ژل رویال اکسیر جوانی و زیبایی + ۱۸ خواص بی نظیر آن

خواص ژل رویال: احتمالا اسم ژل رویال را شنیده‌اید، اما درباره خواص فوق‌العاده آن را اطلاع کامل نداشته باشید. این فرآورده طبیعی از کندوهای زنبورهای عسل به دست می‌آید و فواید فراوانی دارد. خواص ژل رویال به حدی زیاد است که می‌توانید در جنبه‌های مختلف سلامتی خود آن را استفاده کنید. این ژل بیش از ۲۰۰ ماده مغذی دارد و به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه شناخته می‌شود. در ترکیب این ماده طبیعی مفید، ویتامین‌های گروه B، C، D و E به فراوانی وجود دارند که این ویتامین‌ها نقش مهمی در بهبود سلامتی ایفا می‌کنند. در ادامه این مطلب سلامت قصد داریم ابتدا با این ژل مغذی بیشتر آشنا شویم و سپس خاصیت‌های مختلف آن را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اگر به شیر گرم، عسل اضافه می کنید با خواندن این مطلب این کار را متوقف می کنید!

ژل رویال چیست؟

ژل رویال که به آن شاه انگبین یا ژل شاهانه نیز می‌گویند یک ماده زرد روشن است که توسط دو غده بالای سر زنبور عسل تولید می‌شود. نوزاد زنبورها در روزهای اول زندگی خود از این ماده تغذیه می‌کنند، البته بعد از چند روز تغذیه آن‌ها تغییر می‌کند و جای آن را مخلوطی از عسل و گرده گل می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که ملکه مادر تا آخر عمر از ژل رویال تغذیه می‌کند و به همین دلیل، محققان معتقدند که که این تغذیه باعث عمر طولانی زنبور ملکه می‌شود. زنبورهای ملکه دو برابر طول عمر زنبورهای کارگر زنده می‌مانند و از نظر جثه نیز بزرگتر و قوی‌تر هستند.
این ماده طبیعی برای تغذیه انسان نیز بسیار مفید است و خواص زیادی دارد. اگر قصد برداشت ژل رویال از کندو را دارید، بهترین زمان بین دو تا پنج روز تولد لاروها یا همان نوزادان زنبورها است؛ در این زمان مقدار زیادی رویال در کندو وجود دارد.

۱. کمک به کاهش کلسترول خون

افزایش کسترول خون می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و نیاز به کنترل دارد. مصرف ژل رویال به شما کمک می‌کند تا کلسترول بد در خون را کاهش دهید و در نتیجه کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی خواهید بود. تحقیقاتی در این مورد انجام شده که نشان می‌دهد که مصرف منظم این ماده طبیعی تا حد زیادی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند.

۲. درمان انواع التهاب

یکی از خواص مهم ژل رویال، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است. این ژل مفید می‌تواند به درمان التهاب‌های مختلف کمک کند. طبق نتایج تحقیقات، از آنجایی که رویال دارای اسیدهای آمینه خاص و ترکیبات مفیدی است، بنابراین تاثیر آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد که می تواند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک کند. از جمله ترکیبات این ماده طبیعی می‌توان به مواد آنتی‌اکسیدانی قوی مانند فلاوونوئیدها و فنول‌ها اشاره کرد که از سلول‌های شما محافظت می‌کنند. شما می‌توانید برای بهبود التهاب‌ها و حفظ سلامت عمومی بدن خود از رویال کمک بگیرید.

۳. بهبود سیستم ایمنی بدن

مصرف عسل رویال می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنید و انرژی شما را افزایش دهد. این ژل دارای مواد مغذی است که باعث تقویت سیستم بدنی می‌شوند. رویال دارای انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مفید است که این موارد به حفظ سلامت سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کنند، التهاب‌ را کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شوند. همچنین، از آنجایی که ایمنی بدن بالا می‌رود دیرتر خسته خواهید شد.

