مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم


مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی شکم، نقطه مهمی در مسیر بهبودی از این روش جراحی زیبایی می‌باشد. پس از انجام جراحی زیبایی شکم به منظور کاهش چربی اضافی و به دست آوردن یک شکل بدن تراشیده‌تر، مراقبت‌های مناسب و توجه به جزئیات پس از عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در این مقاله، ما به شما با اصول و راهنمایی‌های کلیدی مربوط به مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی شکم آشنا خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تا به بهبودی بهتر و نتایج دائمی‌تر دست یابید.

جدول زمانی بهبودی پس از جراحی زیبایی شکم

مدت زمان کلی بهبودی از جراحی زیبایی شکم بسته به منطقه درمان و میزان چربی که باید حذف شود متغیر است. به طور کلی، بیشتر افراد پس از اتمام جراحی می‌توانند در همان روز به خانه بازگردند؛ با این حال، اگر منطقه درمانی گسترده باشد و مقدار چربی برداشته شده زیاد باشد، ممکن است بخواهید برای مشاهده و بررسی به صورت نیمه‌شبی در بیمارستان بمانید.

شما نیاز به داشتن یک نفر مسئول دارید که شما را به خانه منتقل کند، زیرا اثرات بیهوشی یا داروی دردآور ممکن است رانندگی خودرو برای شما خطرناک کند.

الف – سه روز اول پس از عمل

در سه روز اول پس از عمل، ممکن است درد و تورم متوسطی تجربه کنید. داروی درد به شما تجویز خواهد شد تا این وضعیت را مدیریت کند. لوله‌های کوچکی ممکن است در مناطق جراحی قرار داده شود تا جلوگیری از تجمع مایعات اطراف پارگی‌ها و کمک به بهبود شما کنند. به شما یک لباس فشاری داده خواهد شد که باید در اطراف مناطق درمانی بپیچید. این لباس‌ها به کاهش تورم کمک کرده و به بدن شکل جدیدی می‌دهند. در این مدت سعی کنید فعالیت‌های خود را به حداقل برسانید و کافی استراحت کنید. بهتر است که در این مدت کمی پیاده‌روی در اتاق انجام دهید تا از تشکیل گلوله‌های خونی جلوگیری کنید. توصیه می‌شود که کمک یک شخص در خانه برای شما حاضر کنید.

ب – یک تا دو هفته بعد

یک تا دو هفته پس از انجام جراحی زیبایی شکم ، ممکن است تا حد زیادی ناراحتی و درد کاهش یابد. بیشتر افراد پس از دو هفته قادر به بازگشت به کار خواهند بود، اما اگر شغل شما نیاز به فعالیت جسمانی داشته باشد، ممکن است بخواهید چند هفته دیگر مرخصی بگیرید. در این مدت نیز باید لباس‌های فشاری بپوشید. شما ممکن است بتوانید به جای حمام، حوله بزنید.

ج – سه تا پنج هفته بعد

یک ماه پس از جراحی زیبایی شکم ، به طور کلی باید کمترین یا بدون درد و ناراحتی احساس کنید. با این حال، برخی تورم ممکن است باقی بماند که عادی است و ممکن است چند ماه طول بکشد تا کاملاً برود. در طول مدت بهبودی از جراحی زیبایی شکم ، نتایج عمل آغاز به قابل مشاهده شدن خواهد بود. نتیجه همچنان بهبود خواهد یافت در حالی که تورم و خون‌ریزی کم‌کم کاهش می‌یابند. بیشتر افراد پس از چهار هفته قادر به انجام ورزش‌های سبک خواهند بود، اما ادامه دادن به هر نوع فعالیت سنگین یا خسته‌کننده را ادامه دهید.

