ورزش زیاد باعث ریزش مو میشود؟


 

 

شاید برایتان جای سوال باشد که آیا ورزش میتواند رابطه ای با ریزش و کم پشتی مو داشته باشد یا نه؟ جالب است بدانید که پاسخ به این سوالف مثبت است و تحت شرایطی، ورزش بیش از حد میتواند منجر به ریخت موی سر شود که در این قسمت به نقل از نمناک بررسی خواهیم کرد که چگونه و تحت چه شرایطی این مشکل ایجاد می شود.

ورزش سنگین همراه با تغذیه ضعیف

عامل اول، ورزش شدید همراه باتغذیه ضعیف است؛ فعالیت بدنی در کنار تغذیه متناسب، نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن ایفا می‌کند و به همراه آن، وضعیت سلامت موها نیز نمایان می‌شود. ورزش منظم می‌تواند به بهبود جریان خون در پوست سر کمک کرده و از برخی انواع ریزش موی پیشگیری نماید. با این وجود، باید توجه داشت که در برخی موارد، به ویژه در مواردی که مرتبط با عوامل ژنتیکی هستند، ورزش تأثیر چندانی در جلوگیری از ریزش مو ندارد.

ورزش بیش از حد و نادرست، همراه با تغذیه نامناسب، ممکن است باعث ریزش زودرس مو شود. فعالیت ورزشی به میزان زیاد در بازه زمانی طولانی فشار مزمن به بدن وارد می‌کند، که ممکن است منجر به تلوژن افلوویوم شود؛ در این وضعیت، فولیکول‌های مو به فعالیت خود پایان می‌دهند، اما با بازگشت به فعالیت، این فولیکول‌ها قادر به رشد مجدد مو می‌شوند. تغییر در رژیم غذایی به همراه توازن مناسب در ورزش می‌تواند این روند را بهبود بخشد و در بازگشت تلوژن افلوویوم نقش ایفا کند.

راه پیشگیری از ریزش مو با ورزش، رژیم غذایی مناسب است

سلامت بدن همیشه از زیبایی ظاهر مهم‌تر است، اما تجربه طاسی برای بسیاری از مردان یکی از بدترین تجربیات ممکن است پس باید تعادل را جوری حفظ کنیم که هم برای سلامت بدن، ورزش کرده و هم فکری به حال موهایمان کرده باشیم. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، نه تنها به بهبود سلامت کلی شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند سطح استرس و اضطراب را نیز کاهش داده و به سلامت پوست سر کمک کند. مصرف غذاهای غنی از روی، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E می‌تواند در رشد موها تأثیرگذار باشد و با وجود انجام ورزش های سنگین، مشکلی تحت عنوان ریزش مو نداشته باشیم.

ریزش مویی که ربطی به ورزش ندارد

گاهی علت ریزش ژنتیکی مو در مردان به عوامل هورمونی مرتبط با تستوسترون و DHT مربوط است. تبدیل تستوسترون به DHT باعث کاهش اندازه و قدرت فولیکول‌های مو شده و در نهایت به طاسی منجر می‌شود اما حل این مشکل با جلوگیری از تولید DHT ممکن نیست، زیرا حضور DHT برای سلامتی بدن ضروری است.

مهم است که توجه داشته باشیم در این مورد، انجام ورزشهای سنگین باعث ریزش مو نمی‌شود. فولیکول‌های مو در چرخه‌های رشد سه تا پنج ساله فعالیت می‌کنند و اگر تا سه یا چهار ماه گذشته ورزش را شروع کرده باشید، تأثیر چنین فعالیتی بر وضعیت فعلی موهای شما چندان قابل مشاهده نیست. همچنین برخی مکمل‌های غذایی، از جمله مکمل‌های حاوی ویتامین A، ممکن است در جلوگیری از ریزش مو کمک کنند.

منبع: نمناک


Post Views: 41

دانلود فیلم

ورزش زیاد باعث ریزش مو میشود؟

    شاید برایتان جای سوال باشد که آیا ورزش میتواند رابطه ای با ریزش و کم پشتی مو داشته باشد یا نه؟ جالب است بدانید که پاسخ به این سوالف مثبت است و تحت شرایطی، ورزش بیش از حد میتواند منجر به ریخت موی سر شود که در این قسمت به نقل از نمناک […] http://www.vatanfa.com/?s=ورزش-زیاد-باعث-ریزش-مو-میشود؟