چگونه ویتامین ها سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند


چگونه ویتامین ها سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند

در این پست از سایت تفریحی جیران قصد داریم به بررسی این موضوع که چگونه ویتامین ها سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند بپردازیم. این تصور عمومی در بین مردم وجود دارد که تا زمانی که علائم ظاهری کمبود را در بدن خود مشاهده نکنیم ، به هیچ مکمل احتیاج نداریم. برای داشتن یک زندگی سالم مهم است که بدن خود را به طور منظم تمام مواد مغذی مورد نیاز را تامین کنیم. بدون شک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای تامین تمام مواد مغذی بدن است. بدن انسان برای رشد و عملکرد موثر به مواد مغذی نیاز دارد.

نقش رژیم متعادل

رژیم متعادل رژیمی است که حاوی تمام مواد مغذی اولیه باشد. بدن ما برای عملکرد مناسب به مقدار معادل کربوهیدرات ، چربی و پروتئین نیاز دارد. رژیم متعادل به رژیم غذایی گفته می شود که شامل گندم ، برنج ، میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و گوشت است. همه این منابع غذایی با یک یا چند ماده مغذی غنی شده اند که برای حفظ سلامت بدن و ذهن موثر هستند. اگر بدن همه مواد مغذی را از رژیم غذایی روزانه دریافت می کند ، نیازی به مکمل ها نیست. با این حال ، واقعیت این است که نیازهای تغذیه ای ما فقط با رژیم غذایی به طور موثر برآورده نمی شود. این باعث می شود استفاده از مکمل ها یک گزینه بهتر برای برآوردن نیازهای غذایی روزانه باشد.


موارد پیشنهادی


اهمیت درشت مغذی ها و ریزمغذی ها

درشت مغذی ها

درشت مغذی ها شامل مواد مغذی مورد نیاز بدن به مقدار زیاد است. اینها شامل کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها هستند. درشت مغذی ها منبع اصلی انرژی و تغذیه هستند. بسیاری از پزشکان مراقبت های اولیه بهداشتی به بیماران خود توصیه می کنند که روزانه از همه درشت مغذی ها در بخشهای نامناسب و تقسیم شده استفاده کنند.

ریز مغذی ها

ریز مغذی ها موادی هستند که بدن به مقدار کم به آنها نیاز دارد. این مواد به دلیل نیاز به مقدار کمی ، عناصر کمیاب نامیده می شوند. با این حال ، آنها برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند. اگر در رژیم غذایی ارائه نشده باشد ، ممکن است بر عملکرد سالم ذهن و بدن تأثیر بگذارد. ریزمغذی ها شامل روی ، منیزیم و آهن و غیره هستند. رژیم غذایی روزانه ما ممکن است شامل همه این مواد نباشد ، بنابراین بسیاری از پزشکان از بیماران خود می خواهند روزانه مکمل هایی را برای برآوردن تمام نیازهای بدن مصرف کنند.

چگونه ویتامین ها می توانند سلامت شما را بهبود بخشند؟

ویتامین ها به تقویت عملکردهای مختلف بدن کمک می کنند. آنها متابولیسم را تسریع می کنند ، به کنترل وزن کمک می کنند و چشم انداز کلی شما را بهتر و سالم تر می کنند. موارد زیر ویتامین هایی هستند که نقش مهمی در افزایش سلامت بدن دارند:

۱٫ ویتامین B

ویتامین B برای حفظ متابولیسم چربی ها و پروتئین ها مهم است. خانواده ویتامین B شامل ویتامین B12 ، B6 ، بیوتین و فولات است. ویتامین B همچنین در غذاهایی مانند گوشت بدون چربی ، غذاهای لبنی ، تخم مرغ ، غذاهای دریایی و میوه هایی مانند موز وجود دارد. با این حال ، ویتامین B12 فقط در محصولات حیوانی یافت می شود ، این امر برای گیاهخوارانی که می توانند از مکمل ها برای برآوردن نیازهای روزانه خود استفاده کنند ، کمی مشکل ایجاد می کند. علاوه بر این ، در محصولات شیر ​​غنی شده گیاهی ، مخمر ، غلات نیز یافت می شود. گیاه خواران می توانند از این منابع برای برآوردن نیازهای تغذیه ای خود استفاده کنند.

