ورق استیل ۳۱۶ و کاربرد آن در پرکن مایعات


ورق استیل 316 و کاربرد آن در پرکن مایعات

استیل ۳۱۶، یکی از کاربردی‌ترین انواع ورق استنلس است که در صنایع مختلفی مانند ساخت پنل، مبدل حرارتی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات مربوط به فراورده‌های غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول، خاصیت ضد اسیدی بودن آن است.

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند از ورق استنلس استیل تنها در صنایع مهم و تجهیزات بزرگ استفاده می‌شود. جالب است بدانید که بسیاری از وسایلی که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم نیز از ورق استیل ساخته شده اند.

 

انواع ورق استنلس با توجه به گریدی که دارند، کاربرد و موارد مصرف متفاوتی دارند. با این حال تمامی آن‌ها از مقاومت و استحکام قابل توجهی در برابر گرما، زنگ زدگی، خوردگی، ساییدگی و… برخوردار هستند. در این مقاله به معرفی ورق استیل ۳۱۶ و کاربرد آن در پرکن مایعات خواهیم پرداخت.

ورق استیل 316 و کاربرد آن در پرکن مایعات

معرفی ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶، یکی از کاربردی‌ترین انواع ورق استنلس است که در صنایع مختلفی مانند ساخت پنل، مبدل حرارتی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات مربوط به فراورده‌های غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول، خاصیت ضد اسیدی بودن آن است که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت.

 

عناصر تشکیل دهنده ورق استیل ۳۱۶

انواع ورق استنلس استیل با گریدهای مختلف از عناصر تشکیل دهنده یکسانی تشکیل شده اند. ورق استیل ۳۱۶ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و موادی همچون نیکل، کروم، کربن، آهن، مولیبدن، منگنز و… شکل و ساختار این ورق را تشکیل داده اند؛ مولیبدن از مهمترین عناصری است که خاصیت مکانیکی انواع ورق استنلس را بهبود می‌بخشد.

 

بعضی از انواع ورق استنلس با گریدهای مختلف با یکدیگر نقاط اشتراک متعددی دارند. ورق استیل ۳۱۶ نیز در کیفیت بعضی از خواص با گرید ۳۰۴ مشترک است. با این تفاوت که میزان عنصر مولیبدن در ورق ۳۱۶ نسبت به ورق استنلس ۳۰۴ بیشتر بوده و همین وجه تمایز باعث افزایش و بهبود خاصیت مکانیکی این گرید شده است. همچنین ورق استیل ۳۱۶ از ۸ درصد نیکل و ۱۸ درصد کروم نیز تشکیل شده است.

 

خاصیت ضد اسید

پیش از این اشاره کردیم که ورق استیل ۳۱۶ از خاصیت ضد اسید برخوردار بوده و همین ویژگی آن را نسبت به دیگر گریدهای ورق استنلس متمایز کرده است. این نوع ورق استنلس در برابر مواد اسیدی شناخته شده‌ای مانند اسید استیک، کلرید سولفات، اسید سولفوریک، تارتاریک، اسید هیدروکلریک و… از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهد.

 

ورق استیل نگیر چیست؟

انواع ورق استنلس به دو دسته بگیر و نگیر تقسیم می شوند. ورق هایی که در اصطلاح با عنوان نگیر شناخته می شوند، از خاصیت مغناطیسی برخوردار نبوده و همین امر باعث شده تا در صنایع مختلف کاربرد بیشتری داشته باشند. در مقابل نیز ورق‌های بگیر خاصیت مغناطیسی بالایی داشته و به راحتی جذب آهنربا می شوند.

 

نقش ورق استیل ۳۱۶ در ساخت پرکن مایعات

از ورق استنلس با گرید ۳۱۶ در ساخت تجهیزات کاربردی مانند پرکن مایعات استفاده می‌شود. در صنایع مختلف دستگاه هایی طراحی و تولید می شوند که از آن‌ها برای پر کردن مایعات درون شیشه، محفظه و… استفاده می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه ها، مقاومت بالای آن‌ها در برابر فشار وارد شده و حرارت زیاد است.

 

همچنین این امکان وجود دارد که از این دستگاه‌ها برای پر کردن شیشه از مواد اسیدی و شیمیایی نیز استفاده شود. به همین جهت مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز اهمیت بسیاری دارد.

 

استفاده از ورق استیل ۳۱۶ در ساخت دستگاه‌های پرکن مایعات، باعث شده تا استحکام این دستگاه‌ها در برابر مواد شیمیایی، حرارت بالا و فشار افزایش قابل توجهی پیدا کند. به این ترتیب ورق استنلس با گرید ۳۱۶ نقش مهمی در حفظ ساختار و کیفیت دستگاه‌های پرکن مایعات دارد.