د – شش هفته به بعد

پس از شش هفته، اکثر خون‌ریزی و تورم باید رفع شده باشد، اما تورم در میزان کمی ممکن است برای برخی افراد کمی بیشتر بماند. لباس‌های فشاری معمولاً از این زمان به بعد می‌توانند برداشته شوند، و ممکن است به شما اجازه داده شود که فعالیت‌های ورزشی با سطح‌های بالاتر را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های ازبین بردن چربی شکم با دستگاه ، مقاله‌ای که توسط دکتر ایزدپناه تهیه شده است را مطالعه کنید. این مقاله شامل راهنمایی‌ها و اطلاعات مفیدی برای انتخاب بهترین روش‌های کاهش چربی شکم است.

بهترین نکات برای بهبودی بهتر پس از جراحی زیبایی شکم

برای بهبود سریع پس از جراحی زیبایی شکم ، به مقدار کافی استراحت کنید

اگرچه در جراحی زیبایی شکم برش‌های بزرگی انجام نمی‌شود، اما همچنان جراحی مزاحمی است و این نوع روش‌ها نیاز به زمان برای بهبود دارند. بسته به ماهیت کار شما، شما باید حداقل یک هفته یا دو هفته و یا بیشتر مرخصی بگیرید و فعالیت‌های روزانه خود را در آغاز محدود کنید.

در ایام ابتدایی از کمک کسی بهره ببرید

بدن شما پس از انجام جراحی درد می‌کند و برای دو روز اول به کمک کسی برای انجام فعالیت‌های روزانه در طول مرحله بهبودی جراحی زیبایی شکم نیاز دارید.

برای بهبود سریع پس از جراحی زیبایی شکم حرکات آرام انجام دهید

برای ترویج چرخه عبور خون، توصیه می‌شود که سعی کنید هر زمان که امکان دارد ایستاده و حرکت کنید، زیرا این کار به کاهش تورم و کمک به فرآیند بهبودی کمک خواهد کرد. بیشترین عدم فعالیت باعث افزایش خطر ایجاد خون‌گرفتگی می‌شود که اگر درمان نشوند ممکن است مرگبار باشند.

انجام ماساژ لنفاوی

ماساژ تخلیه لنفا در هر هفته یک بار در محل از که خون از بدن برای استفاده در مرحله بهبودی بهتر می‌تواند زمان بهبودی را کاهش دهد و همچنین ناراحتی را کاهش دهد. انجام این کار نشان داده است که ایمنی را تقویت کرده و خطر عفونت را کاهش می‌دهد. ماساژ لنفاوی مؤهل شده را پیدا کنید.

مصرف مقدار زیادی مایعات

ممکن است پس از انجام جراحی زیبایی شکم احساس خشکی کنید. شما باید بدن خود را با مقدار زیادی مایع به حالت مناسبی برسانید تا بافت‌های خود را به طور کافی آبیاری کند که در فرآیند بهبودی به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید حداقل ۸ تا ۱۲ پیمانه آب یا نوشیدنی‌های کم کالری مانند چای گیاهی یا آب میوه تقطیر شده بنوشید. از مصرف الکل و نوشیدنی‌های دارای قند با کالری بالا پرهیز کنید.

استفاده از گن

این گن پشتیبانی می‌کند و به بدن شما شکل جدید می‌دهد. آسیب‌های پوستی و تورم را کاهش داده و خطر ایجاد سروما را کاهش می‌دهد. برای بهبودی‌های بهتر حداقل باید شش هفته یا بیشتر بپوشید.

مصرف یک رژیم غذایی مغذی و سالم

مصرف یک رژیم غذایی مغذی و سالم به بهبودی سریع‌تر شما کمک می‌کند. باید بیشتر پروتئین‌های کم چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین مصرف کنید. مصرف نمک باید محدود شود زیرا نمک باعث نگه‌داری آب در بدن می‌شود که باعث تورم می‌شود.

