قاچاق فیلم یقه سینماداران را خواهد گرفت؟

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سید رضا اورنگ کارشناس سینما درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی گفت: در سازمان سینمایی، در هر دوره‌ای، چه الآن چه بعدها، هیچکس دست به قاچاق فیلم نمی‌زند تنها اتفاقی که می‌افتد این است که فیلم از جایی قاچاق شده یا لو می‌رود که نسخه اصلی در آنجا وجود دارد. قاچاق فیلم کار خودی‌ها است و کار سازمان سینمایی و نهاد‌های دیگر نیست.

وی ادامه داد: سینمادارها هم نمی‌توانند عامل قاچاق فیلم باشند. زیرا فیلم زمانی برای آنها درآمد دارد که فیلم بر روی پرده سینما باشد. پس اگر قاچاق فیلم را داشته باشند برایشان درآمدی ندارد. پلتفرم‌ها هم برای اکران فیلم سود می‌برند، اما اگر قاچاق باشد، قاچاقچی‌ها سود می‌برند پس افراد نمی‌توانند کلاه را گردن سینماداران بیندازند. زیرا سینمادار نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

اورنگ افزود: سینمادار مسئول نیست و در طی زمان مشخص که سینمادار تنها  چند فیلم را به طور محدود انتخاب می‌کند. همچنین برای اکران عید ۷ فیلم انتخاب شده بود و سینماداران مجبور بودند که همین فیلم‌ها را انتخاب کنند و انتخاب دیگری نداشتند. پس در بحث قاچاق نمی‌توانیم یقه سینماداران را بگیریم.

این کارشناس بیان کرد:  ما باید ببینیم فیلم در کجا و کی قاچاق شده است. ما قصد برچسب زدن بر روی کسی را نداریم، اما امکان ندارد نسخه فیلم دست تدوینگر باشد و چنین فردی بخواهد فیلم را منتشر کند، زیرا مظنون اول این فرد حساب می‌شود.

وی همچنین درباره دیگر عوامل فیلم که شاید برای بلد کردن فیلم خود دست به چنین رفتاری می‌زنند گفت: طبیعتا این مورد وجود دارد که عوامل فیلم چنین کاری را انجام دهند و معمولا کسانی که داد و بی‌داد می‌کنند که فلان اتفاق برای فیلمم افتاد اولین مظنون هستند و صیانت نفر اول باید از خود این افراد بازجویی کند.

اورنگ در پایان تاکید کرد:گرفتن نفر اول خیلی راحت‌تر از این است که در پیاده رو‌ها به دنبال جمع کردن فیلم باشیم. اگر همین روال ادامه پیدا کند و نفر اول قاچاق فیلم معرفی نشود، قاچاق فیلم از ایران برداشته نمی‌شود. همچنین نمی‌توان گفت اگر افراد و عاملان قاچاق را معرفی کنیم برای افراد مختلفی بد می‌شود و اگر بخواهیم اینگونه فکر کنیم قاچاق فیلم ادامه خواهد داشت.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

قاچاق فیلم یقه سینماداران را خواهد گرفت؟

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ سید رضا اورنگ کارشناس سینما درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی گفت: در سازمان سینمایی، در هر دوره‌ای، چه الآن چه بعدها، هیچکس دست به قاچاق فیلم نمی‌زند تنها اتفاقی که می‌افتد این است که فیلم از جایی قاچاق شده یا لو می‌رود که نسخه اصلی در آنجا وجود […] http://www.vatanfa.com/?s=قاچاق-فیلم-یقه-سینماداران-را-خواهد-گرفت؟