جنگ دوم صهیونیست ها

جنگ دوم صهیونیست ها

نیروهای صهیونیست در سال ۱۳۲۷ ـ ۶۶/۲ درصد از شهر قدس را اشغال کردند. شهر قدیمی تا سال ۱۳۴۶ در دست عرب تبارهای فلسطین باقی ماند. یهودیان پیش از جنگ سال ۱۳۴۶ راهبرد خود را به سبب اهمیت دینی شهر قدس برای قوم یهود مبتنی بر وحدت این شهر و سیطره بر آن قرار داده اند.
نیروهای صهیونیست به حملات خود به منظور ضمیمه کردن شهر ادامه داده وچهار تیپ تشکیل دادند تا شهر را به کنترل خود درآورند. شهر قدس به سبب وجود به اصطلاح هیکل ودیوار گریه از اهمیت دینی خاصی در اندیشه وایدئولوژی یهود برخوردار بوده وبه سبب موقعیت راهبردی آن کلید دفاع از کرانه باختری قلمداد می شود. بنابراین پیروزی در نبرد قدس به معنای به دست آوردن همه آن است.

از سوی دیگر اسکان در اندیشه صهیونیسم محور تشکیل اسراییل محسوب شده و بدون آن اسراییل دیگر معنا و مفهومی نخواهد داشت. مانند “دیوید بن گوریون” آنجا که گفت: اسراییل بدون قدس وقدس بدون هیکل بی معناست.

شهر قدس به سبب وجود به اصطلاح هیکل ودیوار گریه از اهمیت دینی خاصی در اندیشه وایدئولوژی یهود برخوردار بوده وبه سبب موقعیت راهبردی آن کلید دفاع از کرانه باختری قلمداد می شود. بنابراین پیروزی در نبرد قدس به معنای به دست آوردن همه آن است

نیروهای رژیم صهیونیستی در پنجم ژوئن سال ۱۳۴۶ شهر قدس را مورد حمله قرار داده ویک طرح سری نظامی به نام “تازیانه” را به مرحله اجرا درآوردند. هدف از این طرح حمله به شمال شهر از طریق سیطره بر ارتفاعاتی بود که زمینه را برای محاصره شهر و مناطق پیرامون و همچنین راههای مواصلاتی به اردن فراهم می ساخت.

پیشروی نیروهای صهیونیست تا آنجا ادامه یافت که پس از مدتی به دیوارهای شهر مقدس رسیده و سپس “باب الاسباط” در شرق را مورد حمله قرار دادند. این نیروها به سه بخش تقسیم شدند: بخشی به سوی باب العمود رفتند گروهی عازم مسجدالاقصی و گروه سوم رهسپار “حاره النصاری” (محله مسیحیان) شدند. همچنین سایر نیروها از “باب الساهره” در شمال وارد بیت المقدس شدند. این درگیری ها تا بعد از ظهر روز هفدهم خرداد ۱۳۴۶ ادامه یافت. در این روز نیروهای اسراییلی توانستند شهر را به کنترل خود درآورند. موشه دایان وزیر دفاع وقت رژیم اشغالگر قدس پس از ورود به شهر گفت: برای وحدت شهر مقدس بازگشتیم. به مقدس ترین نقطه برگشتیم. باز گشتیم و هرگز از آن نخواهیم رفت. نیروهای اشغالگر در ادامه اقدامات خود تدابیر گسترده ای ازجمله مصادره زمین ها و املاک درون دیوار متشکل از ۵۹۵ باب منزل مسکونی ۴۳۷ باب مغازه ۵ باب مسجد وچهار باب مدرسه را به منظور تقویت سیطره خود بر شهر به مرحله اجرا گذاشتند.

صهیونیست ها از ابتدای اشغال شهر بیت المقدس به طور حساب شده و برنامه ریزی شده سیاست یهودی سازی شهر را از طریق انضمام اسکان و کوچاندن اجباری ساکنان اصلی قدس به مرحله اجرا درآورده و همزمان دست به تلاش برای محو هویت فرهنگی عربی شهر وتغییر آثار آن وبه عبارت بهتر یهودی سازی شهر زدند که این طرح از طریق شیوه ها یی مانند مصادره زمین یا خرید آن با تقلب و کلاهبرداری دستکاری آمارها وپژوهش های جمعیتی وکوچ اجباری فلسطینی ها اجرا شد.