۴. کمک به کاهش فشار خون

از دیگر خواص شگفت‌انگیز ژل رویال می‌توان به تاثیر آن در کاهش فشار خون اشاره کرد. این ژل دارای پروتئین‌های خاصی است که باعث کاهش فشار خون می‌شوند. به کمک این پروتئین‌ها، سلول‌های ماهیچه‌ای صاف در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌شوند و در نتیجه فشار خون کاهش می‌یابد. طبق تحقیقات انجام شده، پروتئینی به نام “رویالزین” در ژل رویال وجود دارد که وظیفه آن کمک به فعالیت آنزیم‌های کنترل فشار خون است. بنابراین اگر دارای فشار خون بالا هستید و از عوارض آن می‌ترسید، از مصرف این ماده مغذی غافل نشوید.

۵. تنظیم قند خون

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند عسل رویال به دلیل کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، می‌تواند سطح قند خون شما را نیز کنترل کند. مواد آنتی‌اکسیدانی قوی ژل رویال از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کنند، استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش می‌دهند و در نتیجه به کاهش تولید انسولین کمک می‌کنند. همچنین تحقیقاتی درباره تاثیر این ماده طبیعی در درمان قند خون بالا صورت گرفته که طبق نتایج آن، افراد دارای قند خون بالا، با مصرف ژل رویال می‌توانند بیماری خود را بهتر کنترل کنند.

خواص ژل رویال

۶. بهبود عملکرد مغز

خواص ژل رویال، اگر می‌خواهید عملکرد مغز خود را بهبود بخشید، حافظه قوی داشته باشید و دچار آلزایمر نشوید، به صورت منظم این ژل را مصرف کنید. یکی از خواص ژل رویال این است که به دلیل داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی، اجازه آسیب به سلول‌ها و بافت‌های مغز را نمی‌دهد و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. مواد مغذی رویال می‌توانند فرآیندهای اکسیداسیون در مغز را مهار کرده و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کنند. همچنین ترکیبات موجود در این ژل، به بهبود تمرکز و حافظه کمک می‌کنند.

۷. کاهش عوارض شیمی درمانی

افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند، با عوارض مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مصرف ژل رویال می‌تواند به کاهش این عوارض کمک کند طبق نتایج تحقیقات، این ژل به عنوان یک ماده طبیعی دارای ترکیبات خاصی است و خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد، به همین دلیل به کاهش عوارض ناشی از درمان‌های سرطان مثل شیمی درمانی و رادیوتراپی کمک می‌کند. بنابراین افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند، برای کاهش عوارض ناشی از این کار می‌توانند از این ماده مغذی کمک بگیرند.

۸. بهبود سیستم گوارشی

همانطور که اشاره کردیم ژل رویال دارای مواد مغذی مختلف مانند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب مفید و پروبیوتیک‌ها است که علاوه بر خواص دیگری که دارند، به بهبود سلامت گوارش نیز کمک می‌کنند. اگر قصد دارید عملکرد روده‌ها را بهبود بخشید و از مشکلات هضمی جلوگیری کنید، مصرف این ژل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۹. درمان خشکی چشم

خواص ژل رویال، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ژل رویال ممکن است ترشح اشک را افزایش دهد و به درمان خشکی مزمن چشم کمک کند. بهتر است این ژل به صورت خوراکی مصرف شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. طبق این تحقیق، ژل رویال می‌تواند ترشح اشک در چشم شما افزایش دهد و یک راه‌حل کم خطر برای خشکی مزمن چشم باشد. البته هنوز تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

۱۰. محافظت از پوست

ژل رویال ویتامین، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید دارد که این موارد می‌تواند به سلامت پوست کمک کنند. به کمک این مواد مغذی، پوست شما ترمیم می‌شود و بافت‌های پوستی بهبود می‌یابد. در نتیجه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا جوانی و شادابی پوست شما حفظ شود. همجنین خواص ضد التهابی رویال، التهاب‌های پوستی را کاهش می‌دهد و به درمان آکنه، قرمزی و خارش‌های پوستی کمک می‌کند.

۱۱. کمک به درمان دیابت

قبلا اشاره کردیم که ژل رویال قند خون را کاهش می‌دهد و بنابراین می‌تواند در بهبود دیابت نیز تاثیر مفیدی داشته باشد. طبق تحقیقات جدید، این ماده طبیعی علاوه بر اینکه به کاهش سطح قند خون کمک کند، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی دارد که اجازه نمی‌دهند به سلول‌ها و بافت‌های ترشح کننده انسولین آسیب برسد. همچنین از آنجایی که با مصرف این ماده مفید هورمون‌ها به تعادل می‌رسند و متابولیسم تنظیم می‌شوند، دیابت بهتر کنترل می‌شود.

