بهترین روش یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای آیلتس


بهترین روش یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای آیلتس

اگر شما به هر دلیلی قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی را دارید، قبل از هر چیزی باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و در آن نمره قابل‌قبولی دریافت کنید. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز ایلتس در استرالیا، برای اندازه‌گیری میزان تسلط افراد بر زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

 

این آزمون شامل ۴ مرحله به ‌نام‌ Listening، Reading، Writing و Speaking است. در برگزاری آیلتس تمام مراحل آزمون، به‌استثنای Speaking در یک روز انجام خواهد شد. آزمون اسپیکینگ معمولا چند روز قبل یا بعد آیلتس برگزار می‌شود.

 

شما برای موفق شدن در این آزمون سرنوشت‌ساز، به تمرین و پشتکار نیاز دارید. در ادامه روش‌های مختلفی را برای یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای شما ذکر خواهیم کرد. در این مقاله قصد داریم تعدادی کتاب آیلتس را برای موفقیت در این آزمون به شما معرفی کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

بهترین روش یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای آیلتس

رایتینگ چیست؟ بهترین روش برای پیشرفت در آن کدام است؟

رایتینگ به معنای نوشتن است، درواقع باید هر چه در ذهن شما می‌گذرد، به بهترین شکل بتوانید آن را بر روی کاغذ بیاورید. طرز نوشتار باید به‌گونه‌ای باشد که خواننده به‌راحتی معنی و مفهوم متن را دریابد. شما می‌توانید برای پیشرفت در این زمینه از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

 

از این روش‌ها می‌توان به شرکت در کلاس‌های مختلف، کمک گرفتن از معلم‌های خصوصی، استفاده از کتاب‌‌‌ رایتینگ، تمرین و پشتکار فراوان در منزل اشاره کرد.برای پیشرفت درزمینه رایتینگ و کسب نمره قابل قبول در آزمون ایلتس به مطالعه کتاب  Writing نیاز دارید.

 

از این مجموعه می توان به کتاب Collins English for Exams، Longman Academic Writing series، IELTS Advantage Writing Skills و… اشاره کرد. در کنار این کتاب  ها، به روش های مختلف مطالعه  نیاز دارید که به کمک آن آموزش ها و قواعد مختلف در ذهن شما ماندگار شود. در ادامه چند نمونه از این روش ها را به طور خلاصه برای شما ذکر خواهیم کرد.

 

* تقویت مهارت Reading

همان گونه که می دانید مهارت خواندن، ارتباط بسیار نزدیکی با نوشتن دارد. شما برای بهتر نوشتن باید بیشتر مطالعه کنید. مهارت های خواندن و نوشتاری ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. پیشرفت در هرکدام بر موفقیت دیگری تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

* افزایش دایره لغات

اولین موردی که باعث پیشرفت در مهارت رایتینگ می شود، کلماتی است که شما آن را در حافظه خود ثبت می کنید. هر چه تعداد کلمات بیشتری در حافظه خود ذخیره کنید، جملات متنوع تری نیز خواهید نوشت.

 

* استفاده از تکنیک های مختلف در رایتینگ

شما برای نوشتن هر موضوعی به دانستن یک سری تکنیک نیاز دارید که به کمک آن ها جملات خود را به شکل ماهرانه تری به کار ببرید. ازجمله این مهارت ها می توان به حذف کلی گویی، به کاربردن کلمات ربط در قسمت های مختلف جمله و بازنویسی کردن اشاره کرد.

 

* ویرایش نوشته ها

شما بعد از نوشتن یک متن باید آن را یک بار خوانده و مشکلات موجود در نوشته را از بین ببرید. تا زمانی که متن بازخوانی نشود، اشتباهات آن مشخص نخواهد شد. بهتر است برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید، با این روش مشکلات نوشته  برای شما روشن شده و آن را تکرار نخواهید کرد.

بهترین روش یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای آیلتس

اسپیکینگ چیست؟ چه روش هایی برای پیشرفت در آن وجود دارد؟

اسپکینگ به معنی مکالمه بوده و مهم ترین بخش آموزش زبان انگلیسی به حساب می آید، درواقع تنها راه ارتباطی انسان ها با یکدیگر است. اگر شما قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید، اسپیکینگ تنها روشی است که از طریق آن می توانید با سایر شهروندان ارتباط برقرار کنید. در ادامه چندین روش را برای پیشرفت درزمینه اسپیکینگ و کتاب speaking برای شما بیان خواهیم کرد.

