مشاهده کرده و جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خودروی خود را به صورت موردی پرداخت کنید. هزینه استعلام خلافی ۵۲،۰۰۰ ریال است. لازم به ذکر است که آیتول دخل و تصرفی در تعیین این هزینه ندارد.

استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو

آیتول درگاه یکپارچه و کاربردی مدیریت پرداخت‌ها و خدمات خودرویی می‌باشد. شما با پرداخت هزینه‌ای کمتر از استعلام حضوری خلافی در مرکز پلیس +۱۰ و پرداخت تنها ۵۲۰۰۰ ریال و بدون احراز هویت در سامانه سخا می‌توانید جزییات خلافی خودروی خود را دریافت کرده و جرایم راهنمایی و رانندگی خودروی خود را به صورت انتخابی پرداخت کنید

روش های دریافت خلافی

  •  استعلام اینترنتی خلافی خودرو

شما می‌توانید از طریق سامانه آیتول و تنها با ورود شماره پلاک، کد ملی و شماره همراه مالک خودرو لیست جرایم خودروی خود را دریافت کرده و آنلاین پرداخت کنید

  •  استعلام خلافی با کد ملی

    شما برای استعلام خلافی علاوه بر کد ملی مالک خودرو به شماره پلاک و شماره همراه مالک خودرو نیز نیاز دارید و استعلام خلافی با کد ملی به تنهایی به امکان‌پذیر نیست.

  •  استعلام خلافی با کد VIN

    VIN یک کد هفده رقمی شامل اعداد و حروف انگلیسی است که در کارت ماشین درج شده است. شما با استفاده از این کد می‌توانید خلافی خود را به صورت پیامکی یا تلفنی استعلام بگیرید.

  •  استعلام خلافی با پیامک

    با ارسال کد VIN خودروی خود به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می‌توانید مبلغ کل جرایم رانندگی خودروی خود را دریافت کنید.

  •  دریافت خلافی خودرو با کد USSD

    با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید کد #۱۱۰* را شماره گیری کرده و خلافی خودروی خود را دریافت کنید.

  •  دریافت خلافی خودرو با مراجعه به پلیس۱۰+

    شما می‌توانید با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده وبا پرداخت ۱۲۰۰۰ تومان استعلام خلافی خودرو بگیرید.

  •  دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

    در حال حاضر امکان دریافت خلافی با تماس تلفنی امکان پذیر نمی‌باشد و برای دریافت خلافی می‌توانید از طریق آیتول اقدام نمایید.

 

سوالات متداول

آیا تسویه خلافی پرداختی در سامانه آیتول به صورت آنی انجام می‌شود؟

بله، در صورت پرداخت خلافی از طریق آیتول، تسویه خلافی به صورت آنی و لحظه‌ای انجام می‌شود و جرائم شما از لیست خلافی سامانه راهور حذف خواهند شد.

آیا استعلام خلافی بدون احراز هویت در سامانه سخا امکان پذیر است؟

بله، شما برای استعلام و پرداخت خلافی در سامانه آیتول نیازی به احراز هویت در سامانه سخا ندارید.

آیا اطلاعات وارد شده باید مربوط به مالک خودرو باشد؟

بله، شماره موبایل و کد ملی وارد شده باید متعلق به مالک اصلی خودرو باشد.

چرا برای استعلام خلافی باید کارمزد پرداخت کرد؟
طبق مصوبه جدید همه سرویس‌های آنلاین استعلام خلافی موظف به دریافت مبلغ ۵۲.۰۰۰ ریال به عنوان کارمزد استعلام خلافی از سامانه‌ی پلیس راهور هستند. آیتول هیچ دخل و تصرفی در تعیین این تعرفه و همچنین دریافت یا عدم دریافت این مبلغ ندارد. لازم به ذکر است که استعلام از طریق مراکز پلیس+۱۰ نیز کارمزدی ۱۲ هزار تومانی دارد.

