داروهای مکمل و ویتامین‌های ممنوع قبل از جراحی

اگر تجربه انجام جراحی را داشته‌ باشید خوب می‌دانید که وضعیت جسمی شما و حتی داروهایی که مصرف می‌کنید برای پزشک و جراح شما اهمیت دارد. برخی از این داروها و مواد غذایی که مصرف می‌کنید می‌تواند کار را حین جراحی یا بعد از آن سخت کند، پس بهتر است در این مورد اطلاعات ضروری را به دست آورید، اطلاعاتی که در ادامه به نقل از نمناک برایتان بازگو شده است.

ویتامین‌هایی که نباید قبل از جراحی مصرف شود

ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای بدن مزایایی دارند اما برخی از آنها به دلیل تاثیرگذاری روی انعقاد خون بایستی قبل از جراحی کنار گذاشته شوند. وضعیت بدن و سلامت قلبی عروقی شما حین جراحی بیهوشی و ریکاوری با شرایط عادی متفاوت است از این رو بهتر است ویتامین‌هایی که نام می‌بریم با مشورت پزشک معالجتان پیش از جراحی قطع شود.

ویتامین e

این ویتامین که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت قلبی عروقی مفید واقع می‌شود، بهتر است پیش از جراحی مصرف نشود، به خصوص اگر سطح ویتامین کا در بدن فرد پایین باشد.

ویتامین سی

یکی از ویتامین هایی که بدلیل خونریزی بعد از جراحی، مصرف آن بایستی متوقف شود، ویتامین c است به خصوص برای افرادی که با مشکلاتی مانند فشار خون مواجه هستند. همچنین به عقیده متخصصان مصرف ویتامین c قبل از جراحی میتواند با برخی از داروها تداخل ایجاد کرده و حتی باعث رقیق شدن خون و در نتیجه خونریزی زیاد شود.

مکمل‌هایی که قبل از جراحی باید مصرفشان قطع شود

علاوه بر ویتامین‌هایی که در بالا نام بردیم برخی از مکمل‌ها در طول جراحی میتوانند منجر به اثرات جانبی شود. مکمل‌هایی شامل:

مکمل‌های تقویت کننده ذهن

مکمل‌های ضد اشتها و مربوط به کاهش وزن و لاغری

مکمل‌های ضد استرس

مکمل‌ها و داروهایی که برای بهبود کیفیت خواب و ضد افسردگی تجویز می‌شوند

مکمل‌هایی با هدف درمان بی‌خوابی

داروهایی همچون داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب

 

گیاهان ممنوع قبل از جراحی

دسته سوم از نبایدها شامل گیاهان و مواد غذایی است که در ادامه به آنها آشنا می‌شود و شامل مواردی همچون زردچوبه، زیره سبز، زنجبیل، عصاره دانه انگور، سیر، روغن گل مغربی، فلفل، اسید چرب امگا ۳ می شوند.

جراحی، دارو و رژیم غذایی

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در این زمینه انجام شد دانشمندان را به این نتیجه رساند که بسیاری از گیاهان و مکمل‌ها در اثر ترکیب با برخی از داروها اثر منفی خواهند داشت. غذاهایی که مواد غذایی مانند کلم، شنبلیله، شلغم، زردچوبه و بابونه در ترکیبات خود دارند، همچنین غذاهایی که سیر و پیاز در آنها زیاد استفاده شده است بهتر پیش از جراحی مصرف نشود.

روغن ماهی قبل از جراحی

البته که روغن ماهی و تمام مواد غذایی حاوی امگا ۳ برای بدن بسیار مفید هستند اما پیش از جراحی شرایط را کمی دشوار می‌سازند از اینرو توصیه می‌شود از مصرف آنها بپرهیزید.

 

Post Views: 1

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

داروهای مکمل و ویتامین‌های ممنوع قبل از جراحی

اگر تجربه انجام جراحی را داشته‌ باشید خوب می‌دانید که وضعیت جسمی شما و حتی داروهایی که مصرف می‌کنید برای پزشک و جراح شما اهمیت دارد. برخی از این داروها و مواد غذایی که مصرف می‌کنید می‌تواند کار را حین جراحی یا بعد از آن سخت کند، پس بهتر است در این مورد اطلاعات ضروری […] http://www.vatanfa.com/?s=داروهای-مکمل-و-ویتامین‌های-ممنوع-قبل-از-جراحی