۱۲. خاصیت ضد پیری

همه ما دوست داریم، دیرتر پیر شویم و چین و چروک کمتری داشته باشیم؛ به همین دلیل سراغ محصولات آرایشی و مراقبتی می‌رویم، اما نکته قابل توجه این است که گاهی با مصرف برخی خوراکی‌ها می‌توان پیری را به تعویق انداخت. از جمله این خوردنی‌ها می‌توان به ژل رویال اشاره کرد. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهند رویال به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند؛ بنابراین شما با مصرف این ماده طبیعی دیرتر پیر خواهید شد. البته به تحقیق بیشتری در این مورد نیاز داریم.

۱۳. افزایش سطح انرژی

قبلا اشاره کردیم که ژل رویال دارای مواد مغذی زیادی است، این مواد مغذی علاوه بر این که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، باعث افزایش سطح انرژی شما می‌شود. بنابراین اگر اغلب اوقات احساس خستگی می‌کند و انرژی کمی دارید، مصرف این ژل مشکل شما را حل خواهد کرد.

۱۴. کاهش خطر حمله قلبی

مصرف این ژل ممکن است با تأثیر بر سطح کلسترول، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. طبق تحقیقات انجام شده، ژل رویال پروتئین‌هایی دارد که بر سطح کلسترول تأثیر مثبت دارد و در نتیجه در برخی افراد خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص ژل رویال

۱۵. کمک به درمان افسردگی

خواص ژل رویال، یکی از خواص رویال که هنوز صد در صد اثبات نشده این است که مصرف آن برای افرادی که افسردگی دارند، مفید است. نتایج تحقیقات کمی نشان می‌دهند که ویتامین‌ها و مواد موجود در این ژل به بهبود شرایط روحی و کاهش افسردگی کمک می‌کند. برای اثبات این موضوع تحقیقات بیشتری در حال انجام است.

۱۶. درمان علائم یائسگی

یائسگی باعث ایجاد عوارض جسمی و روحی مانند درد، اختلال حافظه، افسردگی و اضطراب می‌شود. در حال حاضر، تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهند که ژل رویال ممکن است این علائم را درمان کند. طبق این تحقیقات، زنانی که یائسگی را تجربه می‌کنند، با مصرف روزانه ۸۰۰ میلی گرم ژل رویال به مدت ۱۲ هفته می‌توانند کمردرد و اضطراب موثر را درمان کنند.

۱۷. کمک به درمان پارکینسون

خواص ژل رویال، یکی از فواید مهم ژل رویال این است که می‌تواند سیستم عصبی مرکزی را تحریک کند و همین مساله احتمالا باعث فعال ‌شدن مجدد سلول‌های بنیادین عصبی در افراد بالغ می‌شود. در نتیجه این اتفاق، مرگ نورون‌ها کمتر شده و رشد آن‌ها بیشتر می‌شود و این موضوع به درمان پارکینسون کمک می‌کند.

۱۸. افزایش توان جنسی مردان

این ژل علاوه بر اینکه برای زنان مفید است، در سلامت جنسی و بدنی مردان نیز تاثیرگذار است. مصرف رویال می‌تواند باعث افزایش ترشح طبیعی تستوسترون و تعداد اسپرم در مردان شود. این خواص نه تنها قدرت و توان بدنی را بالا می‌برد، بلکه به حل مشکلات تولید مثل آن‌ها نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با ۷ ترفند ساده!

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

ژل رویال اکسیر جوانی و زیبایی + ۱۸ خواص بی نظیر آن

خواص ژل رویال: احتمالا اسم ژل رویال را شنیده‌اید، اما درباره خواص فوق‌العاده آن را اطلاع کامل نداشته باشید. این فرآورده طبیعی از کندوهای زنبورهای عسل به دست می‌آید و فواید فراوانی دارد. خواص ژل رویال به حدی زیاد است که می‌توانید در جنبه‌های مختلف سلامتی خود آن را استفاده کنید. این ژل بیش از […] http://www.vatanfa.com/?s=ژل-رویال-اکسیر-جوانی-و-زیبایی-+-۱۸-خواص-بی-نظیر-آن