آیا خلافی‌های استعلام گرفته شده به‌روز هستند ؟
بله، با توجه به همکاری رسمی آیتول و پلیس راهور و همچنین اتصال سامانه آیتول به سامانه اجراییات پلیس راهور، همه خلافی‌های استعلام گرفته شده به‌روز بوده و پس از پرداخت، خلافی پرداخت شده به صورت آنی از سامانه پلیس راهور حذف خواهد شد.

کدام خلافی‌های خودرو دوبرابر خواهند شد؟
جریمه‌های الصاقی و تسلیمی حتما در صورت پرداخت نشدن دو برابر خواهند شد اما خلافی‌های دوربینی و دوبرگی به هیچ عنوان افزایش مبلغ نخواهند داشت و جریمه دیرکرد محاسبه نمی‌شوند. طبق قوانین پلیس راهور، اگر از صادر شدن خلافی تسلیمی و الصاقی دو ماه (۶۰ روز) بگذرد و راننده نسبت به پرداخت خلافی یا اعتراض به مبلغ خلافی اعتراضی نکند، مبلغ خلافی دو برابر خواهد شد. خلافی‌های دوربینی و دوبرگی شامل این قانون نشده و مبلغ جریمه دو برابر نخواهد شد.

خلافی خودرو را از طریق آیتول پرداخت کردم اما هچنان در سامانه راهور خلافی نمایش داده می‌شود؟
سایت‌ راهور به صورت دوره‌‌ای به‌روزرسانی می‌شود و جای نگرانی نیست. چراکه پس از گذشت ۷ روز جریمه شما در سامانه‌ی خلافی راهور هم صفر خواهد شد.

پیگیری پرداخت اشتباه خلافی به چه صورت است؟
مالکان خودروهایی که به اشتباه صورت وضعیت تخلفات دیگری را پرداخت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به واحدهای اجرائیات پلیس راهور در سراسر کشور نسبت به درخواست استرداد پرداختی اشتباه اقدام کنند.

اگر یک قبض جریمه دوبار پرداخت شود، چه باید کرد؟
متاسفانه نظام پرداخت جرایم راهنمایی مبتنی بر قبض و کاملا آفلاین می‌باشد که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای کاربران می‌شود. در صورت پرداخت تکراری یک جریمه رانندگی، باید با مراجعه به واحدهای اجرائیات پلیس راهور در سراسر کشور نسبت به درخواست استرداد پرداختی اشتباه اقدام کنید. اما با استفاده سامانه پرداخت خلافی خودرو آیتول به راحتی می‌توانید از چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید.

آیا خلافی خودرو پس از مدتی بخشیده می‌شود؟
در سال‌های گذشته همیشه صحبت‌هایی در خصوص بخشیده‌شدن خلافی خودرو وجود داشته اما هیچ‌گاه دستورالعمل و قانونی در این خصوص صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خودروی سریع جهان

راه های کاهش تصادفات جاده ای

در این پست از مجله اینترنتی وطن فا قصد داریم به بررسی راه های کاهش تصادفات جاده ای بپردازیم. همانطور که می دانید هر ساله، عده زیادی از مردم تحت تأثیر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که نیاز فوری به افزایش ایمنی جاده ها را برجسته می کند. چه یک […]

نکات ایمنی برای رانندگی در باران

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی نکات ایمنی برای رانندگی در باران بپردازیم. باران و شرایط مرطوب جاده شاید بدترین شرایطی باشد که اکثر رانندگان به طور منظم با آن مواجه می شوند. خطرات رانندگی هر زمان که باران شروع می شود افزایش می یابد، یا حتی اگر جاده ها […]

استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی یک سامانه خوب برای استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو بپردازیم. استعلام و پرداخت خلافی استعلام و پرداخت آنلاین جرایم راهنمایی و رانندگی به همراه لیست جزییات برای استعلام خلافی خودرو کافیست شماره پلاک خودرو، تلفن همراه مالک و کد ملی مالک را وارد […] http://www.vatanfa.com/?s=استعلام-خلافی-و-پرداخت-جریمه-خودرو