سریال شوگان Shōgun | مینی سریالی که شما را مبهوت زیبایی خود خواهد کرد!

سریال شوگان Shōgun: مینی سریالی از شبکه اف ایکس به شمار می‌رود که اتفاقات آن در قرن هفدهم میلادی در ژاپن جریان دارد و نقش اصلی آن را نیز هیرویوکی سانادا به تصویر می‌کشد و از جمله دیگر بازیگران حاضر در آن نیز می‌توان آنا ساوای و کوسمو جارویس اشاره کرد. منتقدان بر این باور هستند که سریال «شوگان» از لحاظ بصری بسیار باشکوه و مجلل به نظر می‌رسد و این در حالی است که از نظر فرهنگی نیز بسیار غنی است و اقتباسی حماسی است که از نسخه اصلی پیشی گرفته است.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۴۷ نقد برای سریال «شوگان» منتشر شده که امتیاز ۱۰۰ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۸۳ از صد برای این سریال به ثبت رسیده که بر اساس ۳۳ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با داستان سریال شوگان Shōgun همراه باشید.

درباره سریال شوگان Shōgun

سریال جدید شوگان، ساخته سال ۲۰۲۴ و یک سریال تلویزیونی درام تاریخی آمریکایی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته جیمز کلاول در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است. این رمان قبلاً در یک مینی سریال تلویزیونی در سال ۱۹۸۰ اقتباس شده بود که از آن یاد کردم. این سریال ۱۰ قسمتی است و هم‌اینک دو قسمت از آن پخش شده و وارد سایت‌های دانلود و پخش جاری هم شده است.

شوگان داستان «برخورد دو مرد جاه طلب از جهان‌های مختلف را دنبال می‌کند؛ جان بلکثورن، یک ملوان یا دقیق‌تر بگویم یک سکاندار انگلیسی خطرپذیر است. او می‌خواهد راه کشور ناشناخته ژاپن را که پرتغالی‌ها آن را قبلا یافته‌اند برای انگلیسی‌ها هم باز کند، سرزمینی که فرهنگی بس ناآشنا دارد.

سریال شوگان Shōgun

از آن سو ما با توراناگا، آشنا می‌شویم. یک فرمانده زیرک که رقبایش می‌خواهند او را به کلی از قدرت به زیر بکشند و بعد با جنگ داخلی میان خود، امپراتور بعدی ژاپن را مشخص کنند.

شُوگون shōgun به معنی سردار نیروهای جنگ‌آور (سپهسالار) و لقبی تاریخی است که در بیشتر زمان‌ها به صورت ارثی به فرزندان خاندان‌های فئودالی ژاپن تعلق می‌گرفت. این لقب هم‌سنگ بالاترین درجه در فرماندهی نظامی دوران مدرن به حساب می‌رفته‌است.

شوگانی که کلاول تخیل کرده، نسخه‌ای تغییریافته و داراماتیک شده از رویداد‌ها و تاریخ واقعی است. شخصیت بلکثورن بر اساس زندگی دریانورد واقعی انگلیسی ویلیام آدامز استوار است، که در ژاپن به یک سامورایی تبدیل شد که تحت فرمان توکوگاوا ایه یاسو، قرار گرفت و شخصیت شوگان یوشی توراناگا از روی او اقتباس شده است.

بازیگران شخصیت‌های اصلی این سریال به شرح زیر هستند:

  • هیرویوکی سانادا در نقش لرد یوشی توراناگا
  • کاسمو جارویس در نقش سکاندارد جان بلکثورن
  • آنا ساوای در نقش تودا ماریکو (هوسکاوا گراسیا)
  • تادانوبو آسانو در نقش کاشیگی یابوشیگه (هوندا ماسانوبو)
  • تاکهیرو هیرا در نقش ایشیدو کازوناری (ایشیدا می‌تسوناری)
  • تامی باستو در نقش پدر مارتین آلویتو
  • فومی نیکایدو در نقش اوچیبا نو کاتا

سریال از جایی آغاز می‌شود که ملوانانی که ۴ کشتی اکتشافی خود را از دست داده‌اند و تنها یک کشتی فرسوده دارند در حالی که غرق در تعفن هستند و گرسنگی کشیده‌اند و از شدت ابتلا به بیماری اسکوربوت  دندان‌هایشان در حال ریختن است، سرانجام به ژاپن می‌رسند. اما آنها درست در آستانه جنگ‌های داخلی ژاپن در اوایل قرن هفده به ساحل ژاپن رسیده‌اند. آنها بالافاصله شناسایی می‌شوند و توراناگا که در آستانه خلع مقام است به این فکر می‌افتد که چطور با وچود آنها می‌تواند ورف را به سود خود برگرداند.

خود رمان هزار صفحه است و اقتباس ۱۰ قسمتی از آن کاری بسیار دشوار می‌نماید. اما تا جایی که سریال را دنبال کردم، سریال پرکشش بود و با ضرب‌آهنگی خوب داستان خود را ساده و پرکشش روایت می‌کرد و ما را علاقه‌کند به پیگیری سرنوشت قهرمانان آن می‌کرد.

سریال شوگان

ما می‌خواهیم بدانیم که بالاخره یک سال بعد از درگذشت تایکو، حاکم عالی، وارث جوانش می‌تواند به شانزده سالگی برسد و حکومت را در دسترس بگیرید یا پنج عضو شورای نایب السلطنه‌ها چه بر سر هم خواهند آورد.

هوش و خرد توراناگا تا به کچا پیش خواهد رفت؟ آیا خبر از جنگ‌های حماسی و شورانگیز در سریال خواهد بود یا خیر؟

از نظر بصری هم سریال بسیار چشم‌انداز است و بازسازی ژاپن قدیم در آن به خوبی انجام شده و شاید در قسمت‌های بعد حتی جلوه‌های شورانگیزتری ببینیم.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=سریال-شوگان-Shōgun-|-مینی-سریالی-که-شما-را-مبهوت-زیبایی-خود-خواهد-کرد!