دکوراسیون خانه شاد و پر انرژی با ۱۴ ایده جذاب و ارزان + عکس


دکوراسیون خانه شاد بهترین راه ممکن برای لذت بردن از زندگی و رنگ‌ هاست. خانه یک فضای فقط مخصوص به خودتان است و هر جور که دلتان می‌خواهد می‌توانید آنرا تزیین کنید. از آنجایی که بیشتر ما در محیط‌ های پردود و بی روح شهری زندگی می‌کنیم، لزوم چیدمان خانه با رنگهای شاد امری ضروری است. این مطلب دنیای مد به شما در چیدمان خانه شاد کمک می کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه مدرن: ۵ رنگی که برای یک خانه شاد و پر از عشق به آن نیاز دارید!

چگونه دکوراسیون خانه شاد و دلباز داشته باشیم ؟

آرامش در هر منزل به افراد خانواده بستگی دارد و در مقابل خانه ای دلباز و شاد روحیه افراد خانواده را بالا می برد.متراژ خانه با اهمیت نیست، آنچه در یک خانه مهم است چیدمان مناسب نسبت به فضای خانه است.

دکوراسیون خانه شاد، برای بزرگ تر شدن و دلباز تر جلوه دادن خانه باید از ترفندهای متفاوتی استفاده شود.جنس، رنگ، نور، طرح و الگوها همه می توانند تاثیر گذار باشند.

همیشه استفاده از رنگ سفید برای دیوارها مناسب نیست، استفاده از کمی رنگهای انرژی بخش باعث روح دادن به خانه می شوند. می توان تنها یک دیوار را با رنگی ملایم ولی درعین حال شاد و یا با طرحی زیبا از کاغذ دیواری یا پوستر عمق داد و علاوه بر بزرگتر جلوه دادن خانه، یک نقطه کانونی برای جلب نظر ایجاد کرد.

در خانه هایی که سقف کوتاهی دارند با استفاده از طرح های عمودی، چشم به طرف بالا هدایت می شود و سقف بلند تر جلوه می کند.  پس حتما با چیدمان دکوراسیون شاد منزل آشنا شده و آنرا به کارببرید.

ایده های ساده برای دکوراسیون خانه شاد

۱. ادغام فرهنگ های متفاوت

دکوراسیون خانه شاد، یکی از جالب توجه ترین دکورهای خانه ترکیب فرهنگ و دوره های مختلف زمانی است. با قرار دادن وسایل بلند و کوتاه در کنار هم می توانید نمایی تصادفی و بسیار خودمانی درست کنید که حس خوبی به بیننده القا می کند. اتاق نشیمنی که در عکس ملاحظه می کنید، شامل میز پیش دستی مربوط به دهه ۱۹۳۰ میلادی، مبلمان دهه ۴۰ و صندلی های دهه ۵۰ و آینه ای با طراحی دهه ۷۰ میلادی تزئین شده است.

دکوراسیون خانه شاد

۲. استفاده از رنگ های شاد

دیوارهای خانه خود را با رنگ های شاد و نشاط آور رنگ آمیزی کنید. رنگ هایی همچون یاسی، ارغوانی، سفید، سبز روشن، فیروزه ای و صورتی رنگ هایی شاد و دوست داشتنی هستند. این رنگ ها بازتاب دهنده نور، آرامش و شادی هستند و حس جوانی را به بیننده القا می کنند.

دکوراسیون خانه شاد

۳.معجزه وسایل تزئینی دلخواه

در خانه خود می توانید از هر نوع وسیله تزئینی که دوست دارید، استفاده کنید. بدون شک اگر چیزی را دوست داشته باشید، حتما برای آن در خانه جایی پیدا خواهید کرد.

دکوراسیون خانه شاد، وسایلی را انتخاب کنید که هرگز از دیدن آنها خسته نمی شوید. می توانید اتاق نشیمن خود را با انواع وسایل عتیقه همچون شومینه های ساختگی و دکوری یا مجسمه های پایه دار تزئین کنید. دیدن وسایلی که دوست دارید به شما نشاط می دهد.

۳.لزوم استفاده از  گیاهان سبز آپارتمانی

متراژ پایین خانه‌های آپارتمانی باعث دور ماندن ما از فضای سبز طبیعت شده است. اما اشکال ندارد.

شما می‌توانید از گیاهان سبز در منزل استفاده کرده و به نحوی طبیعت را وارد محیط زندگی خود نمایید.

تنها با یک سرچ ساده می‌توانید اسامی گیاهان انرژی مثبت را پیدا کرده و آنها را خریداری نمایید.

گیاهان، موجودات زنده‌ای هستند که در ایجاد انرژی‌های مثبت در خانه و تغییر حال و روحیه‌ی ما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

علاوه بر این، گیاهان در تولید اکسیژن و پاکسازی هوای خانه، تاثیر بسزایی دارند.

دکوراسیون

۴.ایجاد زمینه ای خنثی در دکوراسیون منزل

دکوراسیون خانه شاد، برای این کار سعی کنید بخشی از دکوراسیون منزل را به عنوان قسمت خنثی در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود تمام جنبه های زیبا و شاد فضا برجسته و نمایان شوند. به عنوان مثال استفاده از یک دیوار به عنوان نقطه خنثی در اتاق باعث می‌شود تا تمامی عکس‌ها و اشیاء ارزشمند و زیبا در آن اتاق بیشتر و بهتر به چشم بیایند

۵.استفاده از رنگ سفید

سفید منعکس کننده نور است به همین دلیل، انرژی های مثبت زیادی از خود منعکس می کند. این رنگ ترکیبی از انواع رنگ هاست و شما آن را نمی بینید و همین آن را به منبعی از انواع انرژی ها تبدیل کرده است. برای اتاق های کوچک و تاریک می توانید رنگ سفید را انتخاب کنید تا بزرگ تر، دلبازتر و شادتر دیده شوند.