۲٫ ویتامین D

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای حفظ سلامت استخوان ها است. یک مطالعه تحقیقی که توسط گروهی از متخصصان قلب انجام شد ، قصد داشت ارتباط بین چاقی و ویتامین D را پیدا کند. نتایج نشان داد که افراد چاق دارای سطوح پایین تری از ویتامین D و بالعکس بودند. این در حال تحقیق است که ویتامین D تا چه حد می تواند از چاقی جلوگیری کند و بنابراین می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی نیز نقش داشته باشد. با این حال ، عوامل متعددی عامل چاقی هستند. تنها نمی توان آن را با سطح ویتامین D مرتبط دانست. رژیم غذایی ، شیوه زندگی ، سطح فعالیت ، سطح قند خون و غیره همه عوامل مهمی هستند که باید به آنها توجه شود. ویتامین D به صورت تزریقی و کپسول خوراکی موجود است. افراد می توانند تزریق عضلانی انجام دهند و یا می توانند به شکل کپسول مصرف شوند. مقدار مصرف به صورت هفتگی است. یکی دیگر از منابع مهم و ارزان ویتامین D نور خورشید است. در نور خورشید ، بدن ما به طور طبیعی ویتامین D را تشکیل می دهد که به توسعه و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. با این حال ، به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب محدود ، افراد مکمل ویتامین D را در برنامه روزانه خود آسان تر می کنند.

۳٫ ویتامین C

ویتامین C متعلق به گروهی از ویتامین ها است که ویتامین های محلول در آب نامیده می شوند. این امر دریافت روزانه ویتامین C را ضروری می کند زیرا روزانه بدن را از طریق فرآیند دفع خارج می کند. ویتامین C به دلایل مختلف بسیار مهم است. برای عملکرد صحیح مغز و بدن مهم است. اگر کمبود ویتامین C وجود داشته باشد ، می تواند منجر به بیماری هایی مانند اسکوروی شود. بسیاری از این موارد اسکوربوت به دلیل کمبود ویتامین C در مراکز مراقبت های اولیه کشورهایی که دچار قحطی شده اند گزارش شده است. ویتامین C به طور طبیعی در همه مرکبات مانند پرتقال ، لیمو ، سیب و غیره یافت می شود. علاوه بر این ، به آسانی در قالب مکمل های محلول در آب موجود است تا به شما انرژی فوری بدهد. ویتامین C برای پوست شما نیز مهم است. به حفظ حالت ارتجاعی و درخشندگی پوست می افزاید. از آنجا که این مکمل محلول در آب است ، بنابراین اطمینان از دریافت روزانه ویتامین C بسیار مهم است. برای این منظور ، مردم مصرف ویتامین C را در قالب مکمل ها ترجیح می دهند.

۴٫ ویتامین A

هر دو لایه فوقانی و پایینی پوست به ویتامین A به عنوان بخشی از تغذیه مورد نیاز خود نیاز دارند. ویتامین A همچنین از آسیب ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند و در نتیجه به عنوان یک سد طبیعی برای پوست شما عمل می کند. این یک آنتی اکسیدان طبیعی است. کمبود ویتامین A منجر به بیماری های مختلف چشم می شود و همچنین در تاریکی بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی پوست به دلیل کمبود ویتامین A خشک و خارش دار می شود که به طور طبیعی در گوشت ، غذاهای دریایی و هویج یافت می شود. با این حال ، مکمل ها منبع خوبی برای اطمینان از دریافت روزانه ویتامین A هستند.

بنابراین ، پوست ، سیستم گوارشی ، سیستم عصبی و سیستم غدد درون ریز همگی به مقدار کافی ویتامین نیاز دارند تا بتوانند به درستی عمل کنند. بدون شک ، یک رژیم متعادل تمام نیازهای بدن را برآورده می کند اما به دلیل مشغله های معمول و کاهش ارزش غذایی غذاهای فرآوری شده ، تقریباً هر فردی با مسئله رژیم غذایی نامناسب روبرو است. برای سهولت شما در این زمینه ، مکمل ها بهترین گزینه هستند. از آنجا که مکمل ها تمام مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز روزانه را در اختیار ما قرار می دهند. این وضعیت کلی سلامت شما را تقویت می کند. ذهن و جسم سالم برای شما مهمتر از همه در همه زمینه های زندگی شما سرآمد است.

http://www.vatanfa.com/?s=چگونه-ویتامین-ها-سلامت-عمومی-بدن-را-افزایش-می-دهند