 

* تقویت مهارت گوش دادن

مهارت شنیداری با اسپیکینگ رابطه بسیار نزدیکی دارد، به نحوی که پیشرفت در هرکدام بر موفقیت دیگری نیز تاثیر خواهد گذاشت. برای تقویت این مهارت روش های مختلفی را می توانید استفاده کنید. از این روش ها می توان به گوش دادن آهنگ‎های انگلیسی، کتاب های صوتی، نگاه کردن به فیلم های خارجی و موارد دیگری اشاره کرد.

 

* افزایش دامنه لغات

برای اینکه به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید بتوانید به تعداد زیادی کلمات و لغات آن مسلط باشید. همچنین شما باید طرز درست قرارگیری هرکدام از این کلمات را در جمله نیز بدانید.

 

* سعی کنید جملات مختلفی را با خود تکرار کنید.

صحبت کردن با خود، یکی از روش های مفید برای یادگیری مهارت اسپیکینگ است. برای این کار در مقابل آینه بایستید و افکار خود را به زبان انگلیسی و با صدای بلند تکرار کنید. این روش یکی از مهم ترین شیوه های پیشرفت در مهارت اسپیکینگ است.

 

* استفاده از روش تقلید

با دیدن یک فیلم و گوش دادن به یک آهنگ، آن را در حافظه خود ثبت کرده و تکرار کنید. در هنگام گوش دادن بهتر است به تمام نکات موجود در آن مانند طرز بیان کلمات، لهجه و… توجه کنید؛ به این ترتیب جملات را به بهترین شکل بازگو خواهید کرد.

 

* مکالمه با یک ربات یا هوش مصنوعی

این روش یکی از بهترین شیوه ها برای پیشرفت در اسپیکینگ است. همچنین می تواند به شما در بهبود لهجه خود و به عنوان تمرینی سرگرم کننده کمک زیادی کند.

 

* خواندن کتاب های مختلف

برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود به خواندن کتاب های مختلفی نیاز دارید که در این زمینه به شما کمک کند. از این کتاب ها می توان به Improve Listening and speaking Skills، IELTS Speaking- Mark Allen، Speaking کالینز و موارد بسیار دیگری اشاره کرد.

بهترین روش یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای آیلتس

مجموعه کتاب های مختلف برای آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا به مطالعه نیاز دارید. کتاب هایی که مطالعه می کنید، باید بتواند با دادن راهکارهای مختلف، تمرین های گوناگون و بازگو کردن قواعد مهم شما را راهنمایی کنند. کتاب های مختلف و معتبری وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* Barron’s IELTS Superpack

این مجموعه شامل تعدادی کتاب خود خوان است که شما را درزمینه موفقیت در آزمون آیلتس یاری می کند. در مجموعه بارون چندین کتاب، سی دی و آزمون های آزمایش قرارگرفته است. شما با کمک این مجموعه هر چهار مهارت زبان خود را به بهترین شکل تقویت خواهید کرد.

 

* to IELTS The Official Cambridge Guide

این کتاب بر پایه تجربه افرادی که قبلا در آزمون آیلتس شرکت کرده اند، نوشته شده است. در این مجموعه شما علاوه بر کتاب، فایل های صوتی و تصویری آموزشی را نیز دریافت خواهید کرد.

 

* Official IELTS Practice Materials

در این کتاب تست های زیادی وجود دارد که دو ماژول آیلتس آکادمیک و جنرال را شامل خواهد شد. این مجموعه علاوه بر تست های گوناگون، پاسخنامه های آنلاین، نظرات اساتید و موارد دیگری وجود دارد.

 

کلام آخر

اگر به هر دلیلی مانند مهاجرت تحصیلی، کاری و اقامتی بخواهید به کشورهای انگلیسی سفر کرده باید در آزمون ایلتس شرکت کنید؛ اما تنها شرکت در آن آزمون کافی نیست، برای گرفتن اقامت کشورهای مختلف باید بتوانید از بین ۰ تا ۹ نمره ۶٫۵ به بالا را کسب کنید.

 

برای موفق شدن در این آزمون شما به کمک گرفتن از اساتید مختلف زبان و مطالعه کتاب های مربوط به آن نیاز دارید. در این مقاله شما را با چندین کتاب آیلتس آشنا کردیم، امیدواریم اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

 

بهترین روش یادگیری رایتینگ و اسپیکینگ برای آیلتس

اگر شما به هر دلیلی قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی را دارید، قبل از هر چیزی باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و در آن نمره قابل‌قبولی دریافت کنید. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز ایلتس در استرالیا، برای اندازه‌گیری میزان تسلط افراد بر زبان انگلیسی برگزار می‌شود.   این آزمون […] http://www.vatanfa.com/?s=بهترین-روش-یادگیری-رایتینگ-و-اسپیکینگ-برای-آیلتس