حفظ خشک و تمیز بودن جای برش‌ها برای بهبود بهتر بعد از جراحی زیبایی شکم

در صورتی که برش‌ها خشک و تمیز نگه داشته نشوند، خطر عفونت در محل برش وجود دارد. با تعویض دستکش و پوشش در محیط استریل و حفظ تمیزی و خشکی برش‌ها، می‌توانید خطر عفونت را به شدت کاهش دهید. اگر بوی نامطبوع، مقدار پیوندی یا ترشح از جراحی‌هایتان مشاهده می‌کنید – لطفاً به اسرع وقت با پرستاران تماس بگیرید.

انتخاب لباس‌های گشاد

زمانی که در حال بهبودی هستید، لباس‌های راحت و گشاد بپوشید و از لباس‌های تنگ خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: جراحی ترک شکم

اجتناب از ورزش‌های سخت

ورزش‌های سخت و حرکت‌های فشرده به بهبودی شما معترض می‌شود و خطر آسیب یا عفونت را افزایش می‌دهد.

باید حداقل شش هفته یا تا زمان توصیه شده توسط دکتر ترنر صبر کنید تا به ورزش‌های فیزیکی سنگین دست پیدا کنید.

بایدها و نبایدها در دوران ریکاوری پس از جراحی زیبایی شکم

کارهایی که باید انجام دهید:

  • یک نفر برای انتقال شما به خانه داشته باشید
  • بیشتر استراحت کنید
  • محل برش را خشک و تمیز نگه دارید
  • حرکات ملایم انجام دهید
  • لباس‌های گشاد بپوشید
  • لباس فشاری را استفاده کنید
  • روی پشت بخوابید
  • غذاهای سالم و مغذی بخورید
  • آب بنوشید
  • برای مراجعات توصیه شده بروید
  • دستورالعمل‌های دکتر ترنر را دنبال کنید
  • داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید
  • محل بهبودی خود را به صورت پیش‌فرض برای شما تنظیم کنید – کابل‌های شارژ برق و همه چیز در دسترس باشد.

کارهایی که نباید انجام دهید:

  • روی کنار بخوابید
  • محل برش را خیس و کثیف کنید
  • سیگار کشیدن، ویپ کردن یا از دود سیگار دیگران تنفس کنید
  • الکل مصرف کنید
  • ورزش‌های استرس‌زا انجام دهید
  • لباس‌های تنگ بپوشید.

جمع بندی

به طور کلی، مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم باید با دقت و توجه به راهنمایی پزشک انجام شوند. این مراقبت‌ها شامل استراحت کافی، استفاده از لباس فشرده‌کننده، حفظ تمیزی و خشکی برش‌ها، رعایت یک رژیم غذایی بهداشتی، نوشیدنی‌های آبی و اجتناب از عوامل مخرب مانند سیگار و الکل می‌شوند. همچنین، از انجام ورزش‌های سنگین و خودداری از خواب روی کنار باید در این دوره پس از عمل خودداری شود. این مراقبت‌ها به بازیابی موثر کمک می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا نتایج بهتری از جراحی زیبایی شکم خود را تجربه کنید. همچنین، همیشه مهم است دستورات و راهنمایی‌های پزشک خود را رعایت کرده و به مراجعات پساعمل معمولی بروید تا عملکرد پس از عمل خود را بررسی کنید و هر گونه سوالات یا نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید.

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانی www.drkambizizadpanah.net مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.

همچنین بخوانید: جراحی زیبایی شکم در تبریز

پایان رپورتاژ آگهی



دانلود سریال

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم

مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی شکم، نقطه مهمی در مسیر بهبودی از این روش جراحی زیبایی می‌باشد. پس از انجام جراحی زیبایی شکم به منظور کاهش چربی اضافی و به دست آوردن یک شکل بدن تراشیده‌تر، مراقبت‌های مناسب و توجه به جزئیات پس از عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در این مقاله، ما به شما […] http://www.vatanfa.com/?s=مراقبت-های-بعد-از-جراحی-زیبایی-شکم