از دیگر شیوه های صهیونیست ها بدین منظور تغییر اسامی و نشانه های تاریخی بود. در این راستا اسامی خیابان ها و میدان های درون شهر قدیمی واماکن مختلف شهر به منظور تحمیل هویت دینی و فرهنگی جدید مطابق با مفاهیم دینی یهود تغییر یافت که از مهمترین آن می توان به تغییر نام “حرم شریف” به “جبل هیکل” ویا تغییر نام “دیوار براق” به دیوار گریه (ندبه) اشاره نمود.

صهیونیست ها از ابتدای اشغال شهر بیت المقدس به طور حساب شده و برنامه ریزی شده سیاست یهودی سازی شهر را از طریق انضمام اسکان و کوچاندن اجباری ساکنان اصلی قدس به مرحله اجرا درآورده و همزمان دست به تلاش برای محو هویت فرهنگی عربی شهر وتغییر آثار آن وبه عبارت بهتر یهودی سازی شهر زدند

اشغالگران همچنین ۱۱۶ دنم از زمین های بخش جنوبی محلات شهر قدیمی را به بهانه ایجاد یک محله جدید یهودی مصادره و ۷۰۰ باب ساختمان سنگی را ویران کردند. از این میان ۵۹۵ ساختمان متعلق به ساکنان عرب بود وفقط ۱۰۵ ساختمان آنهم پیش از سال ۱۳۲۷ به یهودیان تعلق داشت. صهیونیست ها همچنین شرکتی به نام “شرکت یهودی برای توسعه شهر قدیمی” را به منظور ساخت مسکن برای یهودیان در شهر قدیمی تاسیس کردند.

بدین ترتیب اولین فرآیند اسکان صهیونیست ها در شهر قدس شکل گرفت که هدف از آن تغییر ماهیت عربی شهر وحومه آن بود. رژیم صهیونیستی از قوانین زمین مصوب در زمان قیمومیت انگلیس بر فلسطین در خلال سالهای ۱۳۰۱ تا ۱۳۲۷ به عنوان بهانه ای برای مصادره مقدار بیشتری از زمین های عربی استفاده کرد.

این رژیم برای یهودی سازی شهر قدس و منزوی کردن آن از سایر نقاط کرانه باختری سه کمربند از شهرک های یهودی نشین را در اطراف آن ایجاد کرد که عبارتند از:

۱ ـ کمربند اطراف شهر قدیمی وحومه آن که این شهر را به غرب مرتبط می سازد.

۲ ـ کمربند اطراف محلات عربی خارج از دیوار در مناطق واقع در مرزهای شهرداری اردنی قدس.

۳ ـ کمربند اطراف شهر قدس بزرگ مطابق با طرح های پیشنهادی اسراییل که هدف نهایی آن یهودی سازی کامل این شهر است.

به رغم تلاش ها و برنامه های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس عربی از زمان اشغال آن در سال ۱۳۴۶ تاکنون صهیونیست ها فقط حدود ۲۰ درصد از مساحت قدس قدیمی را در اختیار دارند و مالکیت ۸۰ درصد باقیمانده عربی و فلسطینی می باشد. مالک واقعی زمین ها و املاک شهر مردم فلسطین هستند واماکن مقدسه اعم از اسلامی و مسیحی زیر نظر طرف های فلسطینی قرار دارد.

http://www.vatanfa.com/?s=جنگ-دوم-صهیونیست-ها
محمدفرزند ایران گفته:

انواع ازدواح در دین زردشت

در دین زرتشتی تعدد زوجات روا نیست و گفته شده همان گونه که یک زن نمی‌تواند در یک زمان بیش از یک شوهر داشته باشد مرد نیز نمی‌تواند در آن واحد دو یا چند زن داشته باشد. اختیار زن دوم در شرایطی خاص و سخت که در آیین نامه زرتشتیان آمده جایز است نظیر اینکه زن اول فوت شده باشد.. در ایران باستان تنها در صورتی فرد زرتشتی می‌توانست با وجود زن اول زن دیگر اختیار کند که زن اول به تشخیص پزشک عقیم بوده و خود موافقت خویش را برای این کار اعلام کند و رضایت داشته باشد هدف از این عمل نیز بقا نسل و پرورش فرزندانی نیک برای دین و دنیاست.
در مورد انواع پیوند زناشویی در ایران باستان گفتنی است که زن و مرد زرتشتی به ۵ صورت وتحت عناوین پادشاه زن- چاکر زن- ایوک زن- ستر زن- خودسر زن پیوند زناشویی می‌بستند که هر یک جداگانه به شرح زیر است:
۱-پادشاه زن:
این نوع ازدواج به حالتی گفته می‌شد که دختری پس از رسیدن به سن بلوغ باموافقت پدر و مادر خود با پسری ازدواج می‌کرد و پادشاه زن از کامل ترین حقوق و مزایای زناشویی برخوردار بود و کلا” همه دخترانی که برای نخستین بار و با رضایت پدر و مادر ازدواج می‌کردند، پیوند زناشویی آنان تحت عنوان پادشاه زن ثبت می‌شد..

۲-چاکر زن:
این نوع ازدواج به حالتی اطلاق می‌شد که زنی بیوه به عقد و ازدواج با مرد دیگری در می‌آمد. این زن با زندگی در خانه شوهر دوم خود حقوق و مزایای پادشاه زن را در سراسر زندگی مشترک دارا بود، ولی پس از مرگ آیین کفن ودفن و سایر مراسم مذهبی اش تا سی روزه توسط شوهر دوم یا بستگانش برگزار می‌شد. ولی هزینه های مراسم بعد از سی روزه به عهده بستگان شوهر اولش بود، چون معتقد بودند در دنیای دیگر این زن از آن نخستین شوهر خود خواهد بود و به همین علت پیوند دوم او تحت عنوان چاکر زن یاد می‌شد.
حال برای برخی نا آگاهان پیوند زناشویی از نوع چاکر زن را اختیار کردن زن صیغه ای توسط پدران ما در گذشته قلمداد کرده و پادشاه زن را زن عقدی بیان می‌کنندکه صحت ندارد.
۳-ایوک زن:
این نوع ازدواج زمانی اتفاق می‌افتاد که مردی دختر یا دخترانی داشت و فرزند پسر نداشت و ازدواج تنها دختر یا کوچکترین دخترش تحت عنوان ایوک ثبت می‌شد و رسم بر این بود که اولین پسر تولد یافته از این ازدواج به فرزندی پدر دختر در می‌آمد و به جای نام پدرش نام پدر دختر را بعد از نامش می‌آوردند و این نوع ازدواج باعث شده که برخی افراد غیر مطلع برچسب ازدواج با محارم را به زرتشتیان بزنند و اظهار کنند که پدر با دختر خود ازدواج می‌کرده است. اینک اشتباه افراد ناآگاه کاملا” مشخص شد و اتهام ازدواج بامحارم کاملا” مردود است.
۴-ستر زن:
وقتی که فرد بالغی بدون ازدواج در می‌گذشت، پدر و مادر یا خویشان این فرد موظف بودند به خرج خود و به یاد فرد درگذشته دختری را به ازدواج پسری در می‌آورند. شرط این نوع ازدواج آن بود که دختر و پسر متعهد می‌شدند که درآینده یکی از پسران خود را به فرزند خواندگی فرد درگذشته بدون زن و فرزنددرآورند
۵- خودسر زن:
اگر دختری و پسری پس از رسیدن به سن بلوغ برخلاف میل والدین خود خواستار ازدواج با یکدیگر می‌شدند و مصر بر این امر نیز بودند، با وجود مخالفت والدین ازدواج آنها منع قانونی نداشت و زیر عنوان خودرای زن ثبت می‌گردید و در این بین دختر از ارث محروم می‌شد، مگر اینکه والدینش به خواست خودچیزی به او می‌دادند یا وصیت می‌نمودند که بدهند.
این نوع ازدواج ها در ایران باستان انجام می‌شد امروزه ازدواج ها تحت این عناوین ثبت نمی‌شود.
گفتنی است که طلاق در آیین زرتشتی مطرود و منفور است و تحت شرایطی ویژه و درمواردی نادر و خاص طبق آیین نامه زرتشتیان مجوز داده می‌شود.