ورق استیل 316 و کاربرد آن در پرکن مایعات

ورق استیل ۳۱۶ چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم، گرید ۳۱۶، ورقی نگیر بوده و خاصیت مغناطیسی ندارد. همچنین خاصیت ضد اسیدی این ورق باعث شده تا در برابر مواد و محیط‌های اسیدی نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهد. وجود درصد بیشتری از عنصر مولیبدن نیز باعث شده تا ورق استیل ۳۱۶ از خواص مکانیکی بیشتری برخوردار باشد.

 

مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیز از مهمترین ویژگی‌های این ورق استنلس است که به این سبب از آن در ساخت دستگاه‌های پرکن مایعات استفاده می‌شود. مقاومت در برابر گرمای زیاد و قابلیت جوشکاری از دیگر مواردی است که هنگام انتخاب و استفاده از انواع ورق با گریدهای مختلف به آن توجه می‌شود.

 

ورق استیل ۳۱۶ در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی داشته و از قابلیت جوشکاری مناسبی نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که آستانه تحمل این ورق استنلس در برابر گرمای زیاد به ۹۲۵ درجه سانتی گراد نیز می رسد.

 

گرید دریایی به چه معناست؟

گرید دریایی، عنوانی است که متخصصان به ورق استیل ۳۱۶ اختصاص داده اند. علت این نامگذاری به مقاومت و استحکام این ورق در آب دریا ارتباط دارد. ویژگی‌های این ورق باعث شده تا از آن به راحتی در صنایع و پروژه‌های مختلفی که در محیط و آب دریا انجام می شوند، استفاده گردد.

 

توجه داشته باشید که از این ورق باید در آب دریا با دمایی معمولی استفاده شود. بر اساس آزمایش‌های انجام شده اگر گرمای آب دریا از میزان استاندارد تعریف شده، عبور کند، ورق استنلس با گرید ۳۱۶ به مرحله زنگ زدگی و خوردگی می رسد.

ورق استیل 316 و کاربرد آن در پرکن مایعات

در تعیین قیمت ورق استیل، فاکتورهای مهمی نقش دارند. به این معنا که قیمت ثابتی برای این مواد اولیه کاربردی در بازار وجود ندارد. با توجه به اوضاع تحریم و تغییر نرخ ارز، قیمت ورق استنلس نیز در موقعیت‌های مختلف، تغییر خواهد کرد. به این ترتیب نوسان نرخ ارز، یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت این مواد اولیه است.

 

نوع ورق و گرید آن نیز در قیمت نهایی تأثیرگذار هستند. نکته مهم دیگر ضخامت انواع ورق است. ورق‌های استنلس با قطرهای متفاوتی ساخته و تولید می شوند که واردکنندگان بر اساس نیاز مشتری، مقدار ضخامت را مشخص کرده و بر همین اساس نیز قیمت نهایی تعیین می‌شود. برای استعلام قیمت ورق استیل ۳۱۶، می‌توانید با مشاوران گروه فلز کالا به صورت تلفنی در تماس باشید.

 

خرید انواع ورق استنلس استیل باید از منابع و شرکت هایی خریداری شود که از اعتبار کافی در این خصوص برخوردار باشند. تهیه این ماده اولیه از داخل کشور امکان پذیر نبوده و کارشناسان در این زمینه، انواع ورق را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند. یکی از معتبرترین شرکت‌ها که در زمینه واردات و فروش انواع ورق استنلس تجربه و تخصص دارد، گروه «فلز کالا» است.

 

فلز کالا بیش از ۲۵ سال در این عرصه فعالیت و تجربه داشته و محصولات خود را از بهترین شرکت‌های بین المللی از کشورهایی مانند تایوان، کره جنوبی، اسپانیا و… وارد می‌کند. همچنین این گروه بزرگ در تمام مراحل واردات و امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا نیز در کنار مشتریان خود خواهد بود.

 

از دیگر خدماتی که این شرکت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید محصولی متناسب با نیاز افراد است.عمر طولانی انواع ورق استیل، باعث شده تا واردات این مواد اولیه به مهمترین بخش در صنایع مختلف تبدیل شود.

 

همچنین قابلیت بازیافت این محصول نیز از دیگر عواملی است که اهمیت استفاده از آن را افزایش داده است. اعتماد به کیفیت مواد اولیه، به انتخاب شما بستگی دارد؛ به این ترتیب تهیه محصولاتی همچون ورق استنلس باید از شرکت‌های معتبر در این زمینه انجام شود.

 

ورق استیل ۳۱۶ و کاربرد آن در پرکن مایعات

استیل ۳۱۶، یکی از کاربردی‌ترین انواع ورق استنلس است که در صنایع مختلفی مانند ساخت پنل، مبدل حرارتی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات مربوط به فراورده‌های غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول، خاصیت ضد اسیدی بودن آن است.   بسیاری از افراد تصور می‌کنند از ورق استنلس استیل تنها در […] http://www.vatanfa.com/?s=ورق-استیل-۳۱۶-و-کاربرد-آن-در-پرکن-مایعات