۶.پرهیز از شلوغ کردن فضا

دکوراسیون خانه شاد، کنار گذاشتن شلوغی یکی از بنیادی ترین راه‌ها برای داشتن دکوراسیون منزل شاد است. به اعتقاد بسیاری از روانشناسان و جامعه شناسان پرهیز از شلوغی و توجه به سادگی بخش بزرگی از خوشبخت شدن است. بنابراین اگر بتوانید وسایل و ابزارهای اضافه را از محیط خانه دور کنید و فضا را هر چه بیشتر ساده و خلوت جلوه بدهید قطعاً خانه ای با حس زیبای شادی خواهید داشت.

۷.استفاده از مبلمان منحنی

استفاده از وسایل و مبلمان با لبه های گرد و منحنی کمک می کند تا فضا دوست داشتنی تر و شادتر دیده شود. میز پیش دستی بیضی، لوستر استوانه ای یا مبل های انحنادار همه در شاد و زیباتر کردن فضا نقش موثری دارند.

دکوراسیون خانه

۸.استفاده از طرح و رنگ های خنثی

دکوراسیون خانه شاد، سعی کنید در وسایل خانه خود از رنگ های خیلی تند و طرح های بولد و شلوغ استفاده نکنید. هر چه مبلمان ساده تر و رنگ ملایم تری داشته باشد، انسان احساس راحت تری برای برقراری ارتباط خواهد داشت. به طور مثال، وقتی کاناپه شما سفید است گویا شما را هدایت می کند تا با اطرافیان مکالمه ای شاد داشته باشید.

۹.گزینه های رنگی در ورودی خانه

همیشه نخستین برخوردها ارزش بالایی دارند. به همین دلیل، مهم است که وروی خانه خود را با وسایل زیبایی تزئین کنید تا حس خوبی برای دیدن باقی جاهای خانه به بیننده القا کند. استفاده از وسایلی که رنگ های شاد و جذاب دارند، موجب شادی و سرزندگی می شود.

۱۰.ترکیبی از رویا و تخیل

دکوراسیون خانه شاد، استفاده از وسایل تعجب برانگیز در دکور خانه، فضای خانه را از جدی و خشک بودن خارج می کند. به طور مثال، بسیار جالب است اگر وسایل مختلف را در جاهای غیرمعمول بگذارید. با این کار تعجب بیننده را بر می انگیزید و موجب شادی او می شوید.

۱۱.نقش نور طبیعی در دکوراسیون خانه شاد

دکوراسیون خانه شاد، نور خورشید، یکی از مهمترین المان‌های طبیعی بوده که نمی‌توان نقش آن را در طراحی خانه‌ی شاد، دست‌کم گرفت.

شاید این حس شیرین را تجربه کرده باشید که در روزهای آفتابی، روحیه بسیار مثبتی دارید.طبق تحقیقات به عمل آمده، نور خورشید باعث تولید هورمون شادی‌بخش در بدن شده که می‌تواند بر روحیه افراد تاثیر مثبتی بگذارد.

دکوراسیون خانه شاد

۱۲.نورپردازی مصنوعی

مهمترین نکته‌ای که در طراحی خانه مثبت باید نسبت به آن آگاه باشید، بحث روشنایی است.

اگر جهت استفاده از نور طبیعی در منزل خود با محدودیت مواجه هستید، جای نگرانی نیست.

شما می‌توانید جهت دلبازتر نشان دادن محیط زندگی خود از انواع لامپ‌های آفتابی، چراغ‌های سقفی یا چراغ‌های دیوارکوب با نورهای مختلف استفاده کنید.

لامپ آفتابی با نور سفید به نور طبیعی نزدیک بوده و می‌توانید از آن در اتاق مطالعه (اتاق کار)، استفاده کنید.

استفاده از لامپ‌های آفتابی با نور زرد برای اتاق‌خواب یا هال، بهترین گزینه جهت پیشنهاد است.

البته استفاده از لامپ‌های مختلف تا حدودی به سلیقه شما مربوط بوده و نظر قطعی در این‌باره وجود ندارد.

۱۳.جسارت به خرج دادن در فضاهای کوچک

دکوراسیون خانه شاد، هر چه اتاق کوچک تر باشد، باید جذابیت بیشتری به آن ببخشید. به طور مثال، می توانید از کاغذدیواری هایی با رنگ های تند و طرح های شلوغ برای تزئین اتاق خواب استفاده کنید. سعی کنید در فضاهای کوچک تا می توانید از هنرهای خود کمک بگیرید تا فضا شاد به نظر برسد.

دکوراسیون خانه شاد

۱۴.خلق زیبایی با اعمال کنتراست

دکوراسیون خانه شاد، با قرار دادن وسایل ساده و بی ارزش در کنار وسایل قیمتی می توانید جذابیت جالبی به فضا ببخشید. بهترین اتاق برای اعمال این گونه تضادها، آشپزخانه است. به طور مثال، می توانید سنگ مرمر سفید را روی کانتر آشپزخانه ای جزیره ای گران قیمت خود کار کنید. این کار فضا را خودمانی تر و در نتیجه شادتر می کند.

بیشتر بخوانید: گیاهان دفع کننده انرژی منفی | این گیاهان برای رفع چشم زخم عالین!

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=دکوراسیون-خانه-شاد-و-پر-انرژی-با-۱۴-ایده-جذاب-و-ارزان-+-عکس